Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turnigy Rogue, feste av vinger.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy Rogue, feste av vinger.

    Kan noen kloke hoder fortelle meg hvordan vingene skal festes på dette flyet? Hver vinge har et metallrør ca 2/3 av lengden, og en liten bit er synlig i enden. Det følger med en liten plastkloss som disse rørendene skal tres inn i. Svjv er dette flyet en kloning av Multiplex EasyGlider, men jeg er ikke så sikker på om vingefestet er eksakt likt. Er det meningen at vingene skal være demonterbare? Eller skal de limes fast til kroppen? Jeg synes løsningen virker noe spinkel, men det er kanskje tilstrekkelig? Bruksanvisningen som følger med er ikke all verden å skryte av.
    Legger ved noen bilder, det er enklere enn å forklare med tekst.
    Attached Files

  • #2
    Den holder nok hvis du ikke bruker vinsj, eller flyr for fort. Hva slags plast er det?
    Hvis du godtar/har plass til en hel vinge, så kan du jo skyve inn en karbonstang inn i det røret som kommer ut av vingen. Hva er vekten og vingespennet?
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      Enig og tro...

      Originally posted by bad scientist View Post
      Den holder nok hvis du ikke bruker vinsj, eller flyr for fort. Hva slags plast er det?
      Hvis du godtar/har plass til en hel vinge, så kan du jo skyve inn en karbonstang inn i det røret som kommer ut av vingen. Hva er vekten og vingespennet?
      Enig med Steinar... Hos Easy Glider'n er det en lang carbonstang som binder
      vingene sammen.

      Mvh Einar -

      Comment


      • #4
        Originally posted by bad scientist View Post
        Den holder nok hvis du ikke bruker vinsj, eller flyr for fort. Hva slags plast er det?
        Hvis du godtar/har plass til en hel vinge, så kan du jo skyve inn en karbonstang inn i det røret som kommer ut av vingen. Hva er vekten og vingespennet?
        Flyet er laget i Elapor. 1,96 m i vingespenn. 960 gram flyvekt. Alt i følge Hobbycity

        Hel vinge er i utgangspunktet ikke mulig, fordi hver vingehalvdel bunner i kroppen. Men ei passelig karbonstang inni vingerøret høres smart ut. Jeg bare lurer på om ikke vingene plutselig flakser av. De sikres jo ikke med noe annet enn friksjon. Jeg har planer om å motorisere med en motorpod over/bak vingene. Fvp etterhvert.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ferry View Post
          Flyet er laget i Elapor. 1,96 m i vingespenn. 960 gram flyvekt. Alt i følge Hobbycity

          Hel vinge er i utgangspunktet ikke mulig, fordi hver vingehalvdel bunner i kroppen. Men ei passelig karbonstang inni vingerøret høres smart ut. Jeg bare lurer på om ikke vingene plutselig flakser av. De sikres jo ikke med noe annet enn friksjon. Jeg har planer om å motorisere med en motorpod over/bak vingene. Fvp etterhvert.
          Det er lite eller ingen kraft som trekker vingene ut fra kroppen når du flyr, så de flakser nok ikke av. En teipbit eller to kan jo brukes, så du føler deg litt tryggere.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            På min var det ene hullet i klossen litt trangere en det andre.
            Limte fast klossen i det ene hullet (det videste), da må vingene presses litt sammen.
            Det holder godt nok. Jeg har flydd mye med denne modellen og vingene har aldri løsnet.

            L
            Last edited by loomis80; 11-06-09, 13:34.

            Comment

            Working...
            X