Announcement

Collapse
No announcement yet.

Storskala Dash 8-100/300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Storskala Dash 8-100/300

    Har i lengre tid søkt på nettet i håp om å finne noen som har bygd/holder på å bygge en Dash 8 i stor skala, uten spesielt hell. Har heller ikke funnet noen som leverer kits/plans i en grei størrelse som samtidig er skalalik. RT models er vel den eneste produsenten som har et noenlunde greit design, men den er nok litt liten (bør vel være minst dobbelt så stor)
    Har noen av dere vært borti noen som kan levere kit eller tegninger?? Jeg har fått tak i detaljerte 3-plan tegninger av orginalen, men kan ikke noe med CAD-tegning så jeg er vel like langt der desverre :P
    Det har kommet meg for øret at det er flere modellflyentusiaster i Norges land som leter etter det samme som meg, så jeg håper at disse kan ta kontakt med meg så vi evt kan få til et sammarbeid med denne fantastiske maskinen.
    Takker for alle svar


    Roy Olsen
    Narvik MFK
    I never bust my DH, I always stay below

    Fly:

    Vmar Extra 330L
    CA models Widebody 40
    Cap 580 3D
    Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
    Robbe Eurotrainer 60

  • #2
    Det holder ikke med Dash-7 ?

    Palmer Plans har en tegning her http://www.precisioncutkits.com/dash%207.htm som presicion kit cutters leverer deler til.

    Hvis du vil ha den større kan disse kit-cutter'ne ofte skru litt på instillingene på laseren så blir modellene, eller i hvertfall delene, større.

    Det er en her som skal i gang med å bygge denne modellen:
    http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php/topic,52339.0.html (du må registrere deg)
    Kjell

    Comment


    • #3
      Spennende prosjekt det der ja, noe å følge med på fremover. Men er ikke fullt så fasinert av Dash 7
      Var inne på et nettsted for ca 1 år siden, der jeg fant en som hadde bygget en DHC8med vingespenn på nærmere 4 meter, men husker ikke URL. Skrik ut hvis dere finner noe
      I never bust my DH, I always stay below

      Fly:

      Vmar Extra 330L
      CA models Widebody 40
      Cap 580 3D
      Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
      Robbe Eurotrainer 60

      Comment


      • #4
        Fire meters Dhc-8 Dash Eigth...

        RT-Models har faktisk planer om en storskala Dash 8...

        HugeDomains.com

        Du får sende en mail og høre hvordan ståa er med fortsettelsen...Ser han har
        "Twotter'n" også...

        Mvh Einar - mangeårig DeHavilland fan...

        Comment


        • #5
          Da var mail sendt. Poster svar her så snart jeg hører noe
          I never bust my DH, I always stay below

          Fly:

          Vmar Extra 330L
          CA models Widebody 40
          Cap 580 3D
          Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
          Robbe Eurotrainer 60

          Comment


          • #6
            Fikk kjapt svar, her er det dem skrev:

            Dear Mr. Olsen,
            A pre-release alpha short kit is avail for our costs of $300.00 which has all the laser cut fuse formers, wing, tail ribs, a set of fiberglass cowls, and plans.
            This has been designed in AutoCAD and we expect it to fly just as well as our smaller Dash but as of this time we simply have not had time to build it. If someone had an interest in the short kit we could let one or 2 go for our price + shipping. Being a pre-release we can not guarantee that every part will fit fine there may be some minor tweaking or trimming of a few parts but nothing too bad. We were going to power ours with a set of 120 4 st which should be plenty of power. Thx, Bruce
            .................................................. .......................
            RT Models
            1720 NW 38TH Ave
            Ocala, Fl. 34482
            1.352.368.9081
            HugeDomains.com

            Fikk ikke info om vingespenn, lengde og vekt så jeg poster det så snart jeg får mere info.
            I never bust my DH, I always stay below

            Fly:

            Vmar Extra 330L
            CA models Widebody 40
            Cap 580 3D
            Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
            Robbe Eurotrainer 60

            Comment


            • #7
              The span will be 144" and projected weight will be somewhere in the 27lb range or less a mockup version in foam has been done and a workable CG range has been set and we are quite happy with the design so far. Only time will tell for sure.
              I never bust my DH, I always stay below

              Fly:

              Vmar Extra 330L
              CA models Widebody 40
              Cap 580 3D
              Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
              Robbe Eurotrainer 60

              Comment


              • #8
                Originally posted by Vol-com View Post
                The span will be 144" and projected weight will be somewhere in the 27lb range or less a mockup version in foam has been done and a workable CG range has been set and we are quite happy with the design so far. Only time will tell for sure.
                Fjorten fot sto det på hjemmesida om jeg husker rett...Sånn sirka 4.20 m. og noe...

                Lykke til i Narvik!

                Mvh Einar - NVK har vært like ille til og ta vare på luftfartshistorien som TOS!

                Comment


                • #9
                  Kjenner det klør i Visa-kortet mitt nå, men har bare et problem, et ganske stort sådan......plass.......må kjøpe nytt hus hvis man skal få bygd denne modellen blir en dyr modell da...hehe.
                  Modellen blir bestillt neste uke, så man finner vel ut hvor man skal sette den sammen håper jeg
                  I never bust my DH, I always stay below

                  Fly:

                  Vmar Extra 330L
                  CA models Widebody 40
                  Cap 580 3D
                  Dura Plane (vil ikke dø, har prøvd)
                  Robbe Eurotrainer 60

                  Comment

                  Working...
                  X