Announcement

Collapse
No announcement yet.

seilfly-hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • seilfly-hjelp

    hei folkens! sitter og ser på seilfly og lurer på om jeg kansje skal kjøpe ett. tror nokk det første blir en jp pretty eller thrust.
    men så kommer spm. mitt er det jeg som har sett feil eller er dette en UTROLIG billig flytype? ser litt på denne: 404 Not Found
    er dette med alt du trenger utenom radioutstyr?
    såvidt jeg ser kan man sette motor i denne. vil da en AXI 2820/10 fungere?

    på forhånd takk
    Joakim L. T. 94-Modell
    ---------------------------------------------------
    Aeroworks - Extra 300
    Extreme Flight - Yak 54E Profile
    Crrc-Pro GF26I
    EG - Yak 54 26cc
    Kyosho - Edge 540 .50
    C Goldberg - Cub med flottører
    OMP - Katana V2

    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

  • #2
    "UTROLIG billig" er det ikke. Det er heller snakk om "riktig" pris. Kinafly, er og blir Kinafly.. Men lykke til med seilfly delen av hobbyen, nå åpner det seg en helt eventyrlig verden for deg.
    Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
    Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

    Comment


    • #3
      Ja, Axien vil virke.
      Ja det er billig, men ikke billig nok hvis det bare er skrap.
      JP-modellene jeg har sett har hatt kropp av mykplast, og holdt en generelt lav standard.
      Ta heller kontakt med Thorbjørn & Kåre, og si hva du tenker deg at flyet skal gjøre, og hvor dyrt det skal være. Da får du sikkert noe som gir deg mer glede i lengden.
      404 Not Found
      2820/10 er en knallgod motor for fly på 2-2,5+ meter. Bruk 11x7 eller 12x6 og f.eks 3cell 3200mah.

      Comment


      • #4
        Jeg ville også anbefalt deg å ringe Thorbjørn hos Rc-seilfly.no - Modellflysport
        Ringer du dit å sier hvor mye du kunne tenke deg å bruke så har han helt sikkert noe å tilby. Det kan kanskje hende du må betale litt, men jeg kan garantere at hos han så får du god hjelp og kvalitets utstyr hele veien! Bedre å betale det lille ekstra for noe man vet kommer til å funke bra! Han har dessuten en mange flere modeller enn hjemmesiden tilsier!

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Kjenner ikke sakene, men jeg blir sånn passe mistenksom når jeg ser reklamen og bildene...

          - Ville ikke kalt den Ventus, ikke lookalike engang.
          - Ut fra bildene der vingene henger ned ser det ut for meg som dette er samme sakene som selges som CMP. Det betyr i så fall at du får en billig sak på alle måter. Slarkete vingejern, kropp som krakkelerer på første landing og vinger som vrir seg når du prøver å sette opp litt speed. (Men jeg kan ta feil)
          - Dem nevner ikke engang hvilken airfoil saken har, kanskje dem ikke vet det selv engang?

          Det er et hav av lekre velflygende seilfly-modeller som yter godt. Jeg tviler på at denne er en av dem før jeg ser en i aksjon som kan motbevise det.

          AXIen funker bra, men skal du handle så gå gjerne for 2820/12 istf.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Griffin http://www.griffin-models.com/ har en megafin modell, Reichard Classic, 250 cm. Grei å "bygge" (montere er vel riktig).
            Veldig fin å fly, kan anbefales
            Thrush og Pretty er 2 velflyvende modeller men kan ikke sammenlignes med Classic.
            Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

            Per Nilsen
            Spikkestad

            Comment


            • #7
              Originally posted by opa View Post
              hei folkens! sitter og ser på seilfly og lurer på om jeg kansje skal kjøpe ett. tror nokk det første blir en jp pretty eller thrust.
              men så kommer spm. mitt er det jeg som har sett feil eller er dette en UTROLIG billig flytype? ser litt på denne: 404 Not Found
              er dette med alt du trenger utenom radioutstyr?
              såvidt jeg ser kan man sette motor i denne. vil da en AXI 2820/10 fungere?

              på forhånd takk
              Med ett slikt seilfly er det stor sjans for at seilflykarrieren blir kortvarig. Kjøp noe skikkelig når du først skal bruke litt penger. Som andre allerede har nevnt her, ta kontakt med T&H eller Griffin for mer hjelp.
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                takker den classic så jo fin ut! fant litt mer info her: Reichard Modelsport skal se litt mer på den.
                er fint at flyet kan ha motor siden vi ikke har noe særlig med slepefly på stripa.
                Joakim L. T. 94-Modell
                ---------------------------------------------------
                Aeroworks - Extra 300
                Extreme Flight - Yak 54E Profile
                Crrc-Pro GF26I
                EG - Yak 54 26cc
                Kyosho - Edge 540 .50
                C Goldberg - Cub med flottører
                OMP - Katana V2

                those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                Comment


                • #9
                  En ting kan jeg med sikkerhet si om det som står om det fabrikatet:
                  Det er bare vrøvl fra ende til annen!
                  Jeg har sett mange nok eksempler på Will hobbies sine fly til at jeg vet hva de mener med "dyktige fagfolk og verdens mest avanserte produksjonsutstyr"
                  De som jobber der kan ikke engang telle skruer!
                  Hardwarepakkene suger big time og kvaliteten på betrekning og bygging likeså!
                  Tor Helseth
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    da leder classic nå... noen andre?
                    Joakim L. T. 94-Modell
                    ---------------------------------------------------
                    Aeroworks - Extra 300
                    Extreme Flight - Yak 54E Profile
                    Crrc-Pro GF26I
                    EG - Yak 54 26cc
                    Kyosho - Edge 540 .50
                    C Goldberg - Cub med flottører
                    OMP - Katana V2

                    those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bygget en Classic for en kompis, det var et veldig bra sett. Jeg byttet kun ut et par kvikklinker, ellers var det medfølgende utstyret bra. Glassfiberkropp og nydelige plankede isopor vinger. Monterte en AXI 2820/12 med 12x8 folde propell. Det ga godt drag, så med 2200 mah batteri drar det nesten vertikalt. Du er da oppe i bra høyde på kort tid. Modellen seiler godt og er er god til loop, roll og flyving på ryggen.
                      Jeg tok testflyvingen og var meget godt fornøyd, det er eieren også......
                      På det ene bildet er Classic'en sammen med min 4 meter DG300
                      Attached Files
                      Last edited by peppern75; 25-09-08, 22:49.
                      Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                      Per Nilsen
                      Spikkestad

                      Comment


                      • #12
                        greit jeg har en AXI 2820/10 fra før av så jeg bruker den men vill det bli for tungt med et 3700 mah batteri? har også et 1800 mah. men er redd dette blir for lite?
                        Joakim L. T. 94-Modell
                        ---------------------------------------------------
                        Aeroworks - Extra 300
                        Extreme Flight - Yak 54E Profile
                        Crrc-Pro GF26I
                        EG - Yak 54 26cc
                        Kyosho - Edge 540 .50
                        C Goldberg - Cub med flottører
                        OMP - Katana V2

                        those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                        Comment


                        • #13
                          1800 mah blir nok for lite, Det blir ikke for tungt med 3700, denne modellen tåler litt vekt.
                          I Classic'en er plaseringen for batteriet veldig fin, der har du plass til å skyve det fram og tilbake for å balansere modellen.
                          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                          Per Nilsen
                          Spikkestad

                          Comment


                          • #14
                            greit da går det nokk me de batteriene jeg har også
                            Joakim L. T. 94-Modell
                            ---------------------------------------------------
                            Aeroworks - Extra 300
                            Extreme Flight - Yak 54E Profile
                            Crrc-Pro GF26I
                            EG - Yak 54 26cc
                            Kyosho - Edge 540 .50
                            C Goldberg - Cub med flottører
                            OMP - Katana V2

                            those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                            Comment


                            • #15
                              er det noen NORSKE butikker som selger classic'en?
                              Joakim L. T. 94-Modell
                              ---------------------------------------------------
                              Aeroworks - Extra 300
                              Extreme Flight - Yak 54E Profile
                              Crrc-Pro GF26I
                              EG - Yak 54 26cc
                              Kyosho - Edge 540 .50
                              C Goldberg - Cub med flottører
                              OMP - Katana V2

                              those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

                              Comment

                              Working...
                              X