Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video Notoddenstevnet 2008

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Video Notoddenstevnet 2008

    Da har jeg klipt ihop gode 30 minutter med video ifra årets Notoddenstevne. Jeg var der desverre kun søndagen.

    Videon er i Quicktime format, så du trenger apple sin quicktime player. Codec er H264, så du trenger en forholdsvis ny versjon. Får du ikke spilt av videon, forsøk først og oppdatere quicktime playeren. Merk også at videon er ca 190MB stor, så det vil nødvendigvis ta litt tid å laste ned.

    Videon finnes på http://lundarvollen.com/slett/enno/enno08.mov

    Jeg kjører også ut en DVD versjon, og for de som måtte ønske vil det bli mulig å kjøpe en versjon med fargecover, og fargetrykk på platen. Prisen blir 170,- kr, og er ment å dekke utgifter jeg har med dette (plater, papir, blekk, tape, porto osv). Det vil fungere slik at man forhåndsbetaler, og får DVD'en tilsendt i posten. DVD'en er i ekte 16:9 format (kameraet mitt har ekte 16:9 brikke, og ikke noe 4:3 greier som blir elektronisk strekt ut). På DVD platen finner man stevnet i 2008, samt to bonustrack som er stevnet i 2007, og all "råvideon" av Johnny's fantastiske C182.

    De som måtte være interessert i dette kan maile meg på modellhelikopter alfakrøllher gmail.com (adressen er modifisert litt her for å lure spamrobotene, men de fleste skjønner vel hvordan det skal settes sammen for å bli en gyldig adresse).

    Enjoy !
    Last edited by Rappis; 18-09-08, 11:54.

  • #2
    funker ikke
    Lars Petter Nesse

    Votec 322 40% 3W170cs
    Extra 330 40% 3W212cs

    Comment


    • #3
      Hmm, nei noe har visst skjedd under opplastning. Jeg laster opp en gang til, og ser om det hjelper.

      Forøvrig ville jeg satt pris på om du skrev noen få ord om HVA som er galt. Funker ikke er ikke så veldig dekkende.

      Comment


      • #4
        fikk error 2048
        Lars Petter Nesse

        Votec 322 40% 3W170cs
        Extra 330 40% 3W212cs

        Comment


        • #5
          Joda, jeg skjønte det nå, men om du hadde sagt det med det samme hadde du spart meg 10 minutters "feilsøking"

          Det ser ut til at ikke hele fila har blitt lastet opp, så jeg forsøker igjen, og håper den tar med seg hele fila denne gangen. Jeg skriver nytt innlegg i samme tråden når fila er ferdig opplastet.

          Comment


          • #6
            aha sjønner..sorry
            Er det noen spesiell grunn til at du bruker quicktime.personlig syns jeg det er et møkkaprogram da jeg bruker vlc til alle andre formater
            Lars Petter Nesse

            Votec 322 40% 3W170cs
            Extra 330 40% 3W212cs

            Comment


            • #7
              Tja, quicktime (som kontainerformat, og med H264 codec) er det beste formatet jeg har funnet om man tenker kvalitet versus filstørrelse.

              Alternativet hadde selvfølgelig vært mpeg2, men da hadde fila vært vesentlig større med samme kvalitet.

              Comment


              • #8
                Da virker det.

                Men om dere ikke skulle få det til, så gå til http://lundarvollen.com/slett/enno/ høyreklikk på fila og velg lagre som. Er ikke alltid den streamingen fungerer, ihvertfall ikke her.

                Comment


                • #9
                  -2048 .....

                  Edit: Lastet ned en gang til, funker nå.
                  Last edited by jab; 16-09-08, 12:47.

                  Comment


                  • #10
                    Hmm, vanskelig dette skulle være da. Er det noen (andre enn meg) som har fått sett videon ? Det fungerer ihvertfall her, selv når jeg spiller den av via nettet. Så da bør jo fila være ok.

                    edit: fint, da er vi forhåpentligvis imål

                    Comment


                    • #11
                      funker her og nå,men ingen lyd
                      Lars Petter Nesse

                      Votec 322 40% 3W170cs
                      Extra 330 40% 3W212cs

                      Comment


                      • #12
                        Funker på mac´en min etter nedlasting av fila. Bra!
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Fungerer ikke her. Hverken i winamp, VLC eller windows mediaplayer!

                          Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #14
                            må sikkert ha quicktime player.funker hos meg,men ingen lyd
                            Lars Petter Nesse

                            Votec 322 40% 3W170cs
                            Extra 330 40% 3W212cs

                            Comment


                            • #15
                              Må nok ha quicktime player ja.

                              Ipriis: har du forsøkt å oppdatere quicktime for å se om du har siste versjon ? Skjønner ikke helt hvorfor det ikke skal spilles av lyd.

                              Jeg skal gjøre ett testforsøk senere idag med mp4 video for dere som sliter med quicktime, men den vil nok ikke komme ut på nettet før utpå kvelden engang.

                              Comment

                              Working...
                              X