Announcement

Collapse
No announcement yet.

Multiplex Blizzard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multiplex Blizzard

    Hei
    vuderer og gå til innkjøp av en Multiplex Blizzard og lurer på om de er noen som har byggd denne?? og flydd den? tenkte og bygge den som seilfly hangfly i første omgang, men etter vært så kan jeg tenke meg og bygge den om til elektro (hotliner) er de en grei sak og gjøre eller blir de en hel masse dill?
    mvh stin
    Last edited by Stin; 11-09-08, 16:16.
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Synes det var på tide at noen omtalte denne modellen. Skulle tro den ville være populær for slike som meg som har holdt på med EasyGlider o.l., og ønsker litt mer fart. Bestilte min modell allerede i april etter en god del omtale på rcgroups (min modell er vist her: Multiplex Blizzard - Page 24 - RC Groups). Vet at BenE også har Blizzarden.

    Bygde jeg min som 'warmliner' med Multiplex egen motor-pakke (470W). Bortsett fra byggingen av vingen, som innebærer å lime inn MANGE glassfibertråder i et slags 'fishbone' mønster, så er modellen av typisk høy Multiplex kvalitet.

    Om du kjenner til EasyGlider, så er elapor-materialet på Blizzard'en blitt mye hardere/sterkere/glattere enn før. De velkjente støpe-nuppene er så og si borte, og overflaten er mye glattere enn før.

    Jeg har ikke hatt noen tilsvarende modeller før, men har hatt bla EasyGlider m/børsteløst i et par år. Ikke mye hotliner akkurat, så det er litt av en overgang

    Uansett, den trives svært godt på hanget, og er generelt morsom å fly. Har ikke hatt den i mer enn rundt 10m/s ennå, men er sikker på den trives godt i sterkere vind. Uten hangforhold flyr jeg 20-25min med et 3S 2500 batteri. Ikke fullt så akrobatisk roll-hastighet som jeg hadde trodd, men det kan være noe med mitt oppsett.

    Mitt største problem har vært landingene, pga mye høyere landingshastighet enn jeg er vant med. Det virker som om den aldri har lyst å touche bakken, men bare flyter og flyter. Når en også står på hang omgitt av stein, blir det en del smeller (for min del iallefall ), men det går stort sett greit. Etter tips fra BenE, har jeg lagt inn en 1x3x1000mm karbonlist i forkant av vingen. Forøvrig like greit å programmere inn spoilerons først som sist.

    En del har rapportert såkalt wing-flutter i forbindelse med ekstreme stuphastigheter, noe jeg ikke har merket til ennå.

    Skal være en smal sak å konvertere fra motorisert til hangmodell...

    Comment


    • #3
      Har hatt en story klar lenge men du vet, ting tar tid + den berømte fingeren ......

      Den ligger nå på denne linken
      Last edited by Quadrocopter; 30-07-10, 00:06.

      Comment

      Working...
      X