Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg: SD-Model Extra 260 30 / DL50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeblogg: SD-Model Extra 260 30 / DL50

    Hei

    Ja, så har den endelig dukket opp på posten.....min nyervervede SD-Model Extra 260.


    Utfra mengden byggetråder er det vel strengt tatt overflødig med en ny blogg, men blogg blir det "anyway".

    Valget falt på Extraen, rett og slett fordi jeg synes det er et sabla fint fly. Har lenge veid for og i mot på 30% eller 33% str.
    Valget falt på 30%, primært pga befraktning....regner med at man kan kjøpe større senere!
    Last edited by Holger; 28-03-08, 18:18.
    Anders Bruneberg
    Raufoss

  • #2
    Kjøpte du den pakka til Elefun?
    Siden du har en DL50

    Comment


    • #3
      Grattis anders
      Ser frem til noen fine flydager til sommeren med yak og extra i skjønn harmoni med blå himmel som eneste bakgrunn

      Må nesten ta meg en tur oppom å klå litt i helga hvis det passer...
      Flyklar til uka du nå vel??!?!?! Med litt mat, drikke og undertrykking av søvnbehov skulle det gå fint det
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Var en liten skuffelse da jeg hadde betalt på posten og skulle hente ut pakka......esken med flykroppen var ikke der!?

        Aner ikke hvorfor, men slik er ståa..."je sitt her med to vinger å en motor" (pluss no ænna småtteri da)

        Blir vel rett å slett å "drekke seg neråt" å furte i hele kveld tenker jeg!
        Anders Bruneberg
        Raufoss

        Comment


        • #5
          Så kjipt da!
          Skikkelig netur, si i fra om du treng transport oppat fra pøbb'n...
          Er det to kolli?
          Har opplevd at det kun er det ene sporingsnummeret som blir tilsendt og når jeg finner frem lappen jeg har skrevet nummeret på og leverer til dama på posten finner hu kun den ene. Det andre sporingsnummeret har da stått på hentelappen mener jeg å huske.
          Last edited by esmel; 28-03-08, 18:25.
          Espen Melby

          :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

          Comment


          • #6
            Tja.....jeg aner ikke Espen!

            Utfra bilder i flypilot sin byggeblogg, er jo esken til kroppen relativt røslig....såpass røslig at den ikke er lett å overse på posten, hvis den er der.

            Regner med at det finnes en forklaring og at det ordner seg.
            Anders Bruneberg
            Raufoss

            Comment


            • #7
              Har opplevd at de kommer med en dags mellomrom, eller dvs. jeg sjekka sporinga på nettet og så at pakka var på posten så jeg dro å hentet den men så viste det seg når henteseddelen kom at det var et kolli til. Henter selvfølgelig alle pakker før henteseddelen kommer hehe

              Du kan jo montere servoer i vinga da
              Espen Melby

              :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

              Comment


              • #8
                Kunne jo det, men akkurat nå er piffen borte!

                Krysser fingra og håper det dukker opp i morgen kanskje!!
                Anders Bruneberg
                Raufoss

                Comment


                • #9
                  Hei
                  For Ca 14 dager siden kom SD30% Yaken til en kompis av meg i to esker ,men kroppen hans kom først, Vinga dagen etter ,tipper du har kroppen i morgen (håp det)
                  Last edited by RcPilot; 28-03-08, 23:38. Reason: :)
                  Alf-Reidar Mortensen

                  Mine fly
                  33% ExtremeFlight Extra 88"3w55xi
                  30% yak 54 dl50
                  Edge 540 CRRCpro GF45i (Satt i et hjørne)
                  PA Ultimate Amr
                  MC-24/Hott
                  Under Bygging
                  Brian Taylor Supermarine Spitfire MkIX 83"
                  Midlertidig stopp

                  Comment


                  • #10
                    Som det har blitt antydet så dukker den andre pakken opp med eget sendenummer. Fikk nettopp mail fra forhandleren med forklaring.....ryddig som alltid!

                    Da er dagen reddet og furtedrammen fortært!!
                    Anders Bruneberg
                    Raufoss

                    Comment


                    • #11
                      Ett par bilder, ett av elektronikk etc og ett nærbilde av motoren. Jeg har ingen forutsetninger til å sammenligne den med andre motorer, men den ser nå bra ut!
                      Attached Files
                      Anders Bruneberg
                      Raufoss

                      Comment


                      • #12
                        gratulerer med maskin.
                        vi kan jo sammenligne litt etter vært. jeg har jo 30% sd yak med da-50 og tg servor.
                        har ca 30 turer med den.

                        Comment


                        • #13
                          Ja Anders, det hadde vært gøy med litt sammenligning!

                          Detti er jo rimelig nytt for meg...med bensin altså....men til uka skal jeg jobbe natta, og da blir det muligheter for litt bygging på jobb!!
                          Har ett håp om å få startet motor til uka......men er veldig til og fra på hva jeg skal velge av bensin.
                          Esmel (espen) bruker vel noe aspen racing greier.....men her er det vel like mange meninger som valg!?

                          Bestillte forøvrig med Sd sitt eget carbon halehjul etter å ha lest litt om spinkle std greier der!
                          Anders Bruneberg
                          Raufoss

                          Comment


                          • #14
                            ja det hale-hjulet byttet jeg også.

                            mange meninger om bensin,men..... jeg har bare brukt 95/98 blyfri pumpebensin og castrol mobil 1 racing 2t olje. har bra med effekt både yak'n og den aeroworks'n jeg solgte nå!
                            Last edited by anders e; 29-03-08, 19:58.

                            Comment


                            • #15
                              jeg har ikke så mye erfaring med bensin motorer til fly men har endel erfarin med bensin i modell båt og har kommet fram til at shell v-power er den beste pumpe bensinen. har testet aspin racing bensin på 99oktan og 102oktan og de er ikke noe effekt og hente i di bare litt mere kjøling og koster bare mye mer. Vpower med denne oljen Siden finnes ikke da holder motoren seg gull rein inni. kan fåøvrig si at disse motorene er zenoha 26ccm og mathe 35ccm som ligger på mellom 17000 og 19000rpm har nå kjøpt en dl50 som jeg kommer til og bruke V-power på, pleier og plukke motorene fra hverandre på ca 20liter og de skal jeg også gjøre med dl en også
                              mvh stin
                              Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                              På vei inn i Hangaren.
                              Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                              Comment

                              Working...
                              X