Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virkningsgrad Aeronaut vs RFM-klappropeller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Virkningsgrad Aeronaut vs RFM-klappropeller?

    Er det noen som har erfaring med de to typene og hvor stor forskjellen på hvor mange Amp. de drar. Altså, en sammenlingning av samme størrelse og strømtrekk.

    Stein

  • #2
    Originally posted by Kingfisher View Post
    Er det noen som har erfaring med de to typene og hvor stor forskjellen på hvor mange Amp. de drar. Altså, en sammenlingning av samme størrelse og strømtrekk.

    Stein

    Stein,
    last ned DriveCalc så du kan så gjøre de forskjellige sammenlikningene i simulatoren men temmelig stor grad av nøyaktighet.
    Bruker DriveCalc eller den kommersielle versjonen Motorcalc når jeg skal beregne hvilken type Motor / Propell / batteri /ESC som jeg trenger i prosjektet mitt.
    Verdiene fra kalkulatorene (pass på at du velger produkter som bruker parametre fra virkeligheten som utgangspunkt for kalkulasjonene) er tett opp til det jeg får i virkeligheten både når det kjøres i benk eller i real life.

    -Frank-
    Last edited by Quadrocopter; 12-01-09, 13:25. Reason: Lagt til mer informasjon

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Stein,
      last ned DriveCalc så du kan så gjøre de forskjellige sammenlikningene i simulatoren men temmelig stor grad av nøyaktighet.
      Bruker DriveCalc eller den kommersielle versjonen Motorcalc når jeg skal beregne hvilken type Motor / Propell / batteri /ESC som jeg trenger i prosjektet mitt.
      Verdiene fra kalkulatorene (pass på at du velger produkter som bruker parametre fra virkeligheten som utgangspunkt for kalkulasjonene) er tett opp til det jeg får i virkeligheten både når det kjøres i benk eller i real life.

      -Frank-
      Flott, og takker. Får jeg frem forskjellen der er ingenting bedre

      S

      Comment


      • #4
        Nok engang, sjekk hva som blir brukt i VM og av proffene... RFM, Stratair eller Sergey, mannen som produserer Avionik modellene.
        -Jim Johansen-
        Flyklart:
        Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
        Under construction:
        Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

        Comment

        Working...
        X