Announcement

Collapse
No announcement yet.

Esm focke wulf i hus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Esm focke wulf i hus

    Da er fw 190 i hus.at modellen var stor ante meg,men at jeg kunne tre cowlinga ned over hodet på meg selv ja det hadde jeg ikkje troddmå si meg strålende fornøyd med hele settet,skikkelig fin finnish over hele linja.jeg skal poste masse bilder under byggingen og av settet før jeg begynner bare noen kan forklare meg hvordan jeg legger ut bilder?
    mvh jan sigurd røyseland

  • #2
    For å poste bilder trykker du på knappen som heter "Svar på innlegg" og deretter på "behandle vedlegg".

    Gleder meg til å se denne. Jeg har hatt en ESM Spitfire og nå har jeg en CMP P-40 (den store).

    Comment


    • #3
      Gå ned under det vinduet du skriver i når du skal poste, klikk på knappen "Manage attachments" og du får opp et vindu der du kan legge til bildefiler. Browse og klikk på de bildene du skal laste opp, og når du har fylt det du vil ha trykker du "Upload". Finito, post posten.

      Husk å redigere bildene, gjerne til 800 pixler i bredde, evt 1000. Ta dem gjerne i et godt bilderedigeringsprogram og stash dem opp så dem blir bra også
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        fine bilder

        Originally posted by joo View Post
        Gå ned under det vinduet du skriver i når du skal poste, klikk på knappen "Manage attachments" og du får opp et vindu der du kan legge til bildefiler. Browse og klikk på de bildene du skal laste opp, og når du har fylt det du vil ha trykker du "Upload". Finito, post posten.

        Husk å redigere bildene, gjerne til 800 pixler i bredde, evt 1000. Ta dem gjerne i et godt bilderedigeringsprogram og stash dem opp så dem blir bra også
        hei skal prøve så godt jeg kan.men med et så fint fly blir bildene fine uansett men tusen takk for svar fra dere begge to.skal ut og ta bilder av flyet nå.
        mvh jan sigurd røyseland

        Comment


        • #5
          motor

          Originally posted by tahustvedt View Post
          For å poste bilder trykker du på knappen som heter "Svar på innlegg" og deretter på "behandle vedlegg".

          Gleder meg til å se denne. Jeg har hatt en ESM Spitfire og nå har jeg en CMP P-40 (den store).
          hvilken motor hadde du i spitfiren?er det ikkje du som har den warhawken m el motor?eller tar jeg heilt feil nå.
          mvh jan sigurd røyseland

          Comment


          • #6
            her kommer noen bilder av fw 190 en min
            Attached Files
            mvh jan sigurd røyseland

            Comment


            • #7
              her kommer noen til.sikkert ikkje beste kvalitet.stilte kamraet ned til 640x480 pixler for og være sikker på jeg fikk lagt ut bilder
              Attached Files
              mvh jan sigurd røyseland

              Comment


              • #8
                jeg spør sikkert om mye på en gang her,og mye har jeg og spør om under veis.men tror dere jeg kan bruke standard servoer over hele linja på denne modellen.for og si det sånn er ikkje dette di dimensjoner jeg er vant med når det gjelder fly he he.skulle nesten ha meldt meg inn i scale warbirds of norway og tatt jomfruturen med den på treffet deres.disse modellene skal jeg ha flere av.men må få denne på vingene først
                mvh jan sigurd røyseland

                Comment


                • #9
                  Lekkert !!
                  Hva motor blir det i den ?
                  Nybygd hobbyrom som er forlite allerede ?
                  Må nok ta i bruk halvparten av garasjen også !
                  Last edited by sfinx; 27-07-08, 00:40.
                  Tor A. Jakobsen
                  -------------------------------------------------
                  If your gonna Crash.... at least make it look Good!
                  -------------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jansr View Post
                    Skulle nesten ha meldt meg inn i scale warbirds of norway og tatt jomfruturen med den på treffet deres.
                    Det er bare å sende en mail til webmaster@scalewarbird.org så slipper du inn.
                    Automatikken vedr. innmelding er stengt pga hackere og andre uhumskheter.

                    Årets treff går på Udduvål Airport 22-24 august.
                    http://scalewarbird.hopto.org/forum/...hp?topic=429.0

                    Kjell Aanvik
                    http://www.scalewarbird.org/

                    Comment


                    • #11
                      Jo det er jeg som har elmotor og skalapropeller i P-40en min. Jeg hadde egenviklet elmotor og femblads skalapropeller på Spitfiren min.

                      Standardservoer fungerer fint i denne størrelsen så lenge man ikke sløser dreiemoment/oppløsning ved for lange servoarmer/for korte rorarmer. Jeg bruker metallgirservo på sideroret.

                      Comment


                      • #12
                        God morgen...

                        Originally posted by tahustvedt View Post
                        Jo det er jeg som har elmotor og skalapropeller i P-40en min. Jeg hadde egenviklet elmotor og femblads skalapropeller på Spitfiren min.

                        Standardservoer fungerer fint i denne størrelsen så lenge man ikke sløser dreiemoment/oppløsning ved for lange servoarmer/for korte rorarmer. Jeg bruker metallgirservo på sideroret.
                        Hvilken størrelse er det på P-40'en og Spit'en din Hustvedt..?

                        Mvh Einar - som ønsker Jansr lykke til med nyervervelsen..

                        Comment


                        • #13
                          P-40en har vingespenn 185 cm mens Spitfire har vel 180 cm vingespenn tror jeg.

                          Comment


                          • #14
                            lurer på hvor tung maskin jeg må ha på min modell.tro om en zenoah 26 på 1,5 kilo vil bli for tung eller?ps thaustvedt skikkelig lekker den warhawken din.ser ut som den kommer inn for landing veldig sakte på videoen av den.og di propellene du lager er et stykke for seg selv
                            mvh jan sigurd røyseland

                            Comment


                            • #15
                              hei tor.er usikker på motor.på et slikt prosjekt skal det ikkje stå på pris,men riktig vekt og driftsikkerhet er alfa og omega her.jeg har god tro på at en zenoah blir like driftsikker som alle os motorene jeghar.har kun hatt zenoah i bil fra før og her ble jeg veldig imponert over driftsikkerheten,men klart en saito 35 firtakt frister det og.men vi får se hva vekta tillater.blir det noe sjøfly snart?meg og oskar skal avsted i morra med jupitern min,skal teste trebladeren.han skal være med me videocam.ring hvis du går med opp.
                              mvh jan sigurd røyseland

                              Comment

                              Working...
                              X