Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lufting på fuel tanker??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lufting på fuel tanker??

    Holder på med å bygge opp en Jet Legend F-15.(den som gikk ned litt hardt på Fagernes 2007)
    Er det noen ideel plassering av lufte nippelen til fueltankene på en jet??
    Tenker da på mot farts retningen eller ikke, eller kan den bare plasseres på den mest gunstige plassen for lettvint bruk?
    Noen som har gode tips her..
    Svein-Tore Gundersen

    Graupner MC32 Hott V2
    Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
    Sbach 342 DA 50
    3dhs Slick 89 Elektro
    Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
    Jet Legend F-15 (simjet 3000)
    Retrojet 75 (Simjet 1910)
    Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
    Byron Corsair

  • #2
    Hei

    Løst inne i kroppen er en god løsning. Ellers kan du sette den litt mot eller rett mot fartsretning om du ønsker det. Jeg ser noen har en løs slange hengende ut av kroppen, det funker det også.

    Virker ikke som plassering har så mye å si men føre var er vel alltid like best. Jeg legger den inne i kroppen.

    Mvh
    Cato Horten
    Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

    Comment


    • #3
      Hei Svein Tore

      Jeg har de på utsiden av kroppen, der hvor jeg lett kommer til for og sette slange fra overflowtanken. Da kan jeg sette på canopy og hatch i ready box, og taxe ut med overflowtanken tilkoplet, for så og ta av denne rett før takeoff uten og måtte styre med hatch/canopy. En annen grunn er at jeg ikke risikerer og glemme og "plugge" lufteslangen hvis jeg må snu modellen på rygg, med det resultat at jeg får masse fuel inne i modellen. Vi er tross alt mennesker, så det hender jo at man glemmer seg i ny og ne.

      mvh
      Christian
      Mvh.
      Christian

      Jets Of Norway

      Comment


      • #4
        Hallo.
        På Pantheren så har jeg den på utsiden,har en festo kupling i skrogsiden og kan koble overflow tanken rett inn.
        Grunnen til at jeg spør er at "Aviator" min jet kamerat hadde hørt noe om at det ikke var alle retninger som var like gunstig å plassere luftingen når du har den montert utvendig på flyet, helst i mot farts rettningen.
        Har dere hørt om dette??
        Svein-Tore Gundersen

        Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

        Comment


        • #5
          Hei igjen

          90 grader på flyretning eller bakover "kan" skape vakum i tankene har jeg forstått, men det virker som det går greit med slange hengende ut. Den ligger bakover når man flyr. Om du ønsker å legge den ut vil det kanskje være lurt å passe på at det er lufttrykk, ikke vakum, føre var prinsippet. Personlig har jeg ikke noe erfaring med utvendig lufting. Grunnen er enkel. En fin skala modell med utvendig antenne og utvendig lufting er ikke like pen som en skala modell med kun utvendig antenne. Men mer praktisk er det.

          Mvh
          Cato Horten
          Oferta sprzedaży domeny: c2i.net

          Comment


          • #6
            Flyr med luftingen 90 grader på flyretningen,og aldri ofret det en tanke.Men nå som jeg vet om det så kommer det garantert til og skape problemer.
            Vennlig hilsen
            Roy.

            2,Biler.
            1,Leilighet.
            masse øl i kjøleskapet.
            + diverse innbo.

            Comment

            Working...
            X