Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første tur!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første tur!

    I dag hadde eg min første tur med mitt første RC-fly.

    Min første flytur foregikk på den store parkeringsplassen uten for Coop extra i førde sammen med en venn av meg.
    Butikken stengte om 10 minutt, så det var kun få biler utenfor.
    Vi gikk bort i ene hjørnet på parkeringsplassen, monterte sammen vinger, testa alle system og skjekka at alt satt godt. Tok en liten runde på bakken for å skjekke alt. Joda, alt i skjønneste orden.
    Så stilte eg flyet sånn at eg fikk litt medvind(var veldig lite vind, så det hadde ikkje noe innvirkning på flyvingen)
    Gidde gass, og flyet var i luften. Kjørte litt fram mot selve Coop, tok en sving rett bak en lyktestolpe, og der, i det eg skulle svinge flyet mitt tilbake, tok vinden tak i det. Flyet kom nærmere og nærmere bilene som stod parkert, og eg fikk litt småpanikk. Flyet havna opp ned, og rett i bakken.
    Så stod vi der, på hjørnet av parkeringsplassen, og lo som det grein.
    Løpte bort til flyet, og såg skadene.
    Fikk dessverre ikkje tatt bilde på stedet, men tok et bilde når eg kom heim igjen til garasjen der eg oppbevarer flyet.

    Som dere ser, gikk det hardest utover selve flykroppen oppå, og cowlingen. Trenger kun å lime på "frontrutene" og en liten bit på vinga. Cowlingen er det ikkje håp for, så må nok bestille ny.
    Propell har eg massevis av. Men ellers gikk det fint med flyet. Ingen servoer eller motor tok skade av krasjet. Dog eg mista litt håpet når eg såg bitene skli bortover.

    Neste gang skal eg nok fly utpå en åker med litt større plass, mindre biler og lyktestolper.
    Veldig glad for at skadene ikkje ble større enn de ble, men hadde forventa krasj på første turen.
    Attached Files
    Last edited by hiTmanhiT; 14-06-08, 23:26.
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

  • #2
    Ser ikkje ut så det er så veldig gale da.
    Du får ta deg ein tur på Øyrane, på fotballbana. Altid nyklippa bane, glimrende plass.
    Lykke til!
    ___________
    Jørn Bortheim

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jornus View Post
      Ser ikkje ut så det er så veldig gale da.
      Du får ta deg ein tur på Øyrane, på fotballbana. Altid nyklippa bane, glimrende plass.
      Lykke til!
      Neida, er ikkje noko gale eigentleg.
      Har fått limt på "vindua" no nettop, og limt eit par sprekkar og festa motoren skikkeleg.
      Men ja, har sett folk ofte på Øyrane, kanskje eg tar meg ein tur ein dag.
      Kan tenke meg det er ypperlege forhold der.

      Men må få kjøpt meg meir lim, og eit par ekstra batteri, og kanskje ein simulatorkabel så skal eg nok få meg fort i lufta igjen!
      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

      Comment


      • #4
        Eks. Førde Lufthavn?

        Originally posted by Jornus View Post
        Ser ikkje ut så det er så veldig gale da.
        Du får ta deg ein tur på Øyrane, på fotballbana. Altid nyklippa bane, glimrende plass.
        Lykke til!
        Hvor har det blitt av gamle Førde Lufthavn og anlegget til Henden..?
        Firda- eller var det Førdefly...Kjempeflott anlegg ute ved Aker Førde...

        Mvh Einar - "Sunnfjording" i seks år...

        Comment


        • #5
          Eks. Førde Lufthavn?

          Førde lufthavn vart i 1986 nyopna på Bringeland, 15 km utanfor Førde. Der Førde Lufthavn var tidlegare er det no industriområde og storsenter. Rullebana er bebygd.
          ___________
          Jørn Bortheim

          Comment


          • #6
            Originally posted by hiTmanhiT View Post

            Neste gang skal eg nok fly utpå en åker med litt større plass, mindre biler og lyktestolper.
            Du trenger mer plass enn du tror.
            For de fleste er en fotballbane for liten.
            Lykke til med en kjempe hobby.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Originally posted by kjetilmh View Post
              Du trenger mer plass enn du tror.
              For de fleste er en fotballbane for liten.
              Lykke til med en kjempe hobby.
              Ja, skal nedpå den plassen Jornus snakker om.
              Er ofte folk med fly der.
              Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
              Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

              Comment


              • #8
                Hvis du treffer andre folk med fly er det en stor fordel.
                Da kan du sikkert plukke opp noen tips.
                Mulig noen har trainer kabel også ? Mye liming og spare på det.
                Har du brukt simulator ? Det anbefales !
                Kjetil
                oops: . . ! . .

                http://www.vingmfk.com

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kjetilmh View Post
                  Hvis du treffer andre folk med fly er det en stor fordel.
                  Da kan du sikkert plukke opp noen tips.
                  Mulig noen har trainer kabel også ? Mye liming og spare på det.
                  Har du brukt simulator ? Det anbefales !
                  Kun fått brukt simulator(FMS) med tastatur, og det hjelper vel særs lite.
                  Har leita etter noen som har en kabel til radioen min, men er utsolgt over alt.
                  Hadde noen hatt det på lager hadde eg kjøpt det. Kan tenke meg at det hjelper på med simulator ja.
                  Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                  Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by hiTmanhiT View Post
                    Kun fått brukt simulator(FMS) med tastatur, og det hjelper vel særs lite.
                    Har leita etter noen som har en kabel til radioen min, men er utsolgt over alt.
                    Hadde noen hatt det på lager hadde eg kjøpt det. Kan tenke meg at det hjelper på med simulator ja.
                    Kva type radio er det du har?
                    Eg har ein kabel som har JR plugg. Pluggen som går i PC'en er ikkje USB men ein slags spill plugg. Har ikkje greie på det.
                    Brukte den tidlegare på FMS.
                    Denne kan du få, berre eg greier å finne den igjen.
                    ___________
                    Jørn Bortheim

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jornus View Post
                      Kva type radio er det du har?
                      Eg har ein kabel som har JR plugg. Pluggen som går i PC'en er ikkje USB men ein slags spill plugg. Har ikkje greie på det.
                      Brukte den tidlegare på FMS.
                      Denne kan du få, berre eg greier å finne den igjen.
                      Radioen er ein Dynam NE-KO 4
                      Er den 4-kanals radioen som følger med flyet.
                      Viss du har bilde av pluggen, så kan eg sjå om den passar, huskar ikkje navnet på pluggen eg treng.
                      Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                      Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by hiTmanhiT View Post
                        Radioen er ein Dynam NE-KO 4
                        Er den 4-kanals radioen som følger med flyet.
                        Viss du har bilde av pluggen, så kan eg sjå om den passar, huskar ikkje navnet på pluggen eg treng.
                        Er det ikke vanlig s-video plugg på NE-KO4, eller husker jeg helt feil? står innerst i skapet, ubrukt, så gidder ikke dra den frem... hehe
                        -= www.samundsen.net =-

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Aerial View Post
                          Er det ikke vanlig s-video plugg på NE-KO4, eller husker jeg helt feil? står innerst i skapet, ubrukt, så gidder ikke dra den frem... hehe
                          Jo, inngangen på kontrollen ser iallefall ut til å passe til en s-video plugg, så det er høyst sannsynelig.
                          Noen som er intressert i gi bort en sånn kabel?
                          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                          Comment


                          • #14
                            Har funne fram simulatorkabel. Viss det er interesse er det berre å komme å hente den.
                            Gamlestøylsvegen 43 b
                            ___________
                            Jørn Bortheim

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Jornus View Post
                              Har funne fram simulatorkabel. Viss det er interesse er det berre å komme å hente den.
                              Gamlestøylsvegen 43 b
                              Da var det notert
                              Godt mulig eg kommer en dag, be aware!
                              Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                              Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                              Comment

                              Working...
                              X