Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nordic N-09 beskrivelse (tegnet)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nordic N-09 beskrivelse (tegnet)

    I klubben våres prøver vi å organisere litt fornuftig pløying av luft.
    Trenger derfor billedlig beskrivelse av programmet, gjerne for begge vindrettninger. Det gjør det jo lettere for de fleste å lese/forstå/fly programmet.

    Frode
    Acro
    Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

  • #2
    Har selv lett etter en beskrivelse med virkelige bilder men fant det ikke (har kanskje ikke lett nok...) men tar man en av beskrivelsene som ligger ute f.eks denne og bruker i tillegg WEB'en til å finne detaljerte beskrivelser av hver enkel øvelse så kommer men langt.

    På WEB'en til Ola Fremming finnes det også en god del informasjon - det er sikkert en mulighet å sende han en mail å spørre om han har mulighet til å stille opp noen timer en dag og gi en demo / instruksjons runde.
    Du får et ekstra kick når man ser noen som virkelig kan det å -kanskje- deler de ut noen små tips også

    Comment


    • #3
      Hei på deg Quad Man

      Du er kompis med Thomas i TBG?
      Du var å besøkte oss (Condor MFK) med den underlige farkosten din!
      Det var jeg som tok bildene.

      På Ola's side finnes beskrivelser av øvelsene, og Ola treffer jeg i ny og ne, han er jo faktisk medlem hos oss også. Ola er en innspirator og stiller opp når vi spørr om ting.
      Selv har jeg flydd i noen år og flyr jo mange av øvelsene uten mål og mening.
      Nå prøver noen av oss å dra med fler på tanken om å fly målrettet og ikke bare pløye luft. Det er jo høyst utviklende å trene et program enten man skal konkurere eller ikke. Vi er nå flere som har kjøpt SebArt Angel, så da har vi jo noe som kan brukes til Nordic prorammet.

      Så på linken du la ved, der ligger jo de fleste øvelsene pluss litt til.
      Som du skriver går det jo ann å klippe/lime, men som regel finnes den ett eller annet sted. Så da får vi se om det dukker opp noe her snart før jeg tar frem saksa

      Sees snart på stripa med Engelin din?

      Frode
      Acro
      Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

      Comment


      • #4
        Hei Frode
        Hvis jeg forstår deg rett så er du ute etter en såkalt 'ribbon-drawing', sånn som ser ut som en remse (sort på undersiden, hvit på oversiden) som viser hvor man skal fly. Problemet med slike er at det er jæ... mye jobb å tegne dem. Derfor er det mere vanlig å tegne med aresti-symboler (slik man gjør i fullsize og IMAC). De er ikke så vanskelig, på mine sider under F3A/schedules (http://home.online.no/~ofremmi/F3A/S.../Schedules.htm) kan du laste ned N-09 beskrivelsen som inneholder en aresti-tegning av hele programmet. Du bør også laste ned (og lese ) hele Sporting-coden for F3A (inneholder også F3M (storscala-acro) og F3P (inndoor)), der står det mye lurt om hvordan øvelser generelt skal se ut, hvor de skal plasseres etc. ta også en titt på kapittelet som heter 'Judges guide' der står det spesielt mye nyttig. Sånn omtrent midt i domumentet (side 30) finner du en beskrivelse av aresti-symbolene.
        Du får bare ta kontakt om det er noe mere jeg kan bidra med
        Snakkes !
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          Der har vi jo Ola på tråden

          Ser beskrivelsen på N-09 og det holder i massevis, så 3d/streamer tegningen er jo ikke et must. Men jeg glemte i min iver å nevne Sport programet også.
          Vi er jo flere på div nivåer. Har du tegning på Sport-07?
          Skal ta meg tid til å lese litt også, lager sikkert en mappe vi kan ha i brakka.
          Blir vel høyt lesning for de andre som ikke orker/kan lese

          Snakkes
          Frode
          Acro
          Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

          Comment

          Working...
          X