Announcement

Collapse
No announcement yet.

Påske kræsj!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Påske kræsj!

    Ja slik måtte det gå. Holdt på med min syvende treningsøkt da maskinen (Belt’en) tippa over. Hadde på den slike fine lange ben med store røde baller på endene. Tror den ene ballen hadde flytta seg opp på stange og når pinnen tok nedi gulvet (furugulv med riller) så huka den seg fast og maskinen tippa rundt så rotorblader spruta. Begynte nok å bli litt for eplekjekk og trodde vel at jeg hadde full kontroll på denne maskinen. Det jeg lurer på nå er om jeg bør gå tilbake til min Lama V3 som jeg har full kontroll over. Vel dette er nok prisen man må betale om man skal lære å fly.

    arthur
    Attached Files

  • #2
    Huff da. Så sånn ut når jeg fant en brøytepinne med blade400 min for et par uker siden også 1/0 til brøytepinnen!
    Raptor 50
    TT Redline
    Spektrum AR7100R

    T-Rex 500 CF
    Futaba 611/ BLS251

    Comment


    • #3
      Det er nok prisen man betaler ja, har vært der selv. Gikk fra en jule picco z gave(til unga) og rett på en belt. Trente en ukes tid på en billig fms simulator først, og hadde puls i hundre første gangen, og har driti meg ut et par ganger, ny bom, servoer hele hodet ,blader, drev osv osv. Begynner å hjelpe nå, men fortsatt bare hovering, må få balansert det 100% før jeg tør å drive med idle up og litt forsiktig 8 tall's trening.
      Brakk trenings understellet på siste crash, satt det ned litt hardt, den ene pinnen brakk, helien spratt litt opp igjen og pinnen traff rotoren som rett og slett bare føyk i en retning
      hele delen med blader og det hele, brakk den ene rotoren da den traff husveggen.
      Attached Files
      Drammen rock city

      Comment


      • #4
        en liten snutt av mitt belt cp

        Attached Files
        Drammen rock city

        Comment


        • #5
          Originally posted by sollie View Post
          en liten snutt av mitt belt cp

          Den snutten der så da riktig så bra ut. Du er jo en erfaren pilot og jeg ser at du har lagt støttehjula på hylla.

          Comment


          • #6
            Jupp. ingen vei tilbake nå, egentlig greit å ta de av synes jeg, var liksom litt klar for det, men det hadde jo ikke behøvd å knekt på den måten synes jeg,hehe.

            Kom litt pudder snø i helgen a gitt, så da tenkte jeg at nå får jeg kjøre på litt, sjekke hvor tøff jeg er.

            Drammen rock city

            Comment


            • #7
              Ja den siste snutten der var riktig så tøff. Du drar litt til her ser jeg.
              Har fått kjøpt inn deler så nå er det vel ikke lenge før Belt’en er oppe igjen.
              Tok knekken på min lille koselige Lama her forleden så deler til den er også kjøpt inn.

              Er det noen forskjell på disse da? Ser da like ut!

              EK1-0570
              http://www.rcglede.no/ds_product_inf...products_id=89

              EK1-0325
              www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!

              Og så er det fra samme produsent. Er det noe jeg har oversett her.

              Comment


              • #8
                Påske krasj

                Her er også en Påske krasj, har bare ikke fått til og ta bilde før nå.

                Bildene er litt dårlige, fordi min supre telefon er inne på rehabilitering, og har en snart pensjonert en til leie.

                Mvh Robert.
                Attached Files
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #9
                  Fy da vegabond, 'det skukke værra mulig'. Ser ut som om du har en times jobb der. En liten
                  rapport på den kanskje??
                  Drammen rock city

                  Comment


                  • #10
                    EN times jobb?? ramma må jo byttes.. linkene i hodet skal jeg bytte/erstatte samtili.

                    Eller så er hoved drevet sprukket, aileron servo kanskje defekt, halebom, RAMME!, blade,understell, og kanskje noe annet småtteri.

                    Prislappen blir vel kanskje rundt 600-700 kr, hvis ikke servoen er gåen.

                    Mvh Robert.
                    ~Futaba 10C~


                    ~T-Rex 500 v-bar~
                    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                    ~Min Cnc byggetråd #1~
                    ~Min Cnc byggetråd #2~
                    ~Min Cnc byggetråd #3~


                    ~Trondheim Modellflyklubb~

                    Comment


                    • #11
                      skjønner at man skal være forsiktig med ironi ser ut som en skikkelig smell, hva skjedde?

                      S
                      Drammen rock city

                      Comment


                      • #12
                        Jeg så ironien.. bare hastet meg igjennom med å skrive innlegget, var på vei ut skjønner du

                        Så ikkeno vondt ment.

                        Hadde bra fart inverted fremover, så mistet jeg "litt" kontrollen:P så nå skal ikke bonden klage på at vi ikke har gjort vårt ute på åkren Ferdigpløyd

                        Men all elektronikk gikk det bra med (satser på det) så man må vel bare ta det som en leksjon

                        Mvh Robert.
                        ~Futaba 10C~


                        ~T-Rex 500 v-bar~
                        ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                        ~Min Cnc byggetråd #1~
                        ~Min Cnc byggetråd #2~
                        ~Min Cnc byggetråd #3~


                        ~Trondheim Modellflyklubb~

                        Comment

                        Working...
                        X