Announcement

Collapse
No announcement yet.

TOC Ultimate 10-300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TOC Ultimate 10-300

    Da har jeg bestilt meg et nytt fly, igjen

    Forrige lørdag knuste jeg min trofaste H9 Ultimate. Siden dette flyet har blitt min favoritt, bestemte jeg meg med en gang å kjøpe en ny. Men Small Size har skrudd opp prisen med over 3 lapper siden jeg kjøpte min der i fjor, og det synes jeg blir for dyrt. Så da tok jeg meg like godt en surfe tur på nettet.

    Snakket med en god venn av meg, Arne Aga, og han har mye kontakter rundt omkring, og idag kom gladmeldingen. Så nå har jeg bestillt en stk TOC 10-300 av ham.
    Litt om modellen:
    Vsp: 3 meter
    Lengde: 3.3 meter.
    Vekt flyklar: Ca 24 kg.
    Motor: Fra 200-250cc
    12 servoer i vingene, 4 på høyderor og Seiko på sideroret.

    Fikk solgt 150cc som stod i gamle Ultimaten oxo idag, så da har jeg finanser klare for kjøp av en pent brukt 3W 240cc. Venter på pris på den.

    Jeg har utviklet meg mye med gamle Ultimaten, og føler at å gå opp i størrelse bare er positivt, og jeg har ingen problemer med transport. I tillegg har jeg alt av utstyr liggende fra den gamle, eneste jeg behøver å kjøpe er 4 stk Hitec 5985MG servoer.

    Som vanlig skal jeg ha en liten monteringsblogg her på forumet, så det blir bare å forberede seg. Modellen ventes inn iløpet av mai, kanskje i begynnelsen av juni, og jeg satser på ha den klar til Goldagan i juli. Men om alt klaffer, er nok modellen ferdig i løpet av den uka jeg får den, med mindre jeg er bortreist på jobb.

    Savnet etter den gamle Ultimaten gjør at jeg prioriterer denne modellen forran alt det andre jeg har, men mens jeg venter skal jeg nå fortsette på totalreoveringen av 3.1 meter Extra 260, som jeg skriver om i en annen tråd. Husker ikke helt hvor jeg skrev om den da

    Modellen kommer ferdig trukket i et skjema som er gult og hvitt og sort (se bilde) og hvis det ser greit ut beholder jeg det, hvis ikke blir det trukket om, og da satser jeg på å trekke den i samme skjema som den finske fullsize Ultimaten som er avbildet på Airliners.net | Aviation Photography, Discussion Forums & News
    Synes den er rå.
    Jeg snakket om å ha et bokhylletreff i fjor, det ble ikke noe av det da, men kanskje vi kunne fått til noe i år. Deter tross alt mange dobbel dekkere her i landet, både akro og skala. Skulle ikke være for vanskelig å koordinere en helg vil jeg tro Vi kan godt samles her på stripa vår, eller på en større stripe jeg disponerer i Oppland. Mer om det senere.

    Så nå får jeg bare smøre meg med litt tålmodighet, få tak i gubben som skal selge den 240cc motoren og lage bend og eksosanlegg til den. Hvorfor kjøpe når man kan lage.

    Ha en fortsatt god påske, i morra er det ut og fly.
    Attached Files
    Last edited by Eagle; 09-04-09, 21:47.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Grom bokhylle!
    Vi er flere som er klare for samling snart

    Jeg likte også dette skjema.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Man kan få "eget" fargeskjema, men da blir det en god del dyrere, så jeg tar den som den er, og trekker den som sagt om selv, i tilfelle jeg ikke liker skjemaet når jeg ser det. Men på bildene ser den grei ut, og med litt ekstra dekor, blir det nok veldig bra.
      Attached Files
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #4
        Originally posted by Eagle View Post
        Man kan få "eget" fargeskjema, men da blir det en god del dyrere, så jeg tar den som den er, og trekker den som sagt om selv, i tilfelle jeg ikke liker skjemaet når jeg ser det. Men på bildene ser den grei ut, og med litt ekstra dekor, blir det nok veldig bra.
        Ja for all del, maskinen ser kjempe bra ut!

        Comment


        • #5
          Fy F.... den der var flott!! Grattis!
          Mvh
          Morten Aase

          Comment


          • #6
            Noen flere bilder av nye bokhylla vår

            Hei hei

            Det er ikke bare KN som har gått til annskaffelse av ny bokhylle, slengte meg på jeg og.
            Ser fram til at disse kommer på kaien i Oslo i slutten av mai, bynelsen av juni. Godt en kjører lastebil når to sånne skal hentes.
            Må bare takke Arne Aga, rcmodeller.no, for super service, da det er han som skaffer oss flyene.
            Legger ved noen flere bilder av det nye gromflyet våres.
            Attached Files
            Svein Erik Riis
            Ikkje Noko Problem
            Sent from a Jeti DC 16

            Comment


            • #7
              Jaja, da får vi bare si klar, ferdig gå, Svein Erik, og se hvem som blir først ferdig
              Kan bli gøy med to større Ultimater på Gol i år. Og begge med skikkelige potter. Og røyk.

              Hehehe.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Yes yes

                Yes yes. Blir konge detta her. Bare jeg blir kvitt 46% på rcmarked nå, så skal det bli sjau.
                Svein Erik Riis
                Ikkje Noko Problem
                Sent from a Jeti DC 16

                Comment


                • #9
                  Du klarte ikke å holde fingra unna lenger Svein Erik.. hehehe
                  Skjønnte at den ville havne i hus hos deg fort.
                  Tok ikke lang tid fra du nevnte til meg at du hadde kommet over en stor Ultimate. Til den var bestilt. hehehe...
                  Men nå har du og Knut Erik større bokhylle en meg, HMMMMMMMmmmmm.....
                  Detta går ikke, Dette må nesten gjøres noe med.. hehe

                  Stå på gutta....
                  Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                  Viking-Smackdown.com

                  Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                  PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                  Jerofuel
                  Lynx Heli Innovations

                  Comment


                  • #10
                    Bare si ifra når den kommer Svein Erik, så skal jeg hjelpe deg å bære. Synes det burde gå å selge den gamle til den prisen du la den ut nå, med alt som er med skulle det være en god deal..
                    Pratet med en igår som tenkte litt på hva han skulle bruke den første lønninga fra den nye jobben sin på.....
                    Terje

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg begynnt å klargjøre noen småting til det nye flyet.
                      Har bestillt inn 20 stk rorhorn med kulelager og et snedig rorhorn for sideror i stål. Skal legge ut bilder av det når det kommer. Har også fjernet all elektronikk fra gamle flyet, og koblet det og sjekket at det fungere, noe det gjør, og lagt at sammen i en eske, sammen med hjul, tanker skruer og kulinker osv.

                      Det er en stor modell, og siden det er 18 servoer inni, har jeg ikveld tvinnet kabler til alle servoene. Har også klargjort noen strømkabler for tenningsanlegg, killswitch og Seiko. Tilsammen 73 meter, hvorav ca 35 meter er servokabler. 0.75 kvadrat fra Biltema, funker som f...
                      De siste 38 meterene skal selvfølgelig ikke inni modellen, noe av det skal inn, men ikke alt. Men jeg tok frem det jeg har av kabler da.

                      Nå gjenstår det å bestille 4 stk Hitec 5985MG, med 1.5 toms MPI servoarmer, pluss 2 ekstra MPI servoarmer til de to ekstra høyderorservoene. Mulig jeg må ha større tank, den jeg har nå er på 1 liter, brukte 1.5 liter i 3.5 meter Edgen med samme motor i fjor. Så da blir det vel å få tak i det i samme bestilling. Hjul og halehjul ligger klart, bruker 5 toms DuBro Threaded Wheels, de er massive og flater ikke ut under lagring.

                      Regner med å ha avklart motor nå iløpet av uka, og da kan jeg begynne å lage bend når den kommer.

                      Eneste jeg ikke vet er størrelsen på spinneren, regner med at det er 6", men trenger jeg større, lager jeg en selv. Propell blir iallefall 36x10 muligens 36x12. MSC skal få levere den.
                      Mye å se frem til her nå.
                      Attached Files
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Eeeeeehhhhhhhhhh! Du ørna, Bill Hempel kommer med ultimate snart! 275cc.

                        Bill Hempel's Team Edge!

                        Til dere andre. Han kommer også med andre gromme ting(se coming soon) .

                        Comment


                        • #13
                          Er vel ikke umulig å sette inn en 275 i TOC Ultimaten, men jeg tror den blir litt tung i nebbet da. Har ikveld fått deal på en 240cc fra Canada, så nå må bare Paypal gjøre jobben, så sendes motoren i løpet av uka.

                          Han som solgte motoren, kunne friste med en 180" Bearcat, beregnet for 3W 275cc. Prisen var veldig hyggelig, og den er leveringsklar i januar neste år. Hadde vært noe å dratt med til Warbirdweekend.
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har hørt om ultimate 10-300 og 20-300. Regner med at det er 1 og 2 seter.
                            Men hva er 20-200??? Det er jo det B.H's ultimate heter(hva er forskjell på 200 og 300?).

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by anders e View Post
                              Jeg har hørt om ultimate 10-300 og 20-300. Regner med at det er 1 og 2 seter.
                              Men hva er 20-200??? Det er jo det B.H's ultimate heter(hva er forskjell på 200 og 300?).
                              var visst en skrivefeil på siden hans. Det er en 20-300.

                              Comment

                              Working...
                              X