Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katana 50ccm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Katana 50ccm

    Fikk for litt siden Katanaen i posten!
    Først kan jeg si at jeg er så som så fornøyd med settet... Skjøtene på trekket var det lite overlapp på, og fant et sted der jeg såg treverket. Byggebeskrivelsen var ikke med, men den har jeg nå spurt om Mikronor kan ordne til meg. Hardwarepakken var helt grei, men litt spesielle løsninger på diverse ting, så mye blir byttet ut! Torpedoveggen ser litt svak ut, så den blir forsterket!
    Ellers veldig fint fly med store ror! Håper å få gjort noe så fort som mulig!
    Attached Files
    Futaba 6EXA
    Futaba 10C 2,4Ghz
    Piper J3 Cub, RCV 60SP
    Katana, CRRC PRO 50ccm

  • #2
    Originally posted by Flygal View Post
    Fikk for litt siden Katanaen i posten!
    Først kan jeg si at jeg er så som så fornøyd med settet... Skjøtene på trekket var det lite overlapp på, og fant et sted der jeg såg treverket. Byggebeskrivelsen var ikke med, men den har jeg nå spurt om Mikronor kan ordne til meg. Hardwarepakken var helt grei, men litt spesielle løsninger på diverse ting, så mye blir byttet ut! Torpedoveggen ser litt svak ut, så den blir forsterket!
    Ellers veldig fint fly med store ror! Håper å få gjort noe så fort som mulig!
    Denne var flott. Er det mulighet for cannister i kroppen på den?

    Mvh OJ
    Olav Jørgensen
    Low & fast

    Comment


    • #3
      Originally posted by Olavjoergensen View Post
      Denne var flott. Er det mulighet for cannister i kroppen på den?

      Mvh OJ
      Ja! Vil tro det går an å putte inni en her!
      Attached Files
      Futaba 6EXA
      Futaba 10C 2,4Ghz
      Piper J3 Cub, RCV 60SP
      Katana, CRRC PRO 50ccm

      Comment


      • #4
        Originally posted by Flygal View Post
        Ja! Vil tro det går an å putte inni en her!
        Se der ja. Var jo god plass også!!

        Mvh OJ
        Olav Jørgensen
        Low & fast

        Comment


        • #5
          Mikronor har ennå ikke svart meg. Begunner å bli utolmodig nå... Kommer ikke så langt uten byggebeskrivelse med tanke på tyngdepunkt, monteringsmetoder o.l. Kommer mer så fort den er i hus!
          Futaba 6EXA
          Futaba 10C 2,4Ghz
          Piper J3 Cub, RCV 60SP
          Katana, CRRC PRO 50ccm

          Comment


          • #6
            Tyndgepunket pleier som regel å ligge midt på vingerøret på nye fly, men er jo greit å være siker før man tar det opp

            Ellers så hadde jeg kanskje prøvd å søke litt på nettet og se om du ikke kan finne manualen på nettet et sted, om du vet hva produsenten heter...
            Hvis ikke det virker hadde jeg bare tatt en telefon til Mikronor og hørt om de har funnet ut noe...
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Originally posted by flypilot View Post
              Tyndgepunket pleier som regel å ligge midt på vingerøret på nye fly, men er jo greit å være siker før man tar det opp

              Ellers så hadde jeg kanskje prøvd å søke litt på nettet og se om du ikke kan finne manualen på nettet et sted, om du vet hva produsenten heter...
              Hvis ikke det virker hadde jeg bare tatt en telefon til Mikronor og hørt om de har funnet ut noe...
              Produsenten heter Above All (www.aboveall.se) Det ser ut som modellen ikke er å finne der:S Har både ringt og sendt mail til mikronor og de sier de skal prøve å oppdrive den.
              Futaba 6EXA
              Futaba 10C 2,4Ghz
              Piper J3 Cub, RCV 60SP
              Katana, CRRC PRO 50ccm

              Comment


              • #8
                modellen ligger på forsiden dems, men ingen info.
                de er jo svenske så ta kontakt med dem

                Comment


                • #9
                  Det står på siden deres at manualen til extraen kan brukes til katanaen også...
                  http://www.fullkontroll.se/pdf/AA%20...050cc%20v1.pdf
                  Stefan Strand

                  Gluing is an art,now where is Michelangelo when you need him...

                  Comment


                  • #10
                    Er jo mistenkelig like 3d hobby shop sine fly de har så spørsmålet er om du ikke kan bruke dems manualer også... De har jo til og med samme navn...
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by keiko78 View Post
                      Det står på siden deres at manualen til extraen kan brukes til katanaen også...
                      http://www.fullkontroll.se/pdf/AA%20...050cc%20v1.pdf
                      Tusen takk! Fant ikke denne jeg Men nå blir det litt montering framover!
                      Futaba 6EXA
                      Futaba 10C 2,4Ghz
                      Piper J3 Cub, RCV 60SP
                      Katana, CRRC PRO 50ccm

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg omsider fått gjort litt! Begynner å ligne litt på et fly nå!
                        Monterte motor i dag. Har forsterket en del da det så veldig svakt ut det som var der. Er ikke helt fornøyd med monteringa... På bildet ser man at den peker litt oppover. Er dette så mye at det må rettes på? Er en del jobb
                        Attached Files
                        Futaba 6EXA
                        Futaba 10C 2,4Ghz
                        Piper J3 Cub, RCV 60SP
                        Katana, CRRC PRO 50ccm

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Flygal View Post
                          Da har jeg omsider fått gjort litt! Begynner å ligne litt på et fly nå!
                          Monterte motor i dag. Har forsterket en del da det så veldig svakt ut det som var der. Er ikke helt fornøyd med monteringa... På bildet ser man at den peker litt oppover. Er dette så mye at det må rettes på? Er en del jobb
                          Ser ut som motoren din har alt for mye oppover trekk. Ser på bildet i forhold til styrepinnene til vingen. Hvis de to små styre hullene er parralell med trekklinjen så har du nok for mye oppover trekk. Har du incidene måler?
                          Da setter du i tilfelle på ene vingen med incidence måleren på og stabler noe under halehjulet til incidence måleren viser "0" grader på vingen, så er det bare å måle på motor akslingen etterpå.
                          Robart sin er flott å bruke til dette

                          Mvh OJ
                          Olav Jørgensen
                          Low & fast

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Olavjoergensen View Post
                            Ser ut som motoren din har alt for mye oppover trekk. Ser på bildet i forhold til styrepinnene til vingen. Hvis de to små styre hullene er parralell med trekklinjen så har du nok for mye oppover trekk. Har du incidene måler?
                            Da setter du i tilfelle på ene vingen med incidence måleren på og stabler noe under halehjulet til incidence måleren viser "0" grader på vingen, så er det bare å måle på motor akslingen etterpå.
                            Robart sin er flott å bruke til dette

                            Mvh OJ
                            Har desverre ikke en slik. Men når jeg monterer på vingen og sikter, ser jeg at den peker for mye opp. Det må nok rettes opp, ja.
                            Futaba 6EXA
                            Futaba 10C 2,4Ghz
                            Piper J3 Cub, RCV 60SP
                            Katana, CRRC PRO 50ccm

                            Comment


                            • #15
                              Er det ikke bare å shimse under de to øvre forlengerne da?
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment

                              Working...
                              X