Announcement

Collapse
No announcement yet.

Må ha nytt seilfly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Må ha nytt seilfly

    Idag var jeg uheldig og knuste mitt nye Simprop Excel Comp.3 elektroseiler.

    Jeg var på en plass jeg ikke har flydd før og avstandsbedømmingen min spilte meg et puss slik at flyet braste gjennom et tre: )

    Det som er dumt er at jeg likte modellen utrolig godt(selv om jeg bare fikk 3 turer med det)og kunne egentlig mest tenkt meg et til. Men jeg finner ingen som selger Simprop i Norge? (har kjøpt mitt brukt)

    Er det noen som kjenner modellen jeg hadde?Er det andre fly med noenlunde tilsvarende egenskaper å få tak i?

    Eneste kravet mitt er at det må være glassfiberkropp.

    Takker for svar..

    Mvh. Christer
    Bare flygreier: )

  • #2
    Her har de flyet ditt:

    The heavenly Hoellein - THE FAMOUS MODEL FLIGHT ONLINE-SHOP!

    Comment


    • #3
      Jeg har allerede sendt mail til de og et firma i danmark som forhandler Simprop. Felles for de begge er at de ikke har den på lager, jeg vil ha ARF og ikke ARC versjonen.

      Jeg kan jo sikkert kjøpe den direkte fra Simprop men de skal ha så mye for den i forhold til forhandlerne.

      Men jeg er fortsatt åpen for forslag til andre fly: )
      Bare flygreier: )

      Comment


      • #4
        Har ikke noe konkret forslag,men disse gutta har bra utvalg og mye fint.
        Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Det finnes reserve deler til glideren din - har du sjekket denne linken

          Lindinger i Østerriker har den på lager til € 289.-
          Har handlet en del med dem og de er greie å handle med - sender raskt og du slipper å betale momsen i Østerrike.

          Bor du i tillegg i nærheten av svenske grensen lar du dem sende pakken til postkontoret i f.eks. Strømstad eller Ørje (Merket Poste Restante), så tar du deg en 12 timers "ferie" i Sverige sammen med en liten Harry handletur og får den momsfritt inn i Norge

          Comment


          • #6
            Er fortsatt ikke helt klok på dette!

            Jeg skal til og besstille nytt seilfly nå.

            Skal ha 3s 3700 mah lipo også
            Fartsregulatoren min tok kvelden i styrten og jeg må derfor ha ny, den jeg hadde var en Jeti 40.

            Hva oppnår jeg om jeg velger en jeti spin 55 kontra jeti spin 66? (blir ikke helt klok på dette med valg av Esc.

            Tenker også å gå for noe større proppell denne gang en 13x6,5

            Hvilken esc. skal jeg gå for??

            Takker for kloke svar: )


            Christer
            Bare flygreier: )

            Comment


            • #7
              God kveld!

              Jeg har montert 3s lipo 3200 mah 30c Flightpower batteri og Jeti 55 på Mega ac 22/30/3 motor. Propell er 13x6,5.

              Jeg har jo ikke peiling på dette så det kan hende dette ble litt feil? Leser nå i manualen til Megaèn at det står controller up to 40A.

              Vil jeg overbelaste motor med dette oppsettet?

              Kan si en ting fra mitt forrige oppsett at dette er MYE heftigere iallefall, flyet mitt veier nå bare 1680 gram. Modellen har ikke hatt jomfru enda...

              Tusen takk for alle svar: )

              Christer
              Bare flygreier: )

              Comment

              Working...
              X