Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken motor til Ultra Sport 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken motor til Ultra Sport 60

    Sånn rent hypotetisk, dersom noen (jeg) hadde en Ultra Sport 60 liggende og fikk plutselig dilla på å bygge flis igjen, hva ville man (jeg) putta i nesa på den? Det er så latterlig mange alternativ å fråtse i, men OS 91FX, 120AX eller OS 110FS-a er (rent hypotetisk) over gjennomsnittet interessante. Det som gjør meg usikker er propellklaring, en 14-tommer er kanskje ikke så smart. Hva tror folk, sånn rent hypotetisk altså
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Jeg har anskaffet den nye OS 110FS til min Widebody 60 som har ligget på vent i årevis, den ser meget bra ut men har ikke startet den så det er vel ikke så mye hjelp i det. Sånn til inspirasjon får jeg si løp og kjøp og finn fram limtuben til posten kommer

    Jarle
    It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

    Comment


    • #3
      Ja utfordringen er jo å beholde momentet, jeg er 90% ferdig med en 60-size elektro F3A sak. Hva tror folk om 75AX og 13x10?
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Helt klart en FS110A har en sånn i pitsen min og det er en helt rå motor. Flyr min pits med 14*8 og med den har den en helt rå respons. Det er en konge motor og for en lyd
        BOOMA Intelliswitch

        Odd A Eriksen

        Comment


        • #5
          OS 91 FX er jo et meget godt alternativ. Hadde en sånn i Venus II og den veide 3,8 kg og brukte 14x8 propell. Ikke unlimited vertikal men mer en godt nok for program og øvelser tilsvarende Sport 07.

          Hva blir vekta på flishaugen når den er montert?
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            3kg hadde vært fint. Sky Star og Saphir II lå begge på 3,25 så det bør være gjørbart. Veden ser vesentlig lettere ut enn på den gamle 40'n jeg bygget i 1990, den tror jeg veide 4 kg (den hadde OS 91 FS og malt solartex finish)
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Da bør jo 91 FX duge. Du er jo to-takts mann Jon så da kan du ikke går over i 4-takters klubben.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Jeg sender pasninger begge veier jeg Espen

                Det sitter en fireknallert i nesa på Laser nr 2.
                MVH

                Jon Gunnar Wold

                Comment


                • #9
                  Ja, ja ingen ting kan vare evig. Har foresten sett på noen fly for neste sesong og da er det godt mulig at det blir en Ys i snuta. Har sett på Flitons nye element 170 - "bare" singapore dollar 900 hos Singapore hobby, frister veldig.

                  Får titte litt i Bangkok når jeg er der, sønnen til kjæresten vet om en kjempesvær modellflybutikk.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Kjenner savnet av min gamle Ultra Sport 60! Det var min første pattern – modell. Det var en trofast traver jeg fløy med i 4,5 år før den endte sine dager på Gullknapp.

                    Motoren jeg hadde i var Super Tigre S75K med Hatori #601pipe og APC12,5x10 (var ikke klaring til mer). Fra hva jeg kan huske var det flyet relativt godt overdimensjonert når det kommer til styrke og materialvalg. Det er sikkert mulig å fjerne en halv kilo med ”ved” uten fare for at den knekker.

                    Litt usikker på hva jeg skal anbefale deg av motor, men med gummidempet motorbukk blir det nok relativt trangt med 91 – 110 firetakter.


                    Henning

                    Comment


                    • #11
                      Hvis det blir gummi så blir det nok MK-varianten. Det er mye ved i den nesa. Jeg synes ikke det er så kledelig med hele pipa hengende under buken så jeg hadde tenkt meg standardpotta på OS 91 eller 75 2-takt. Det er jo fordelen med firetakt, så du slipper potta.

                      Jeg fikk stappa inn 91 firetak i min US 40 i 1990, så SÅ trangt er det ikke
                      MVH

                      Jon Gunnar Wold

                      Comment


                      • #12
                        Er det nå jeg skal bli ledd av med å foreslå elektro?
                        Remi A. Sørensen - 94877903
                        Leder i Lofoten RC-Klubb

                        Comment


                        • #13
                          Sannsynligvis
                          Er i ferd med å ferdigstille en tilsvarende maskin med 6S lipo oppsett, så elektro er ikke et tema på ultrasport'n.
                          MVH

                          Jon Gunnar Wold

                          Comment


                          • #14
                            har også liggende en haug med flis i ei eske som en gang skal bli en ultra sport.Tror jeg kommer til å gå for en 75AX.Leser mye bra om den motoren på US60`n.
                            Align T-Rex 700
                            Align T-Rex 250
                            Hangar 9 Sundowner
                            Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
                            Dynam Extra 330
                            Vmar Easy 3d,TT pro 46
                            ARC Cessna Cardinal
                            Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
                            CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
                            GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


                            ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

                            Comment

                            Working...
                            X