Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test Blade CX UltraMicro RTF DSM 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test Blade CX UltraMicro RTF DSM 2

    Da kom det ett par esker til test igjen. Innendørssesongen nærmer deg og Eflite slipper ett par modeller som er verdt å se på.

    Blade CX UltraMicro RTF DSM 2 er ett knøttehelikopter som selges ferdig med sender eller en Ready to Bind versjon som kan bindes rett mor Spektrum radioer.

    Jeg testet den med medfølgende radio og det har vært noen innendørs runder i heimen allerede.

    Modellen er utrolig stabil og fin. Piroraten er stor mens balanseror og høyderor skremmer ingen. I tillegg kan man dytte ned høyrestikka til det piper så slår man på dual rate og reduserte utslag.

    Legger ved noen bilder og disse er faktisk tatt med speilrefleks mens jeg selv flyr.....

    Stabilt og fint, finnes hos Smallsize shopping - Smallsize Shopping
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Flere bilder

    Her er direktelink til modellen uten sender:
    http://shop.smallsize.no/product_inf...10a8a0de66194e

    Direktelink til modell med sender:
    http://shop.smallsize.no/product_inf...10a8a0de66194e


    Noen flere bilder og info om modellen fra nettet!


    Blade mCX RTF
    The Blade® mCX is an ultra micro-sized version of the Blade CX/CX2, offering first-time pilots the ability to learn how to fly with ease and experienced heli pilots the ability to fly anytime, anywhere indoors. The Blade mCX offers unsurpassed stability and incredible control through the coaxial, counter-rotating head design and Spektrum™ 2.4GHz DSM2™ control. And, thanks to its rotor span of just 7.5 inches and one-ounce flying weight, the Blade mCX can be flown indoors almost anywhere—from an office to a small bedroom or living room.
    The Blade mCX comes 100% factory-assembled, flight-tested and ready to fly right out of the box—no assembly or setup required. Included in the box is the Li-Po battery and convenient AA battery-powered DC Li-Po charger, 4-channel transmitter equipped with Spektrum 2.4GHz DSM2 technology, and 8 AA batteries (4 for the transmitter, 4 for the charger). The DSM2 technology offers freedom from frequency restrictions and allows the Blade mCX to be flown anywhere, anytime indoors with precise 4-channel control.

    When it comes to ultra-micro heli fun everyone can enjoy, you simply can’t beat the value and performance of the Blade mCX. It’s just another way E-flite is advancing electric flight.

    Also available in a Bind-N-Fly™ version (EFLH2280)

    Key Features
    • 100% factory-assembled, test-flown and ready-to-fly right from the box
    • Includes everything needed to fly—there's nothing extra to buy
    • Ultra-micro size and weight perfect for indoor flying
    • Innovative airframe design and electronic components offer incredible durability and precise control for excellent manueverability
    • Coaxial, counter-rotating rotor head design for unsurpassed stability and ease of flight
    • 4-channel transmitter equipped with Spektrum™ 2.4GHz DSM2™ technology, digital trims and dual rates
    • Factory-installed 5-in-1 control unit with Spektrum 2.4GHz DSM2 compatible receiver, main motor ESCs, mixer, gyro and fully proportional servos
    Product Specifications

    Type: Ultra Micro Coaxial Helicopter
    Main Rotor Diameter: 7.5 in (190mm)
    Gross Weight: With Battery 1.0 oz (28 g)
    Length: 7.9 in (200mm); Height: 4.7 in (120mm)
    Motor Size: Micro Coreless (2 installed)
    Kit/ARF/RTF: RTF
    Experience Level: No Experience Necessary
    Recommended Environment: Indoor
    Is Assembly Required: No
    Attached Files
    Last edited by affa; 31-10-08, 11:31.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Jepp, dette er definitivt en artig liten tass.

      Prøvde den (test-versjon) for noen måneder siden hos Smallsize.
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Jeg fikk også min mCX i dag. Jeg bestilte en Bind n`Fly og bandt den opp til min JR 12X 2,4 og det fungerer utmerket. Har allerede flydd noen pakker og det er rett og slett moro. Dette blir saliggjørende når været ikke er i flymodus, men jeg er...

        Har også testet holdbarheten etter at jeg hadde et lite sammenstøt med undersiden av bordplaten Det skjer ikke så mye annet enn at man må bøye seg, rette opp helikopteret for så å fortsette å leke.

        Kan anbefales, dette er kjempeartig!!

        Jan H

        Comment


        • #5
          Originally posted by Helihover View Post
          Jeg fikk også min mCX i dag. Jeg bestilte en Bind n`Fly og bandt den opp til min JR 12X 2,4 og det fungerer utmerket. Har allerede flydd noen pakker og det er rett og slett moro. Dette blir saliggjørende når været ikke er i flymodus, men jeg er...

          Har også testet holdbarheten etter at jeg hadde et lite sammenstøt med undersiden av bordplaten Det skjer ikke så mye annet enn at man må bøye seg, rette opp helikopteret for så å fortsette å leke.


          Kan anbefales, dette er kjempeartig!!

          Jan H
          Hehe, Eflite Blade og 12X
          Hilsen Rune Marcussen

          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
          JR DSX9

          Fitjar Modellflyklubb
          ---------------------------------------------------------------------------
          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

          Comment


          • #6
            Man velger da kun kvalitet - både hva heli og radio angår Selve kjæledeggen finnes det imidlertid en video av her (og den er hakket størren enn mCXen...): http://www.tottoshobby.net/Video/tjo...B_PowerCat.wmv
            Last edited by Helihover; 31-10-08, 19:24.

            Comment


            • #7
              Ja det var noe annet
              Hilsen Rune Marcussen

              MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
              T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
              JR DSX9

              Fitjar Modellflyklubb
              ---------------------------------------------------------------------------
              Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

              Comment


              • #8
                Da er størstegutten på 7 år i full gang med hovring. Ikke full kontroll, men det hjelper betydelig. Har tatt litt video som jeg skal få lagt ut

                Sliter med at han må følge rundt etter halen, men har nogenlunde kontroll..............
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment

                Working...
                X