Announcement

Collapse
No announcement yet.

raptor90 i vario skalakropp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • raptor90 i vario skalakropp

    da er prosjektet mitt i gang, hadde en R90 som ikke var like kjekk å fly som trex600n, så da var det bare å handle inn skalakropp,men siden det er så vanskeli å få tak i airwolf skalakropp til R90 så tok jeg en råsjans å fikk tak i en fra vario norge.

    1. var steike kjekt når pakka kom i posten, den var stooooooor, siden hele kroppen er støpt i en del, den ble raskt revet opp av eska for jeg var steike nysgjerrig på om jeg klarte å stue R90en ned i denna kroppen,

    2.R90en var for lengs remontert å stod å kosa seg på hobbyrommet,begynte å skjære ut hullet ned i kroppen for å kunne presse mekanikken ned, hadde demontert halen og understellet, etter noen minutter med dremelen så såg det ut som jeg skulle få den nedi, måtte kappe av den utstikkeren som er fremmerst på mekanikken,

    3.da var mekanikken nedi, da var det å krysse fingra å håpe på at halebommen traff inni kroppen å at den ikke hadde feil lengde, siden VARIO har halerotoren på andre siden så måtte jeg gjøre litt modifikasjoner, men fikk den inn etter hvert,

    4. da kunne jeg puste lettet ut,rotorhodet hadde fin høyde iforhold til kroppen, ramma på mekanikken blir skrudd med skruer gjennom bunnen på kroppen,

    5.da var det på tide å begynne å montere inn "retracken" eller hvordan det skrives, siden de to bakerste hjula har en aksling fra hjul til hjul så koliderer den selvfølgelig inn i fuel-tanken, da var det bare å flytte den opp 2cm, den ble festet med strips, så den sitter minst like godt som orginalt nå,

    6. da var "retracken" montert, servoene går jo kjappere enn lynet så da var det å gå på nett i finne en "servo-slow" fikk den i posten etter noen dager, å nå går jula litt mere "skala-aktig"

    7.neste skritt var å montere eksos-røra oppe bake på kroppen, de ble felt gjennom kroppen,sparkla å pussa, stabben å halefinnen var i balsa på dette settet, å siden jeg aldri har gjort dette før så fikk jeg noe epoxy av "EAGLE" (han er oxo en mester på TIG sveising,han sveisa potta mi som jeg måtte modifisere for å få plass inni kroppen). dynka balsaen med epoxyen, dagen etter var det tørka, så da var det å finne frem det groveste sandpapiret jeg hadde å begynne å jevne ut, deretter ble det sparkling å pussing,

    8.tok noen korte karbon-stenger å forsterka balsaen med, limte sammen delene å sparkla sakene, limte fast delene på kroppen,sparkla det, å nå holder jeg på med å pusse, (tror kjerrringa som bor over meg er lei av alt pusse-støvet som blåser opp til henne). men men.

    9.nå er kroppen straks klar til lakkering,å til alle dere skala-duder, jeg orker ikke å montere alle de 4000 naglene som følger med, skal bruke nagler på vinduene ihverttfall,

    10. har tatt en god del bilder, men må forandre på str før jeg kan legge de ut her så om det er noen som er nysgjerrig så kan jeg sende bilder på mail,

    11.skal komme tilbake når jeg har lakkert,

    12.da var det hvite lakkert, finishen ble ikke så bra på halefinnen fordi ej klarte å søle litt lim der i går. å d e noe herk å pusse så masse på etter finnen er montert på kroppen, nå får jeg bare starte opp kaffetrakteren å bara slappe av til i morgen, da håper jeg at lakken er tørka, sånn jeg kan få lakka svart på toppen
    Last edited by lillejon78; 02-05-09, 10:46.
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

  • #2
    Venter spent på bilder!

    Comment


    • #3
      om jeg bare hadde vist hvordan man legger ut bilder her så skulle jeg gjort det
      trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
      trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
      arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
      PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
      homemade quad med diverse elektronikk.
      noen depronkjerrer.
      futaba10c 2.4ghz.
      radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

      Comment


      • #4
        Når du legger inn svar, så klikk på "avanserte funksjoner" rett under vinduet du skriver i, så blar du ned og velger "behandle vedlegg".

        Vær obs på at du må skalere ned de fleste bilder, da serveren desverre ikke støtter så store bilder som de fleste kamera gir.... Det er mulig mobil-bilder passer greit.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          okay fikk tilgang til hjemmesiden til vår lokale klubb nå,

          Skala Modellflyklubb | Heimeside for modellflyinteresserte på Søre Sunnmøre og omegn

          her finner dere info om klubben vår, nede til venstre så kan dere trykke på bygge-blogg,
          der er prosjektet mitt
          trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
          trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
          arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
          PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
          homemade quad med diverse elektronikk.
          noen depronkjerrer.
          futaba10c 2.4ghz.
          radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

          Comment


          • #6
            da var det klart for jomfrutur med ulven, her er link til filmen

            Comment

            Working...
            X