Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extra vs Edge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Extra vs Edge

    Hva er store forskjellen mellom Extraen og Edgen egentlig??
    ser nesten ikke forskjell på disse jeg.

  • #2
    Når du ser flyene ovenifra, så har Edge'n helt rett framkant på vingene. På Extra så peker de litt bakover. Det er vel største forskjellen egentlig.

    Så mener jeg at vingene på Edge'n sitter litt høyere opp på skroget.

    Comment


    • #3
      AT6 og Zero fighter er også temmelig like hvis du ser bort fra lakkeringsjobben..og kanonene.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Og Giles 200 serien...
        Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

        walter@retlaw.no

        Comment


        • #5
          Edgen har kortere kropp, og høyre sideror. Vingen er også smalere ved tippen enn på en Extra. Vingen har en høyere plassering en Extra, bortsett fra Extra 260, de er vel omtrent på samme nivå. Edgen er raskere og smidigere, derfor er den nå blitt ganske populær i Red Bull Air Race.

          I modellfly sammenheng, synes jeg Edgen er råere enn Extraen, og enklere å håndtere i high alpa manøvere. Den har mindre kobling i KE.

          Lite sitat fra en melding jeg fikk fra en erfaren full size pilot for noen dager siden:

          "Jeg vil tro at 3,5 m Edgen er helt konge! Edge vingen er jo ganske unik og med så riktige momenter og den størrelsen så gjør reynolds nummeret at alt funker så mye bedre. Skjønner svært godt at det er det beste du har fløyet!
          Gleder meg til å se den fly!"

          Så jeg har funnet mitt fly, Edge 540T.
          Knut Erik
          But it flies, so who cares??
          www.torqueroller.com
          Steikje galen
          www.skalamodellflyklubb.no
          www.teamflyingcircus.com

          Comment

          Working...
          X