Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mini Fireworks DLG fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mini Fireworks DLG fra Elefun

    Denne er i hus og klar til bygging;

    Podivin Composite Modellbau
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Bilder

    Ett par bilder fra fabrikanten
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Se der ja har sett en video snutt for lenge siden,av eit slikt fly.Vart veldig fasinert av måten "takeoff" foregikk har siden den gang hatt lyst på eit slikt.Er dette 2 canals? hvilke elektro oppsett sitter i en slik sak?
      Blir en stund til eg handler en slik nå siden eg har nettopp handlet eit flyprosjekt som sluker hele rc budsjettet i lang tid fremover.
      Last edited by elektrodude; 16-08-08, 23:01.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

      Comment


      • #4
        Den utgaven jeg har kjøpt heter mini-Q og er 3 kanaler. Har flydd lite seilfly, men synes jeg burde ha en slik i hangaren. Grei størrelse og god fabrikant. Kan ligge i bilen og bare ut å svinge seg i ett par diskoskasr om man skulle være flyklar. Har kikka litt på oppsett og jeg bruker Dymond D47 4,7g servoer, Spektrum AR6100 3,5g rx og en liten 2S lipo til mottaker.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Jeg har en Fireworks3 i hangaren.150cm i vingespenn. Den ble ferdig i sommer. Mye dill og finarbeide og sette sammen men du blir rikelig belønnet med et fantastisk leketøy. Bare og følge med på diskos i Beijing nå...

          Bruker 4 stk fut3114, 6kanals fasst, indoorbatteriet gikk rett inn (3seller 350mah).
          ca 310gr.
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment


          • #6
            er dette noe Elefun har på lager? Finer det ikke ipå siden deres.
            Har selv flydd en Longshot 2 (150cm) i lengre tid nå og blir bare mer og mer gira på dlg flyging.
            Jan Eric Klausen
            Forus RC Klubb

            Comment


            • #7
              Tror de har den inne, men det er foreløpig en testbatch for å sjekke hvordan det fungerer. Er jo bare å sende en mail til de så har du vel kjapt svar hvis ikke Knut følger med i tråden da ?
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Dette blir artig å se. Har hatt lyst på en slik liten DLG ganske lenge, det ser ut som på de filmene jeg har sett av den at start høyden er meget god.

                Mvh OJ
                Olav Jørgensen
                Low & fast

                Comment


                • #9
                  som en liten oppdatering på denne tråden, må jeg si at fw mini er en veldig bra dlg i mine øyne(er min første.). vi har en vintercup gående i klubben, og jeg og et par til flyr da en mini, mens de andre har fireworks 2 og 3 (1.5meter).
                  Fw mini flyr veldig bra, men i konkuranse mot 1.5meterene, mangler den littegranne på å henge helt med når det er vindstille,Jeg landet mens de andre fremdeles hadde 2-3 meter igjen over bakken.
                  Men når det er vind har noen av våre fw mini piloter klart å vinne noen runder.
                  så om man vil ha et lite og bra fly så er dette et meget bra valg i mine øyne. Jeg fikk starthøyde på ca 40meter når det er vindstille, har ikke testet i vind enda da jeg ble ferdig med min på lørdag kveld. rakk akkurat 3.runde i gullknapp modellflyklubbs dlg-vintercup.

                  Comment

                  Working...
                  X