Announcement

Collapse
No announcement yet.

Butikk i Paris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Butikk i Paris

    Hvis du skal innom Paris i sommer, må du en tur innom Frankrikes største r/c-butikk, Euro Model http://www.euromodel-online.com , som ligger et steinkast fra den svære togstasjonen Gare de Lyon.

    Veldig bra service – og jippi! – de eneste engelskspråklige butikkarbeiderne i hele Gallia (hvertfall to av dem).

    Utvalget er enormt, fra kontraroterende til turbin. De fører fly, heli, båt og bil, halve butikken er for flyvende, resten for surf and turf. Prisene er ganske høye, som i resten av Frankrike når det gjelder r/c.

    Jeg brukte endel tid på å finne fram til butikken ifjor sommer. Den ligger på venstre side i en innendørs handlegate, bak en kafé, etter en kort gangbro fra hovedområdet på stasjonen. Var innom sjappa igjen i forgår og knipset noen bilder (det er dessverre ikke en kvinnelig r/c-entusiast på bildene, men fruen som spanderer en koffert til min Blade 400!).
    Attached Files
    Last edited by bjeff; 04-07-08, 15:59.
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Synd at franskmennene er altfor stolte for å ha en engelsk nettversjon av nettsidene dems
    Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

    walter@retlaw.no

    Comment


    • #3
      Originally posted by retlaw View Post
      Synd at franskmennene er altfor stolte for å ha en engelsk nettversjon av nettsidene dems
      Det er som en smart fyr sa: "Jeg liker fransk kultur, men ikke menneskene". Nå, jeg liker menneskene også, men det hadde vært veldig praktisk om de lærte seg engelsk. Men, på den andre siden, da ville vel Frankrike ikke vært som det er... Har hatt mange møter med r/c-kåte gallere i sommer, morsomt å se deres glede av å oppleve basic flyvning.

      Forøvrig er det ganske enkelt å forstå de sidene, men kan pm meg om det er noe som ikke forstås (har familie som kan fransk).
      Last edited by bjeff; 04-07-08, 21:14.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        De kan engelsk, bare si noen ord på fransk med greslig uttale og du vil fort bli imponert over hvor mye engelsk de kan med greslig uttale

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tintin View Post
          De kan engelsk, bare si noen ord på fransk med greslig uttale og du vil fort bli imponert over hvor mye engelsk de kan med greslig uttale
          Jeg har prøvd hver sommer i 13 år å snakke fransk med greslig uttale, men de nekter å snakke engelsk med ditto uttale. Urettferdig at de bare snakker engelsk med deg!
          Last edited by bjeff; 10-07-08, 12:50.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Uflaks du da, jeg har sluttet med engelsken og lært meg fransk, lettere

            Comment

            Working...
            X