Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da har kjerringa losset trailer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Da har kjerringa losset trailer

    Kjerringa hadde fri fra jobb på Fredag, så ho måtte losse tollpost traileren mens eg var på jobb sjåføren hadde spurt hva som var i pakken siden den var så stor,og ikke veide noen ting,han fikk til svar att det var eit lekefly til mannen i huset
    Så da er en ny 40% Blue ice TT Yak54 i hus.Har ike fått gjort så mye med den enda,annet en å pakke den ut og satt på understell.Hentet vingen på posten i dag.Legger ut noen bilder,og det kommer fler etter hvert.
    Attached Files
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    Hehe. Kult å komme hjem til sånn pakke.

    Comment


    • #3
      Gleder meg på dine vegne

      Pøs på med bilder.

      Comment


      • #4
        Flott fly.
        Ja e det ikke typisk av KJERRINGEN å kalle det for lekefly......
        Vi får trøste oss med at dem ikke vet bedre
        Svein-Tore Gundersen

        Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

        Comment


        • #5
          Morsomt.. Grattis med nytt fartøy.

          Comment


          • #6
            La bildene flomme inn på forumet!
            Geir


            3D plane - 1D brain

            Comment


            • #7
              Da var mekkebua låst for kvelden.har ikke fått gjort så mye i dag heller egentlig.Kjerringa har vert på jobb,så eg må stelle hjemme.Lage middag og vaske klær,og annet kvinnfolk arbeid skulle vert straffbart for kvinner å jobbe i helgene
              har fått montert servoer til høyde og sideror,limt hengsler,montert halehjul,montert power expander og RX,limt og skrudd sammer firewall.

              Kan si litt om hva eg putter i flyet av elektro duppeditter.Bruker Smartfly power expander EQ 10. til Siderorservo bruker eg Seiko PS050.Resten av servoene i flyet er HD 9150 MG.

              Motor eg skal ha i denne er en 3W 200 B2 TS.Tenningsanlegga til denne er på service i Tyskland,så disse kommer ikke tilbake før om 3 uker.Slenger inn noen bilder i kveld også siden dere maser så felt om det
              Attached Files
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Originally posted by elektrodude View Post
                Da var mekkebua låst for kvelden.har ikke fått gjort så mye i dag heller egentlig.Kjerringa har vert på jobb,så eg må stelle hjemme.Lage middag og vaske klær,og annet kvinnfolk arbeid skulle vert straffbart for kvinner å jobbe i helgene
                har fått montert servoer til høyde og sideror,limt hengsler,montert halehjul,montert power expander og RX,limt og skrudd sammer firewall.

                Kan si litt om hva eg putter i flyet av elektro duppeditter.Bruker Smartfly power expander EQ 10. til Siderorservo bruker eg Seiko PS050.Resten av servoene i flyet er HD 9150 MG.

                Motor eg skal ha i denne er en 3W 200 B2 TS.Tenningsanlegga til denne er på service i Tyskland,så disse kommer ikke tilbake før om 3 uker.Slenger inn noen bilder i kveld også siden dere maser så felt om det
                Jeg ser at servoarmene på siderorservo er Y-formet. Er det for å kopiere geometrien mellom akse for siderorhengsel og rorhorn i sideroret? Er dette noe som fulgte med flyet, eller må du måle avstander på modellen selv og så borre opp hull i eget servohorn (Y-en)?

                Comment


                • #9
                  Geometrien må stemme på pull pull,ellers vil du få problemer med att en av wirene enten blir stram eller slakk når man beveger sideroret.Rorhornet har eg laget selv,og brukte det i første Yak'n.kasserte 4 "prototyper" før eg vart fornøyd.Wirene går jo også i kryss for å gå klar av veggene i kroppen.Derfor er wirefestene på rorhornet montert en på oversiden og en på undersiden,slik att wirene ikke gnisser sammen i krysningspunktet.
                  Har montert motor i dag,og det viser seg att pottene butter i cowling så disse må skjæres i stykker og sveises.kommer bilder i morra tenker eg,om det ikke blir flyvær da,slik som det var i ettermiddag
                  Alt som kan fjernstyres.
                  ---------------------------------------------
                  The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                  Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                  Steinar Kvarme.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by elektrodude View Post
                    Geometrien må stemme på pull pull,ellers vil du få problemer med att en av wirene enten blir stram eller slakk når man beveger sideroret.Rorhornet har eg laget selv,og brukte det i første Yak'n.kasserte 4 "prototyper" før eg vart fornøyd.Wirene går jo også i kryss for å gå klar av veggene i kroppen.Derfor er wirefestene på rorhornet montert en på oversiden og en på undersiden,slik att wirene ikke gnisser sammen i krysningspunktet.
                    Har montert motor i dag,og det viser seg att pottene butter i cowling så disse må skjæres i stykker og sveises.kommer bilder i morra tenker eg,om det ikke blir flyvær da,slik som det var i ettermiddag
                    Dette var helt ny mark for meg, så jeg spør litt.

                    1. Gjelder dette egentlig alle modeller i alle størrelser?
                    2. Må virene krysses?
                    3. Er avstanden på rorstaven på sideroret og servo likt? like brede tenkter jeg på(hullene)
                    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by spitmk16 View Post
                      Dette var helt ny mark for meg, så jeg spør litt.

                      1. Gjelder dette egentlig alle modeller i alle størrelser?
                      2. Må virene krysses?
                      3. Er avstanden på rorstaven på sideroret og servo likt? like brede tenkter jeg på(hullene)
                      Her er pull-pull forklart:
                      Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
                      William Jul Ringkjøb
                      Bodø MFK

                      If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har prøvd å fly en 2.6 meter der symmetrien på siderorsoppsettet var usymetrisk, med vilje. Da ble den ene wiren slakk når den andre var stram, under sving av sideror. I senter var begge stramme. I lufta merket jeg absolutt ingeting til den slakke wiren under ke flyging og andre siderors øvelser. Så om man skulle være litt uheldig og ikke få alt stramt, så er det faktisk ingen krise. Det som er viktigst for meg er at det er samme avstand fra senter servo, til kulelinken på servohornet, som senter hengsle og kulelinken på rorhornet. Da er momentet 1:1. Og klarer man i tillegg å få kulelinken på rorhornet montert ved hengslingslinja, så skal man ha gode sjangser for at også symmetrien er rett
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Eagle View Post
                          Jeg har prøvd å fly en 2.6 meter der symmetrien på siderorsoppsettet var usymetrisk, med vilje. Da ble den ene wiren slakk når den andre var stram, under sving av sideror. I senter var begge stramme. I lufta merket jeg absolutt ingeting til den slakke wiren under ke flyging og andre siderors øvelser. Så om man skulle være litt uheldig og ikke få alt stramt, så er det faktisk ingen krise. Det som er viktigst for meg er at det er samme avstand fra senter servo, til kulelinken på servohornet, som senter hengsle og kulelinken på rorhornet. Da er momentet 1:1. Og klarer man i tillegg å få kulelinken på rorhornet montert ved hengslingslinja, så skal man ha gode sjangser for at også symmetrien er rett
                          det var da veldig bra forklart eg har også flydd fly med feil symetri på sideror pull pull uten å merke noe til det.Men hadde eit fly med pull pull på høyderoret også.her og hadde eg bommet med geometrien slik att ene wiren ble slakk under bruk av høyderor.Og det vart noe rare greier under flyging,med kraftig forsinkelse på rorutslag når man f.eks snudde flyet inverted.Virkelig ubehagelig å fly med.
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by spitmk16 View Post
                            Dette var helt ny mark for meg, så jeg spør litt.

                            1. Gjelder dette egentlig alle modeller i alle størrelser?
                            2. Må virene krysses?
                            3. Er avstanden på rorstaven på sideroret og servo likt? like brede tenkter jeg på(hullene)
                            1. geometri er geometri uansett
                            2. wirene MÅ ikke krysses,men som oftest vil wirene ligge å gnisse mot sidene/spantene i kroppen om man ikke gjør det.
                            3. ja helst det
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #15
                              Har lest at ukryssa wire gir mere kraft når sideroret har maks utslag. Slik at det er fordelaktig med ukryssa wire hvis flyet tillater det.

                              Virker egentlig fornuftig også, da vinkelen mellom wire og servo blir mindre spiss slik.

                              Lars.

                              Comment

                              Working...
                              X