Announcement

Collapse
No announcement yet.

Konkuranse for nybegynnere i heli flyving.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Konkuranse for nybegynnere i heli flyving.

    Hei.

    Finnes det noen konkuranse som er enkel? tenker da på at det er kommet så mange nybegynnere i klubben, og at det hadde vært gøy og sette igang en konkuranse til sommeren der de fleste kunne delta, og har like mye kjans til og vinne.

    Tenkte kanskje på og flytte ting med en pinne som satt fast i understellet osv..

    Noen tips?


    Mvh Robert.
    ~Futaba 10C~


    ~T-Rex 500 v-bar~
    ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

    ~Min Cnc byggetråd #1~
    ~Min Cnc byggetråd #2~
    ~Min Cnc byggetråd #3~


    ~Trondheim Modellflyklubb~

  • #2
    Morsom ide .. Burde nok være muligheter for å få til.. men største utfordringen er nok som du påpeker "lik sjanse til å vinne" .. Helikopterflyvning handler vel for det meste om erfaring.. jo mer man flyr jo flinkere blir man. Så det burde kanskje være et slags handikapsystem ? Men jeg vet ikke hvordan det isåfall skulle være. Nybegynnere er jo forskjellige. En fjortiss lærer det på null komma niks. En gamlis bruker kanskje en hel sommer på å lære seg å hovre

    Blir spennende å følge tråden

    Comment


    • #3
      Noe slikt kanskje

      T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
      Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
      GS Storm CL1 Pro
      CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
      Multiplex Funjet
      Reichard proxima II
      ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

      Comment


      • #4
        Populærklassen er vel bra nivå for nybegynnere. Hinderløyper, løfting og allslags andre påfunn er for viderekommende! Hvis du ikke har kjelleren full av reservedeler da..

        Jarle
        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

        Comment


        • #5
          I vår klubb hadde jeg den lysende ideen en kveld vi drev å fløy. Alle skal gjøre en ting de ikke kan !! Nå gikk det ikke så veldig bra for den ene som var med. Blir vel katagorisert som et "nesten-total-havari".

          Synes selv ideen var ganske god. Uformell og uhøytidelig.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Originally posted by jarle View Post
            Populærklassen er vel bra nivå for nybegynnere. Hinderløyper, løfting og allslags andre påfunn er for viderekommende! Hvis du ikke har kjelleren full av reservedeler da..

            Jarle
            Mange gode forslag her..

            flytte ting krever jo "bare" at man kan hovre, tror du det blir så alt for vanskelig da?


            Mvh Robert
            ~Futaba 10C~


            ~T-Rex 500 v-bar~
            ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

            ~Min Cnc byggetråd #1~
            ~Min Cnc byggetråd #2~
            ~Min Cnc byggetråd #3~


            ~Trondheim Modellflyklubb~

            Comment


            • #7
              Det er VELDIG vanskelig å tre en pinne gjennom et hull eller løkke to cm over bakken når du står på trygg avstand, når du så skal løfte noe som forskyver tyngdepunkt samt ligger og slenger fram og tilbake har du en utfordring til. Jeg er ingen god helikopterpilot, dårlig nok til at dette er mer enn jeg vil prøve på.
              Men for all del, bare kjør på om du vil..
              It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

              Comment


              • #8
                Originally posted by jarle View Post
                Det er VELDIG vanskelig å tre en pinne gjennom et hull eller løkke to cm over bakken når du står på trygg avstand, når du så skal løfte noe som forskyver tyngdepunkt samt ligger og slenger fram og tilbake har du en utfordring til. Jeg er ingen god helikopterpilot, dårlig nok til at dette er mer enn jeg vil prøve på.
                Men for all del, bare kjør på om du vil..
                Joda, skjønner poenget ditt. Det er vel ikke så enkelt som mange (jeg) tror, jeg har aldri prøvd de, kun noen lipo batterier vi skulle sprenge en gang, og de tok aldri fyr. Så jeg fyrte opp raptoren, kjørte understellet mellom ledningene og fløy batteriet bort. men det veide jo ikke stort.


                Mvh Robert.
                ~Futaba 10C~


                ~T-Rex 500 v-bar~
                ~T-Rex 700 v-bar~ Home edition

                ~Min Cnc byggetråd #1~
                ~Min Cnc byggetråd #2~
                ~Min Cnc byggetråd #3~


                ~Trondheim Modellflyklubb~

                Comment


                • #9
                  Konkuranse for nybegynnere i heli flyving.

                  Det var en helikopter konkuranse i Ekeberg hallen for et par uker siden der var det om å gjøre å velte brus flasker og fly under snorer det er en form for hinder løype.
                  Martin Larsen
                  Edge Rotorblades
                  JR PROPO
                  Elefun
                  Scorpion Power System
                  Kontronik
                  Gens Ace

                  Comment

                  Working...
                  X