Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rutet papir/Rutet kontaktpapir byggeunderlag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rutet papir/Rutet kontaktpapir byggeunderlag

    Hei
    Jeg er ute etter underlag til min byggeplate, har en stålbenk som jeg ønsker å dekke med enten papir eller kontaktpapir når jeg bygger, ideelt sett skulle papiret vært rutet da er det lettere å sette sammen eks flykroppsider når man har noen rette streker å gå ut i fra, jeg bygger med magnetsystem, og setter delene sammen på plata før jeg limer sik at jeg ser at alt stemmer før jeg setter lim på delene, og forhåpentligvis slik unngår drastisk kirurgi på modellene mine. Er det noen som vet hvor en kan få ruller med papir som er rutet eks bredde 40-50-60cm, og ruter ca 1-4cm2, evt kontaktpapir plastbelegg som kan klistres til benken så jeg får permanente ruter. evt hvor en får kjøpt whiteboard blokker, de er jo nokså store og har rutenett selv om disse rutene er i største laget.

  • #2
    Slike ark brukte en til teknisk tegning før de fant opp dataen, bokhandelen har sikkert.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      De der gammeldagse greiene er vanskelig å få tak i

      Hei igjen
      Har prøvd diverse papir og bokhandler, samt kunstutsalg. Til og med kontaktet Maske papirgrossist. Ingen ser ut til å ha papir for teknisk tegning. Virker som dataalderen virkelig har overtatt det hele. Noen som har andre ideer om rutenett?? på bordplata??
      MVH
      Eystein

      Comment


      • #4
        Prices.no

        Eller sjekk med KEM eller Andvord. Hvis du vil ha svære flak, lag digitalt og print ut hos feks Allkopi eller bruk en lang linjal og en vannfast penn.
        En annen løsning er å kjøpe kontaktpapir med rutenett-papir bakpå, det de selger på Clas O har to cm ruter på det papiret som rives fra plasten.
        Last edited by bjeff; 26-11-08, 21:17.
        Anders Eiebakke
        90078513

        Comment


        • #5
          Bare en tanke..
          Riss inn strekene i stålplaten og legg gjennomsiktig plast over. Når plasten har fått nok lim kan den bare byttes ut...
          Tror faktisk jeg fikk lyst på det selv. Har en stoooor rull med 3M tape stående...
          Kanskje på tide med en tur til blikkenslageren for plate og innkjøp av noen magneter..
          Jo Grini
          http://vimeo.com/jojoen
          http://www.youtube.com/jojoenno
          http://www.jojoen.no/

          Comment


          • #6
            rutepapiret bakpå kontaktpapiret ser flott ut, det skulle duge. Billig også kun 19 spenn, og et papir varer nok til et byggeprosjekt. supert. ang magneter de bør kjøpes fra usa. det gjorde jeg, de er knallbra.
            Kjøp type CA41LWH fra the magnetsource.
            Ceramic Latch Magnet Assembly
            De har to styrkegrader om du bruker de med metallplatene på er de helt supersterke, sitter som limt. Om du tar metallplatene av er de svakere, men lettere og sette på plass presist på byggebordet. styrkegradene bør kombineres når en bygger.
            Se Airfield Models - Radio Control Flying Aircraft and Display Models
            Last edited by roffe_ek; 27-11-08, 06:27.

            Comment

            Working...
            X