Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan montere servo?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan montere servo?

    Er forholdvis fersk på slike fly som ikke bruker motor i første omgang.
    Har en Reichard Classic og lurer fælt på hvordan jeg monterer servo på beste måte. Tenker meg muligheten å lime in en liten trekloss på hver siden men hvordan skal da komme til å skru fast servoen i den?

    Ps. Inrømmer at dette er en reparasjon etter å ha limt fast første servo direkte i servobrønnen.
    Ja, jeg vet...

    Takk
    Peter
    Attached Files
    Peter Rahm
    Siggerud
    Cirrus RCFK

  • #2
    hei. ser det blir litt vanskelig det der ja.får ikke til og lime inn to små klosser og bruke en slik:
    404
    dette er jo ganske smal og beregnet til lignende festing vil jeg tro. eller en slik:
    Siden finnes ikke
    Lower, Lower, oops.
    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

    Comment


    • #3
      kan henne at det finnes en servo ramme som passer servoen du bruker - den er enklere å lime inn å du kan skru ut servoen uten problemer.
      servorahmen.de har et bra utvalg - videre finnes det flere norske butikker som har rammer.

      Comment


      • #4
        Hei!
        Jeg er ingen spesialist på dette men tror ikke at det er helt "på jordet" å lime inn servoen. Se denne linken: Website Builder 404

        Noen har tape eller krympestrømpe på servoen før den limes inn...

        Comment


        • #5
          Originally posted by audifrik View Post
          Den så veldig lur ut synes da jeg.

          Er dette beste alternativ?

          Peter
          Peter Rahm
          Siggerud
          Cirrus RCFK

          Comment


          • #6
            Originally posted by Funnypark View Post
            Hei!
            Jeg er ingen spesialist på dette men tror ikke at det er helt "på jordet" å lime inn servoen. Se denne linken: Website Builder 404

            Noen har tape eller krympestrømpe på servoen før den limes inn...
            Går fint det - men vær obs på å bruke samme type krymp som er rundt f.eks LiPo batteriene - denne kryper ved en lav temperatur (60-70 grader) - bruker du vanlig krymp kan den høye temperaturen (120 grader eller mer) ødelegge servoen.
            Du må også legge limet rundt og litt over kanten på servoen slik at den sitter fast.
            "Kingfisher" hadde problemer med at servoen vrei seg inne i krympen...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Propepperell View Post
              Den så veldig lur ut synes da jeg.

              Er dette beste alternativ?

              Peter
              jeg ville nok valgt denne kontra og lime fast servo. denne er mye letter og ta av evt også når det skal gjøres. men den kosta jo litt da. får den vel fra utlandet til en billigere kr også vel, selv om kursen er høy..
              holder selv på å leter litt etter hvor mitt nye fly blir billigst fra..(PA katana) hehe
              Lower, Lower, oops.
              Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

              Comment


              • #8
                Dette er sikkert helt feil blandt fagfolk, men..

                Jeg gjør det enkelt, og bare limer den fast. Det er tross alt ikke så mye krefter det er snakk om. Limer med epoxy, uten å avfette engang!!! Da sitter det så den ikke løsner, men jeg får den ut med rørleggertang og litt lirking. Det blir selvsagt begrenset hvor mange ganger jeg kan ta ut og inn servoen før det blir vel mye lim, men det er begrenset hvor mange ganger du kan drepe en servo før du bruker opp flyet også.
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Det beste er vel å bruke en servoramme til å feste 125'en, 4 € stk er ikke all verden hvis du har en servo til 800.-

                  Jeg og andre her på forumet har hatt problemer med drifting grunnet temperatur endringer på HS-125'en - HS-5125 har ikke disse problemene
                  Last edited by Quadrocopter; 04-01-09, 00:46.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Propepperell View Post
                    Har en Reichard Classic og lurer fælt på hvordan jeg monterer servo på beste måte. Tenker meg muligheten å lime in en liten trekloss på hver siden men hvordan skal da komme til å skru fast servoen i den?
                    Mange bra forslag her. Hva med å lime inn klosser som du har gjort tidligere. Men nå med hull tvers gjennom der du får inn en passe liten maskinskrue (2,5mm kanskje) m/ mutter (mutter med plate og 4 pigger som låser seg fast i treverket). Man får vel små maskinskruer med sekskanthode - som er lett å skru fra siden med fingre+fastnøkkel eller fra toppen med fingre+bitte liten skralle?

                    Comment


                    • #11
                      Bruk servorammer, da er det mye greiere å skifte servo/rorhorn etc.
                      Og du trenger ikke bestille fra utlandet, fikk mine fra nvhobby. rask og grei leveranse og billigere enn å bestille fra utlandet.

                      http://www.nvhobby.no/?servorammer,21

                      Frode T.

                      Comment

                      Working...
                      X