Announcement

Collapse
No announcement yet.

ExtremeFlightRC Extra 300, 58" Norwegian Modellers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ExtremeFlightRC Extra 300, 58" Norwegian Modellers

    Etter at Hjem - Norwegian Modellers (Norwegian Modellers) tok disse inn bestemte jeg meg for en og har hatt en slik stående bak skapet i eske en stund før den ble tauet frem og bygd. Er sammen på en kveld med god kvalitet rund baut. Bruker standard motor og esc samt 5S pakker fra 3200-3700 mah.

    Så ble den stående enda lenger ferdig og klar før den ble testflydd pga for mange prosjekter gående.

    Nå har det vært maiden idag, dog med egne utslag uten å kikke i boka. Det var MYE respons selv på reduserte utslag, men at modellen er stabil og flyr godt er det ingen tvil om. Litt rufsete vind utover dagen gjorde desverre at jeg ikke fikk flydd den vindstille og kan si alt om den, men det kommer mer etterhvert.

    Det vil ikke bli noen fullt rreview fra denne byggingen da den er meget enkel, men en flytest med bilder og video kommer når flere har testet den ut og sagt sitt.

    Selv med litt ruftsete vind var den helt nede i hover og høy alpha var totalt ukritisk uten wingrock i det hele tatt. Alle mulige spin, flatspinn og blender ble testet og den oppfører seg bra. Knivegg trakk en anelse mot canopy på sider, men bemerkelsesverdig lite til å være ett slikt lett 3D fly.

    Sjekk ellers ut Donatas Pauzuolis som har nogenlunde kontroll og knuser de "større" gutta
    http://www.extremeflightrc.com/html/58extra.html

    More to come.....

    Og de har jo en 50cc utgave som også ser lekker ut, eller hva med en elektrifisert 78" elektroutgave av Extra 300. Samme konfigurasjon som den 120e utgaven jeg flyr nå.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no
Working...
X