Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første jet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første jet

    Her en liten snutt av min første jets andre flight.

    Det er en nitro models falcon 120 med en pst 600 turbin. Radio er graupner IFS. Den tar 2 liter med fuel pluss UAT.


  • #2
    Det var jo kjempefint , men hva er uat?

    Comment


    • #3
      Uat

      UAT = Ultimate Air Trap. Dette er en form for header tank, som forhindrer at det skal komme luft i fuelsystemet inn til turbinen. Luft inn i turbinen fører til at turbinen får en "flame out", altså stopper.

      mvh
      Christian
      Mvh.
      Christian

      Jets Of Norway

      Comment


      • #4
        Okei. er litt intresert i jet. Hvor mye vil en førstegangsmodell koste , visst jeg ikke ha noen ting unntatt radio. Radio.......... hvor mange kanaler trenger man?

        Comment


        • #5
          Huff huff

          Huff.... Ei sjæl til som er hekta....

          JET e sterkt vanedannede, det blir bare værre og værre....
          Svein Roe
          ----------------
          Skymaster F-15 - Nexus Mk II
          Boomerang Sprint - Simjet 2250
          Starfire II P-60
          C-arf Extra 2,3 - DA 50
          EF Extra 91" - DA 60
          EF Edge 48"
          Ventus 4m
          Mini Nyx

          Comment


          • #6
            Er det det flyet som egentlig er et sånn pusher-propell fly eller?
            Mvh,
            Anders Moen

            Comment


            • #7
              Originally posted by arvid View Post
              Okei. er litt intresert i jet. Hvor mye vil en førstegangsmodell koste , visst jeg ikke ha noen ting unntatt radio. Radio.......... hvor mange kanaler trenger man?
              Det koster vel rundt 30 lapper minimum. Kanaler hm hm! Det kommer an på hvilke fly og hvordan du velger å sette det opp. Fra 6 til 12 kanaler !

              Comment


              • #8
                Originally posted by Anders Moen View Post
                Er det det flyet som egentlig er et sånn pusher-propell fly eller?
                Jepp!

                Fordi jeg må ha minst 10 tegn for å legge inn innlegg skriver jeg nå det som står i denne setningen. Ja, det er en slik en ja, beskrevet med en 120-180 2 takt push !

                Comment


                • #9
                  Fins det en side av typen "hvordan komme i gang med jet"?? Jets of Norway har ikke slikt, men det kunne kanskje vært en ide? Selv er jeg interessert, men kan for lite og miljøet her er ikke stort..
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #10
                    Jet forum

                    Hei Sniper

                    Her finner du mye jetstoff http://www.rcuniverse.com/forum/tt.asp?forumid=120
                    Svein Roe
                    ----------------
                    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
                    Boomerang Sprint - Simjet 2250
                    Starfire II P-60
                    C-arf Extra 2,3 - DA 50
                    EF Extra 91" - DA 60
                    EF Edge 48"
                    Ventus 4m
                    Mini Nyx

                    Comment


                    • #11
                      Takk for begge svar. Nu leses øynene våte!
                      Geir


                      3D plane - 1D brain

                      Comment


                      • #12
                        Gratulerer, og velkommen i klubben for trønderske jetflygere!
                        Du skulle liksom gi beskjed..
                        Og så legger jeg merke til noe rart med understellet ditt, det henger liksom ute hele tida?
                        Du gjør deg sikkert flid med den "ordentlige" jetmodellen, men jeg håper det ikke går flere år før vi får se den i lufta.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by LaSt View Post
                          Gratulerer, og velkommen i klubben for trønderske jetflygere!
                          Du skulle liksom gi beskjed..
                          Og så legger jeg merke til noe rart med understellet ditt, det henger liksom ute hele tida?
                          Du gjør deg sikkert flid med den "ordentlige" jetmodellen, men jeg håper det ikke går flere år før vi får se den i lufta.
                          Det litt rart understell ja

                          Kom ikke lufta før på tredje forsøk så det hadde blitt mange turer på deg Lars
                          Du får ta deg en tur til Udduvoll førskommende helg, da er det kruttløseren (skalagruppas vårmønstring) begge dager.

                          Comment


                          • #14
                            Det blir sikkert bra på Udduvoll. Jeg tar med mitt nye glassfiberspyd, og kaster det ut fra en eller annen skrent på Romsdalskysten. Det bråker mindre!
                            Får se hva det blir av jetflyging på meg i år. Noe utstyr må ut av Jurassicen og inn i J29. Når den blir flyklar må gudene veta.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Sniper View Post
                              Fins det en side av typen "hvordan komme i gang med jet"?? Jets of Norway har ikke slikt, men det kunne kanskje vært en ide? Selv er jeg interessert, men kan for lite og miljøet her er ikke stort..
                              Her er jo en fin side http://www.jets4u.se/index.php denne sjappa hadde tideligere RTR!! jet til en rimelig penge også,mener det var 18000.-
                              Alt som kan fjernstyres.
                              ---------------------------------------------
                              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                              Steinar Kvarme.

                              Comment

                              Working...
                              X