Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sesong-start ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sesong-start ?

    Hei Jenter!

    Er noen av dere ihuga Pattern-frelste kommet igang ennå ?

    Dette er som "tidlig-på morran" for meg, kommer meg likssom ikke ut før på høsten ...

    Kjell Olav

  • #2
    ?????

    Originally posted by 67685 View Post
    Hei Jenter!

    Er noen av dere ihuga Pattern-frelste kommet igang ennå ?

    Dette er som "tidlig-på morran" for meg, kommer meg likssom ikke ut før på høsten ...

    Kjell Olav

    Jenter???

    Mvh Einar - ???!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Mk.V View Post
      Jenter???

      Mvh Einar - ???!
      Han bare håpet.Hehe
      Takk for deeeeeee

      Mvh Pål Jonny

      Comment


      • #4
        heisan Kjell

        Har liksom ikke helt vært i hi.....
        Men jobbet en stund oppe i kalde nord (bodø) ellers har jeg prøvd og lufte meg litt hver helg med stor F3a modell og trex.
        Ellers er lakkering av Integral i full gang og håper og løfte den snart!!
        Rune Gjelsnes
        Vikersund
        92624841

        Comment


        • #5
          Hei,

          ... Jenter .... !? ..... !? ..... hmmpf ... auu ... er blitt allergisk jeg ...
          Nå er det kun tid til det som er gøy ....Fly! .

          Høres ut som dette blir saker Rune , Integralen er Kul.
          Har montert inn 2-stk separate / paralelle el-anlegg med Lipo, så er man likssom gardert litt + ekstra punch for servo-dempede ror
          ( 2 brytere, 2 lipo , 2 reg ). se bilder.

          Tenkte jeg skulle mykne opp med Larimaren med FZ i nesa , putre litt rundt på Dal når veien tørker opp. Gøy å kjøre litt "retro"-fly innemellom for å få programmet til å sitte på Teflonen ...
          Ser ut som vi blir to-spann fra Dal ( Øystein og meg) som svinger oss rundt i F3A.

          ... sssskkkaaall dere ha sssssstttøøy-ssjekk på Bingen .... !? ....!?
          .... Får man delta likevel !?!?

          Kjell Olav
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Hei GUTTER.
            Det begyner å nerme seg tid for å få lada noen store LiPo pakker nå. Det har vært litt for kaldt i været til at jeg har ønsket å plage dem så langt. Men.. man har jo fløyet gjennom P-09 med det man har for hånden med vibrasjonsmotor, i løpet av vinteren. Epsilon 60/90 ?? (OS 120AX), Groovy freestyle (YS 63FZ), SlowPoke 40 sport !!!!! (OS FS 70 Ultimate).
            www.ofremmi.info

            Comment


            • #7
              måling

              jepp på Bings cuppen vil vi måle ,vi vil være litt snille men det er jo lov og forberede seg litt..............NM.....der vil støygrensa bli fulgt!
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                ..hmm.. tenkte å komme i gang ... snart ...

                Eller som jeg bruker å si ; " ikke akkurat nå ".

                Denne vinteren har vært gøy med elektro ; pylon, lysmaster, tlf stolper, kræsj og masse morro rett utenfor huset.

                Tenkte å prøve litt forskjellig angående støy ( Mr - Dingo) ; de-rate motoren med venturi eller luft-filter samt 3-blader o.l.
                Mejzlik har en 16x11 som burde være verd et forsøk, selv om carbon-blader etter det jeg har prøvd virker litt "stive og skarpe" på lyden ... Men du verden så gøy å prøve litt da

                Kjell O.

                Comment


                • #9
                  hmmm, pakker vekk batteriene mine jeg nå , dvs hiver ... har vært slem med de jeg..

                  På tide å tåke-legge ( Røyklegge ?? ) Dal / Eidsvoll + omegn med YS`n ... Er noe eget dette her ...

                  Integralen har i tillegg blitt "om-møblert" litt, og ser nå ut som en ordentlig tech-freak. Er jo halve morroa !? .

                  Noen flere nyvinninger / modifikasjoner der ute ??

                  Kjell O.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by 67685 View Post
                    hmmm, pakker vekk batteriene mine jeg nå , dvs hiver ... har vært slem med de jeg..

                    På tide å tåke-legge ( Røyklegge ?? ) Dal / Eidsvoll + omegn med YS`n ... Er noe eget dette her ...

                    Integralen har i tillegg blitt "om-møblert" litt, og ser nå ut som en ordentlig tech-freak. Er jo halve morroa !? .

                    Noen flere nyvinninger / modifikasjoner der ute ??

                    Kjell O.

                    Hva er det du har montert på sideroret? Den sylinder saken!

                    Mvh OJ
                    Olav Jørgensen
                    Low & fast

                    Comment


                    • #11
                      Hei,

                      ... rordemper mot vibrasjoner... Iallefall er det dette som er tanken.
                      Førøvrig også montert på balanserorene.

                      Dette er en støtdemper fra bil-miljøet hvor håpet er å kunne ta opp vibrasjonene ( evt deler av de ) istendenfor servoen. Store stempel-motorer ,spesiellt 1-syl 4-taktere vibrerer mye og ødelegger servoene ( drev / potmetere ) forholdsvis raskt, selv med gode motorfester.
                      Jeg tror også at disse vibrasjonene inisierer areodynamisk ubalanse under flyging ( flutter ), når servoene begynner å bli slitne , og da forverrer / korter ned levetiden ytterligere...

                      Har ikke fløyet så mye med de enda ( ca 30 turer ) så det er altfor tidlig å si om dette har den effekten som jeg ønsker ..
                      Men må jo si at så langt er jeg opptimist etter å ha testet litt forskjellig konfigurasjoner ( olje-viskositet , areal på stempel/sylinder , antall hull / størrelse på gjennomløpet i stemplene ).

                      Vekten på en komplett demper med fester o.l er ca 20 gram.

                      Men først av alt er jo dette gøy å prøve bare !

                      Kjell O.

                      Comment


                      • #12
                        Snerten sak..
                        Og jeg som trodde det var en "intelligent servo-reverserer"! Jeg kunne i alle fall trengt en sånn... En sånn som reverserer siderorsservoen når du er på hue og greier veit du

                        En sånn som funker litt bedre enn en caller som sier "venstre, venstre, venstre.... ikke DEN venstre, ANDRE venstre!".

                        Sesongstart ja.. Vi har jo en pattern-weekend på Vingtor om ikke lenge! Hold av 3/4-5!
                        Audun Thinn
                        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                        Comment


                        • #13
                          møkka servoer

                          det er det eneste jeg har og si Audun......vet ikke hva men siderors servoer er IKKE til og stole på
                          Rune Gjelsnes
                          Vikersund
                          92624841

                          Comment


                          • #14
                            ... Har sånne servoer jeg også ... sånne som ikke gjør som jeg sier/vil ... Har lagt de i skuffen jeg til de ombestemmer seg ...

                            Kjell O.

                            Comment


                            • #15
                              Hei,

                              Når vi først er inne på vibrasjoner ...
                              ... Elektro har virkelig gitt mersmak , og ser ut til at jeg kjører ut det utstyret jeg har for så å ta steget til de store elektronene... Blir vel en stund til enda ,da jeg har altfor mange stempel-leker, men det blir ingen nye for å si det sånn..

                              Stempel er jo gøy, men blir til trening / lek o.l. Elektro for F3A...

                              Kjell O.

                              Comment

                              Working...
                              X