Announcement

Collapse
No announcement yet.

Last Down XL, elektroseiler nok motorkraft?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Last Down XL, elektroseiler nok motorkraft?

    Holder på å ferdigstille en Last Down XL elektroseiler, modellen har 2,8m vingespenn og vil få en flyklar vekt på 2,5 kg.
    Nå har jeg et oppsett som gir meg ca 350 watt, noe som gir meg 140 watt/kg (70watt/pund).
    Bruker en 12x6 propell, den som begrenser oppsettet mitt er ESC'n som er på maks 35 amp. har mer å gå når det gjelder motor og batteri. Men må da investere i en ny ESC.
    Er det i noen vits å fly modellen med oppsettet jeg har, eller kan jeg like gjerne kjøpe ny ESC med en gang.
    Hvor mange watt/kg har dere andre på elektroseilere?

  • #2
    Hei,
    Prøv den som den er. Det vil garantert fly, ikke som en hotliner, men greit.
    Jeg har nesten dobbelt så mye effekt i min Last Down, men det litt for moro, og litt fordi jeg liker å lete etter termikk skikkelig høyt.
    I en litt mindre glider på ca. 220cm har jeg en Axi 2820/10 der jeg tar ut kanskje 350W, og den er ganske sprek etter de flestes oppfatning.

    Comment


    • #3
      Enig i at den vil fly, så det er bare å prøve. Men selv ville jeg hatt i noe på 5-600 Watt, gira og med 14-18-tommers propell så jeg kom kjapt opp for å lete termikk.
      Minst en Cyclon Elite 10, eller denne gira 2820`en fra AXI: PAGE NOT FOUND | AXI MODEL MOTORS s. r. o.

      Er litt motstand i LastDown, så den blir nok seig å komme høyt med.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Takk for svar, er vel som dere sier bare å prøve. Blir det for slapt får jeg oppgradere senere.
        Snart klar for testflight, venter bare på to vingeservo fester.

        Comment


        • #5
          Lykke til
          Regner med du minst ønsker deg dobbelt med effekt hvis du liker fuglen. (Siden man ønsker å klatre høyt fort for å nyte seilfly-delen).

          Lest denne? (MFN) ModellflyNytt.no
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment

          Working...
          X