Announcement

Collapse
No announcement yet.

Graupner Ventus C

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Graupner Ventus C

    Ny canopy til Graupner Vetus C, vingespenn 3400/3740 og kroppslende 1410.

    Jeg har rota frem modellen og startet oppbygging etter en hard landing for mange år siden.
    Problemet er at canopyen er knust og jeg trenger ny. Det viser seg at dette muligens er vanskelig (etter kontakt med torbjørn& kåre). Finnes det brukt eller kan noen gi meg tips for å løse problemet. Er det mulighet å forme sin egen i gjenomskinnelig klart plastmatriale. Her mangler jeg kunnskap

    Kåre O. Wanderås
    Attached Files
    Last edited by kow; 03-04-08, 14:26. Reason: utfyllende tekst

  • #2
    kan sjekke med plastkompaniet i oslo kanskje, og høre med de om de har noe anbefalt plast/akryl/polysteren og bruke, regner med hvis du lager en mal i tre eller lig. kan man sikkert varme plasten og bøye det rundt for og lage en klone?evt. kjøpe nytt fly i stelle for og lappe gammalt ræl, sa``n.. ho-ho

    -sønnen.
    Det vel om og gjøra og få detta oppi været...ratt...

    Comment


    • #3
      sjekk opp dette. Det må da være mulig å få laga en canopy om en har oppskriften og materialene.

      Comment


      • #4
        det skulle je tru, finn ut millimeter tykkelse på canopyen så kan jeg sjekke med platkom. trivelige karer der som og har en restekasse der man kjøper pr kilo plast, billig og bra hvis det kan brukes på rett måte sku je tru!

        du får finna fram en vedkubbe og dreie en mal som passer canopyen du har så lager vi ett par extra. har hørt at folk kræsjer, mens andre bare lander hardt!

        -mvh Avkommet
        Det vel om og gjøra og få detta oppi været...ratt...

        Comment

        Working...
        X