Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkzone Stryker C En frisert versjon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parkzone Stryker C En frisert versjon.

    Har hatt Parkzone sin Stryker C i flere år og er egentlig veldig fornøyd med flyet.

    Det har ligget i bilen og blitt tatt i bruk når anledningen ha bydd seg, men etter over 100 turer så har lysten på litt mere fart meldt seg og nettet har blitt gransket opp og ned etter brukandes info.

    Mangt har jeg funnet og mye er bra så jeg tenkte jeg skulle lage en liten byggeblogg her for et prosjekt jeg skal starte på.

    Mål; en godt fungerende Stryker med et frisert oppsett med flyegenskaper som standard utgaven men MYE mere fart og ubegrenset vertikal.

    Jeg tar gjerne imot innspill og forslag, legg gjerne inn bilder av egne prosjekter av stryker.

  • #2
    Har handlet inn deler til prosjektet; ny kropp, motor, større batteri, større esc, material til ror.

    En orginal Stryker C gir ca 260w, dette er ikke nok til å skyve den opp i de 130km/t som reklamen sier.... i level flight. Man kan jo alltids komme stupende inn i hysterisk hastighet men det er level flight som gjelder!

    Så jeg har kjøpt en Mega 16/25/3 1770kv, 5s 30c 2400mah kokam lipo, 80amp dualsky esc.
    så får vi se hva dette gir
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Til de som lurer på hvor fort en stryker kan gå, her er en video:

      http://www.youtube.com/StrykerSpeed

      Comment


      • #4
        Lenge siden jeg har oppdatert siden her men nå skjer det ting.

        Hele projektet ble etter en liten stund lagt på is, dette grunnet at jeg kom over en motor som skulle yte mere,,,,MYE mere en alt annet som har blitt puttet på en stryker før.

        Men denne motoren skulle vise seg å bli vanskelig å få lagt mine fingre på, dels fordi den er et resultat av veldig mye prøving (og feiling) av 2 elektro ingeniører og dels fordi det ikke var lett å få en elektromotor fabrikat til å produsere den.

        Men nå er det altså skjedd, 6 motorer er produsert 2! av disse kommer hjem til meg om ikke mange dagene

        I løpet av de neste ukene så kommer det til å komme oppdateringer fortløpende med bilder og tester så følg med......


        Målet er over 2000w..... i en STRYKER!!!!!

        Comment


        • #5
          Ikke for å drepe initiativet ditt men det er bortkastede penger.
          Har sett mange meget over motoriserte strykere, det virker som du får en hastighets økning opp til et punkt - etter dette kan du putte på hva som helst uten at det går noe fortere.
          Formen på flyet er langt fra optimal for hastighet, videre er rorene i en heller skrøpelig utforming. Du ender fort opp med å erstatte original deler med carbon.

          Hvis det er "need for speed" du er etter så kjøp heller en liten pylon racer i carbon (mer info her) - disse har en vingeprofil og form som er laget for hastighet!
          Last edited by Quadrocopter; 05-04-09, 10:09.

          Comment


          • #6
            Quadrocopter; initiativet mitt er ikke drept, ikke engang skadet,,,,

            Poenget er ikke å lage verdens raskeste fly, jeg har fly som både ser råere ut og som er mye raskere men..... strykeren er det enkleste å fly med. Den ligger som regel bak i bilen klar til takeoff... har jeg noen minutter så er det bare å kaste det i lufta.

            De store modellene jeg har krever masse planlegging og forberedelse og tenking.

            Den store 2,2m må plukkes i biter og settes i sammen på stripa, turbinflyet like så, men der må man i tillegg ha med seg et "hav" av utstyr, fuel, osv osv..
            Man må også til en dedikert flystripe.

            Alt dette tar tid, mens strykeren.....ahh 10min, la oss fly litt,,,,,

            Derfor har strykeren et litt spesiell plass hos meg.

            Comment


            • #7
              Ikke helt enig med deg der - denne kan du ha på "innerlomma" og er cool (skikkelig blikkfang for dem som greier å se den....). Du trenger kun mottaker, batteri og esc/motor - og den lager sikker mindre hull i bakken også
              Last edited by Quadrocopter; 05-04-09, 11:21.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hayabusas View Post
                Quadrocopter; .ahh 10min, la oss fly litt,,,,,
                tidenes beste grunn stå på! og oppdaters oss ofte.
                Roy Harald Amundsen
                Alias skjefen

                u-can-do 3d Giant med FTL45
                Reactor 3d med 55AX
                hobbico twin star med 2X GMS40
                Extra funtiger med 46 AX
                Flip 25 med 25 FX
                katana v2 70 med 70T
                telemaster med 61.

                edge 540 depron
                no liemit depron

                Esky lama v4
                Kyosho consept 30

                flere crawlere og masse 1:18 biler.

                Comment


                • #9
                  Kjører rundt med en "wilga 2000" og en "mx2-acro" rundt i bilen til enhver tid av samme årsak.
                  Får fint plass ferdig monterte (joda. jeg har plass til både angelen og yaken også, men da får jeg ikke noe annet i bilen), og de kan flyes uten stripe på et øyeblikks varsel. Laderen er koblet permanent på faststrøm i bagasjerommet for lenge siden.
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

                  Comment

                  Working...
                  X