Announcement

Collapse
No announcement yet.

JU87 Stuka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JU87 Stuka

    Hei.
    Er på jakt etter en modell av JU87 Stuka i passende størrelse for 50 ccm bensinmotor.
    Har kikket litt rundt, men finner ikke det store utvalget av denne modellen.
    Det finnes sikkert noen her inne som kan hjelpe meg med dette.
    Om det er byggesett eller ARF spiller ingen rolle.

    mvh. Halvard

  • #2
    Hei,

    Kan dette være noe:

    http://www.rc-flight.com/catalog/pro...b178966ad0299d
    Mvh
    Totto Dahle
    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
    Medlem Agder Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      har sett den fra rcflight både på bakken og i lufta. den kan trygt anbefales. ett nydelig fly. han som jeg så fløy med en sc180 2T og den er vel omtrent like tung som en 50ccm bensin vil jeg tro.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Takk for svar og tips.
        Den fra RC-flight ser ut til å være en fin modell, så vi får se.
        Kunne nok tenkt meg en litt større modell, med v.sp. fra 2,2 m og oppover til 2,5-2,6 m
        vingespenn.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Razzle View Post
          Hei.
          Er på jakt etter en modell av JU87 Stuka i passende størrelse for 50 ccm bensinmotor.
          Har kikket litt rundt, men finner ikke det store utvalget av denne modellen.
          Det finnes sikkert noen her inne som kan hjelpe meg med dette.
          Om det er byggesett eller ARF spiller ingen rolle.

          mvh. Halvard
          Takler du å bygge er saken klar. Da kan du jo bygge en super, super, super Stuka. Nick Zirolli sin Stuka er nydelig å se på og flyr som en trainer. Rett og slett et glimrende valg. Jeg liker det at du ikke har byggeangst, supert!!!!

          2.56 i vingespenn og passer for DA50 eller Zenoah 62.

          Ziroliplans.com

          Bygg den du, kom å hvis den frem på Warbird Weekend når den er ferdig.

          Comment


          • #6
            Takker for svar "oistein"
            Byggeskrekk har jeg aldri hatt sneven av, tvert imot synes jeg det å bygge er minst halvparten av moroa.
            Ser bra ut den til Nick Zirolli. Lurer på om det er fornuftig å kjøpe et sett fra
            Kitcutters – Laser cut RC aircraft kits inkl. tegninger. Er det noen som har peiling på om det er bra saker fra
            Kitcutters?

            Comment


            • #7
              Jeg vet ikke noe om de, men jeg vet at http://www.precisioncutkits.com/ er flinke. Jeg vil anta at alle Zirolli anbefaler er gode alternativer. Noen lager og glassfiber kropper for Zirolli modeller, mulig det og finnes for stuka.

              Uansett kan du her få en topp skala modell som flyr ekstremt bra ferdig til en billig penge. Noe annet som er greit med Stuka er jo at det skal være retract noe som definitivt gjør modellen mere holdbar og mye mindre vedlikehold. Retracts er vel egentlig noe av det vanskeligste på tunge modeller.

              Forslår at du sjekker pris og tilgjengelighet både fra precision og kit cutters. Etter et søk på rcuniverse ser jeg at begge får bare skryt.

              Comment


              • #8
                Ser at du er fra Sunndalsøra Da er det veldig stor mulighet for at jeg dukker opp på et treff hos dere i slutten av mai tror jeg det var. Kommer forhåpentligvis med en SiST 1/5 Focke Wulf A8 og en jet.

                Da kan vi snakkes

                Comment


                • #9
                  Kikk her:

                  Ziroliplans.com

                  Der står det at Zirolli selv kommer ut med glassfiber kropp, dersom det skulle være interessant da?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Razzle View Post
                    Takker for svar "oistein"
                    Byggeskrekk har jeg aldri hatt sneven av, tvert imot synes jeg det å bygge er minst halvparten av moroa.
                    Ser bra ut den til Nick Zirolli. Lurer på om det er fornuftig å kjøpe et sett fra
                    Kitcutters – Laser cut RC aircraft kits inkl. tegninger. Er det noen som har peiling på om det er bra saker fra
                    Kitcutters?
                    Hei
                    Snakk litt med Rune som bygger denne her, allt commer fra kitcutters
                    http://www.byggerommet.com/forum/index.php?topic=39.0

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jamie View Post
                      Hei
                      Snakk litt med Rune som bygger denne her, allt commer fra kitcutters
                      http://www.byggerommet.com/forum/index.php?topic=39.0
                      Hei "Jamie".
                      Takk for tipset. Skal ta kontakt med Rune og høre hva han mener, og hva han har kjøpt og ikke kjøpt.

                      Hilsen Halvard

                      Comment


                      • #12
                        Ta kontakt du, vil bare si at han er ute på båt i to uker til så hvis du ikke får umiddelbart svar så er det derfor.

                        Godt å se at det er flere som også liker dette med flisebygg

                        Comment

                        Working...
                        X