Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spektakulært "flyshow" rett fra stuevinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spektakulært "flyshow" rett fra stuevinduet

    Allerede fra klokken 10 i dag kunne vi skimte noen sølvgråe doninger som fløy i en utrolig hastighet på himmelen, og skikkelig lyd fra jetmotorene. (effektiv vekkeklokke) Jeg visste med en gang hva det var og spratt ut av senga, kledde på meg, traktet kaffe og satt meg i stuevinduet for å se. Og aldri slår det feil. Det var F16'ene fra Rena Leir som var ute på øvelsesoppdrag m/ øvelsesmissiler. Utrolig tøft å se at disse sølvgråe doningene kommer fra sør på full etterbrenner, slipper en missil og avslutter med en roll før de vender nesen vestover. Min mor ble veldig forbanna og slang noen saftige gloser om forrurensing, støy og bla bla bla. Men som den fly-typen jeg er ignorerte jeg alt. Var bare facinert over at de fløy formasjon og slapp missiler noe som var en utrolig opplevelse å se på. Og enda har de ikke gitt seg. Har et håp om at de skal fly i hele dag, for makan til show har jeg aldri sett selv om de flyr her flere ganger i løpet av året. Men aldri har jeg sett at de har brukt øvelsesmissiler. Herregud, hvorfor klager folk på støy? Er jo bare underholdendeå se på at de looper og roller. Og før har de flydd mye lavere (les. kommer tvers gjennom dalen, 50-100 meter over sjøen på full etterbrenner. Savner den tiden. Men nå er alt du kan se en sølvgrå pil som farer gjennom luften høyt der oppe. Åh, som jeg elsker jagerfly
    Øyvind Kveen Fagervold

    -Graupner Club Star

    For tiden få fly
Working...
X