Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg ARC Ready MK2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeblogg ARC Ready MK2

    Da var pakken fra Just a moment... i hus og med 1stk Ready MK2 og en Cessna Cardinal. Begge skal nok flys med flottører i løpet av vinteren men blir en runde på hjul først.

    Litt uvant å bygge med plast, men tegninger og forklaringer var enkle å forstå og tiden dette tar er den tiden man må vente på epoxyen som skal tørke.

    En ting som er veldig viktig er å slipe ned plasten med sandpapir og tørke rent før man limer. Ingenting biter på plasten om den er glatt og upusset. Man kan bruke både CA og epoxy og epoxy er anbefalt på de større arbeidene mens CA og kicker er anbefalt på mindre jobber.

    Legger ved noen bilder av esken og det som var oppi. Maskineringen av JBA 56 motoren ser meget bra ut og det blir spennende å få testet ut denne.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Ett par bilder til

    Legger ved noen flere bilder av settet.

    Var litt uvante deler og jeg trengte å summe meg litt før jeg satte i gang. Men når man har startet og har sett over så er det bare plug`n play.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Lykke til med bygginga. Ble selv ferdig med å bygge dette flyet i dag, og sitter akkurat NÅ med servoer og elektronikk. Skal bli spennende og se om det flyr

      Utrolig lett og bygge. Og få dekalene glatte og rette er vel det vanskeligste med hele prosessen, det sier vel sitt.

      Comment


      • #4
        er det egentlig no vits i blogge ett modellfly som har vært på markedet i hvertfall 10 år. og som de aller fleste er fornøyd med?
        Dette er jo en modell som flyr bærre lekkert, og man kan nesten ikke gjøre feil med monteringen heller.
        Trenger du en god stabil høyvinga trainer så er dette ett godt alternativ. Men modellen har vært her påšbjerget i mange mange år.
        PS. har hatt den selv, men klarte ikke og sliten ut før den ble solgt.

        Comment


        • #5
          Om den er gammel eller ikke spiller vel strengt tatt ingen rolle? For de som har vært med i gamet lenge er det kanskje ikke relevant, men heldigvis er det mye rekruttering om dagen og for de er det kanskje ikke alle som kjenner alle produkter man kan skaffe seg i den voldsomme mengden det har blitt av rc hobbyen.

          Så for de som kjenner modellen anbefaler jeg å følge tråder man er interessert i og heller tenke gjennom hvilke tråder og hva man skriver i disse?

          For de som er nybegynnere og som ønsker seg en modell i fornuftig klasse så er det bare å følge med

          Og med 8000 solgte modeller så kan det hende at den burde vært høyere på lista for mange som ikke kjenner den?
          Last edited by affa; 28-11-08, 21:13.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            okpluss 10 tegn

            Comment


            • #7
              Vi vurderer faktisk denne pakken som skolefly i klubben, så denne bloggen blir sikkert henvist til når valg av fly skal bankes igjennom...
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • #8
                har du noen flere bilder?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by surpass View Post
                  har du noen flere bilder?

                  Klart jeg har.

                  Startet med vingen og balanserorene. fant frem alle deler og så om alt passet og fant riktig plass til alt. Startet med å bore opp sentersekjsonen for festeskruen, deretter limte jeg på endebrakettene på hvert balanseror. I mitt sett var forsterkningene lagt med og karbonstengene skal langt inn i vingen så jeg pusset mitt rør skarpt ved å slipe det på sandpapir på arbeidsbenken. Deretter presset jeg det rolig ned i posisjon minus 4-5 cm slik at jeg kunne trekke det ut igjen og gi det litt epoxy samtidig. Tredde deretter vingene sammen slik at jeg kunne merke av hvor langt ut som trengte lim. Etter pussing var det på med epoxy, tre begge vinger inn i senterstykket, legge på plass røret som skal være rundt skruen til å feste vingen på og la det hvile til det tørket.
                  Attached Files
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Det ser jo meget bra ut
                    Bare ett spørsmål: Da jeg var ferdig med min ready etter noen dager på byggebordet og var klar til jomfrutur, så merket jeg at det var endel slark i balanserors overføringene, har du det slikt på din ready også? Hadde en jupiter for noen år siden og om jeg har forstått rett har den lik vinge som ready. Ingen problemer med jupiteren da.
                    Ligger vel på en 3-4mm slark noe jeg syns er for mye.
                    Noen tips til løsing av problemet? Den flyr suverent uansett

                    Comment


                    • #11
                      jeg har både ready og jupiter m flotører,jeg synest jupiteren er mye snillere og stabil en readyen,jupiteren er hvertfal mye mere stabil under takeoff på vann.men for all del readyen er og helt knall
                      mvh jan sigurd røyseland

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by surpass View Post
                        Det ser jo meget bra ut
                        Bare ett spørsmål: Da jeg var ferdig med min ready etter noen dager på byggebordet og var klar til jomfrutur, så merket jeg at det var endel slark i balanserors overføringene, har du det slikt på din ready også? Hadde en jupiter for noen år siden og om jeg har forstått rett har den lik vinge som ready. Ingen problemer med jupiteren da.
                        Ligger vel på en 3-4mm slark noe jeg syns er for mye.
                        Noen tips til løsing av problemet? Den flyr suverent uansett
                        Det høres merkelig ut, jeg har akkurat vært på hobbyrommet og sjekket mine og der er det ingen slark overhodet. Helt tighte og fine. Men hvis du følger alle ledd fra balanseror og inn til servoen bør det jo ikke være vanskelig å se hvor den kommer fra?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Billig flotørsett

                          Har selv en Jupiter med SC52 som jeg er meeeget fornøyd med. Lurer på om noen vet hvor det er mulig og få tak i flottørsett til lav pris? Utlandet? Har vært litt å snoka og lurer også på om alle delene jeg trenger følger med. Var inne i en butikk og så på flottører fra ARC men i den eska var det bare flottører og kun det...

                          Comment


                          • #14
                            ville ha kjøpt di orginale flottørene som thottlestore selger da di er av meget høy kvalitet, trottlestore selger også monteringssett som passer til jupiter.
                            Har selv 2sett med disse flottørerne er strålende fornøyd med di.
                            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                            På vei inn i Hangaren.
                            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                            Comment


                            • #15
                              Flottører

                              Tror også du skal lete lenge ette rnoen som er like enkle å montere og samme prisen

                              genialt enkle på modellen!
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X