Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan vatre og høydejustere byggeflate over to arbeidsbenker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan vatre og høydejustere byggeflate over to arbeidsbenker

    hei jeg har kjøpt to arbeidsbenker av denne typen med bordflatemål 122 x 61 cm
    Clas Ohlson
    har satt de sammen slik at kortsidene på benkene som er 61 cm kommer inntil hverandre. Tenkte å kjøpe en stålplate som er ca 1,5-2m x 61cm, slik at den dekker den ene bordplata og delvis inn på den andre. Dette skal brukes som byggeunderlag til bygging av flykropp og vinger. skal bruke magnetsystem istedet for byggenåler. Problemet nå er at de ene benken er 2-3 mm høyere enn den andre slik at bordplatene ikke kommer helt i samme nivå. jeg må mao høydejustere og vatre begge benkene for å få til det jeg har planlagt, det er jo superviktig at bordplatene blir helt plane og at stålplata ikke får det minste bøy. Er det noen som vet en smart anordning jeg kan putte under bordbena til benkene for at dette skal gå smertefritt og enkelt?? finnes det noen anordning med gjenger som jeg kan legge under bordbena og skru for å høydejustere ett ben om gangen? det beste jeg hittil har kommet på er å kappe opp tomme cd plater og legge under lag på lag slik at jeg tilslutt har rett høyde, det kan imidlertid bli noe unøyaktig muligens?? Noen som kan gi meg gode tips?? om hvordan de ville gjort det??
    MVH
    Eystein

  • #2
    Du kan jo feks sveise på en 10mm mutter nederst på benene som du kan sette en bolt i fra undersiden så kan du justere alle 4 benene slik at plata blir i vater, og bordene blir i samme høyde.

    Just my 2 cents


    Cory

    Comment

    Working...
    X