Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jet---anbefalninger?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jet---anbefalninger?

    Ok, har nå bestemt meg for å kjøpe jet igjen.. hadde en kangaroo med jetcat p80 men den solgte jeg desverre. Jeg ønsker å kjøpe alt nytt, og vil gjerne komme unde 50lapper, men kan kanskje strekke meg lenger om det må til. Spørsmålet er, hvilket fly skal jeg ha, hvilken motor, utstyr osv? Syns f-15 er en nydelig maskin. Fikk flydd en italiensk produsert f15 med jetcat 120, var nydelig å fly hvertfall!

  • #2
    Liker du F-15 så er Philip Avonds sin modell rett og slett glimrende, eller f,eks, den nye ARF til Yellow Aircraft også en god solid modell som er relativt lett flydd (lett å lande).

    Når det gjelder turbin ville jeg om mulig funnet noe som brukte litt mindre suppe og kanskje litt lettere enn P-120. En EVO jet booster 90 eller en Merlin 90. Flyr du fra sfalt kan du og bruke en PST800, men den blir nok liten hvis du skal ha gress take-off og også hvis du planlegger å ha på mye ordonans og pylon tanker. Da får du en super duper maskin. Og dette skal komme greit under 50KNOK. Ca 2000 EUR for avonds flyet med retract og stæsj. Turbinen får du vel for for noe av det samme. Ca 30000-32000 for fly og turbin. Frakt og MVA og sevoer i tilegg.

    Har hatt en skymaster F-15 selv med flaps og balanseror (noen bruker kun elevons) og den og flyr fint, men må landes en del hottere enn Avonds. Skymaster er mulig noe rimligere. Som sagt hadde nok Avonds vært mitt førstevalg dersom jeg bare hadde sett på flyegenskapene.

    Comment

    Working...
    X