Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yak 54

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Yak 54

    Hei har en Aeroworks Yak 54 50kubikk,. er ferdig bygd har bare å justere cg.
    Nå siter det en Dl 50cc i snuten og batteri, men enda så ser det ut som jeg må til med melom 600g-1000g for å få den på vipen. Er dette normalt? har blylod for balansering av hjul som jeg tenkte å bruke.Tarimot tips med takk

  • #2
    Originally posted by madona View Post
    Hei har en Aeroworks Yak 54 50kubikk,. er ferdig bygd har bare å justere cg.
    Nå siter det en Dl 50cc i snuten og batteri, men enda så ser det ut som jeg må til med melom 600g-1000g for å få den på vipen. Er dette normalt? har blylod for balansering av hjul som jeg tenkte å bruke.Tarimot tips med takk
    Nei, dette høres absolutt ikke normalt ut. Pass på at du måler CG på rett sted. På store modeller er det som regel på vingetuppene du skal måle CG. Sjekk dette nøye med manualen.
    Lars Henrik Kjølberg

    http://www.flickr.com/photos/larshkj/

    Klubber:
    Jets of Norway
    Nittedal modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Min AW 54 Yak har GrPro motoren som nok er 200 gram tyngre i nesa og batterier så langt frem mot firewall som mulig og ellers standardplassering på retsen. Da veier den perfekt ut på CG.

      Sett her forresten?
      (MFN) ModellflyNytt.no
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Har målt på vingetupen ,i manualen står det 4.1/4`fra fremst på vingetupen men enda så har jeg to bateri+600gram med lod helt fram til motor vegen å da tiper den så vit forover

        Comment


        • #5
          Lurer på hvor langt fram du har motor'n din? Kanskje ta et bilde av installasjonen så vi kunne ha sett den!!

          Høres helt usannsynlig ut at du må ha 600g i tillegg til batteriene. Har DA50 m/cannister 3 blader+spinner og må ha 80 gram i halen.
          Plassering for resten av utstyret kan du se her:
          http://www.trmfk.no/forum/viewtopic....r=asc&start=30
          Last edited by jehembre; 08-07-08, 19:33.
          John Erik Hembre

          Trondheim Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Her er noen bilder som jeg håper sier noe?
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kan bare si at dette IKKE er en AeroWorks YAK. Det er en kopi med fargeskjemaet til AeroWorks YAK'n. Tror bare du må se i monteringsveiledningen til flyet ditt så ser du der hvor cg skal ligge og hvordan det måles ut.
              Dette var en av grunnene til at jeg ba om bilder da jeg hadde en mistanke om at det ikke var det flyet du sa det var .
              John Erik Hembre

              Trondheim Modellflyklubb

              Comment


              • #8
                Hehe.. Enkelt å sjekke. Ekte AW fly har logoen laserbrent i fronten.
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X