Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Model Accipiter 90 f3a

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix Model Accipiter 90 f3a

    Heisann!
    Nå som sommeren er her så ville jeg sånn akutt ha ett nytt pattern fly og kose meg med på sene sommerkvelder, valget falt på en Phoenix Accipiter 90. Elefun tar ca 2000 for denne og det er slett ingen upris. Utsyret som er bestilt er:

    Motor: Asp 91 2takt

    Servoer: Waypoint w-1621. Skal ha en kraftigere på sideror selvom jeg tror det hadde gått greit med en 1621.

    Batteri: Dynomax 6v 2000 mah ni-mh.

    Propell er jeg noe usikker på så noen tips hadde vært flott

    Modellen ser jo meget fin ut, og har 2delt vinge med aluminiums rør.
    Ender jeg opp på oppgitt vekt så skal dette være en svært kapabel maskin tror jeg.
    Litt spent på hvordan den er kvalitetsmessig, da dette er en 90 kjerre til 2 lapper, men full rapport og masse bilder blir lagt ut her. Pakken kommer på fredag så på fredags kveld er det garantert bilder og finne på denne siden!

    Håper noen av dere kan ha glede og nytte av denne tråden, er jo derfor jeg opprettet den!


    Mvh

    Surpass

  • #2
    Det blir spennende. Har sett på den og har vurdert å kjøpe en som trenings/nr 2 modell. Hadde en Phoenix Sea Bee i fjor og jeg var positivt overrasket over kvaliteten. Håper at servoene er presise nok til å fly pattern.

    Tror at propell størrelse mellom 13 x 8/10, 13,5 x 9 eller 14 x 8 kan være noe å prøve ut. Gleder meg til mere info etterhvert som monteringen pågår.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Ja det skal bli morro å se hvordan dette går. Tror servoene er presise nok da jeg hadde akkurat like i en tojeiro 90 fra protech med meget gode resultater.
      Tenker litt på en bolly pipe men dette skal primært kun brukes til litt pattern trening i helgene og ikke noe konkurranser, ihvertfall ikke foreløpig.
      Skal fotografere alle delene når pakken kommer på fredag Bestilte nettopp noen forskjellige proppeler, men tenker jeg starter på 13x10 så får jeg se hva jeg liker best.

      Comment


      • #4
        90 size F3A er en fin størrelse som treningsmodell, men med 91 2t uten pipe skal modellen være svært lett for at den skal trekke i vertikalen. Du må nok ned i en vekt på 3200gram.

        Litt usikker på hvor sprek ASP er i forhold til OS. OS 91FX funker fint med APC 15x8 med 15% nitro. 14x10 funker også bra, men hastigheten blir litt høy.


        Henning

        Comment


        • #5
          På Venus så brukte jeg 14 x 8 propell på OS 91FX og det ga ikke mer enn akurat nok til vertikalen (ikke ubegrenset). Flyet veid 3800 gram. Brukte 15/15 fuel fra JeRo.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Ja det blir ikke overflod av krefter uten pipe, men det holder til å fly gjennom en del manøvre og få trimmet inn flyet. Pipe kommer litt senere, syns det er elendig utvalg av piper i norge, men skal klare å finne noe brukbart
            Gleder meg skikkelig til dette

            Comment


            • #7
              Modellen ble desverre feilsendt og befinner seg nå i oslo. Jeg bor i kr.sand og det har aldri skjedd før at posten har brukt mer enn 1 dag fra elefun i grimstad til meg i kr.sand. Men det er sånt som kan skje, ikke verdens undergang. Så byggingen går da igang på mandag, om jeg ikke er veldig heldig og får den imorgen, hehe.

              Mvh

              -Surpass-

              Comment


              • #8
                Fa.....en ta den posten, når man venter på noe så kan det fort gå litt ekstra, men regningene kommer alltid som de skal.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Ja det er veldig kjipt. Håper virkelig jeg får den på mandag, men jeg har ikke fått sporing av elefun. Sendte de mail i forgårs men har ikke fått noe svar. Saken er den at min ordre så slik ut:

                  Accipiter 90
                  Phoenix model trainer 60
                  asp 91
                  waypoint w-1621
                  + masse småtterier.

                  Denne ordren ble delt opp i 3 og sendt seperat. Fikk traineren i går, motoren og alt utstyret ligger på postkontoret og accipiteren har jeg ikke peiling på hvor er, da jeg ikke har sporing.
                  Men klarer nesten ikke å vente lengre! hehe.

                  Comment


                  • #10
                    Heisann Folkens! Ser ut til og bli en liten utsettelse på prosjektet her. Skrudde på bilen til en kamerat igår. Satt på senkesett og senket bilen, viste seg at den var for lav, så jeg skulle heve den opp litt igjen, hadde glemt å sette på brekket så når jeg brukte litt krefter og røkket til med skiftenøkkelen så begynte bilen og bevege seg noen millimeter, men nok til at jekken kollapset og bilen smalt ned på beinet mitt. Fikk bremseskiva over leggen og den er delvis knust og ser stygg ut. Ambulansen var der på stedet og jeg er nå på sykehus. Er utrolig fornøyd og glad for at jeg sitter her i dag. Som de sa til meg på sykehuset, menneske VS bil= bilen pleier å vinne.. Men skal hjem imorgen og da skal jeg knipse bilder av flyet, samt pakke ut alle delene. Noe må jeg jo ha og gjøre når jeg ligger i sofaen..

                    Comment


                    • #11
                      Huff,det der var ikke noe hyggelig, håper alt blir bra.
                      Futaba 10C Fasst
                      Last Down 3XL V3
                      Spirit Elite
                      Primo
                      Hellcat
                      Sukhoi
                      Pt 19
                      Ucd
                      Bossanova
                      Giles 202
                      Boomerang
                      Mojo
                      Ultra Stick
                      Riva Silver X
                      Laser 3d
                      Hobbyrommet er fullt av leker.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bellanca View Post
                        Huff,det der var ikke noe hyggelig, håper alt blir bra.


                        Tusen takk for det Ja legene sier alt blir bra, takk og lov for det! Skal nok få flydd litt i sommer, hehe.

                        Comment


                        • #13
                          Da var modellen i hus, og førsteintrykket er utrolig bra. Eneste jeg ikke likte helt er hvordan stabb og finne monteres fast. Her er det lite område for limet og ta tak i, men det fungerer nok helt greit. Understellet er utrolig sterkt og kjennes meget bra ut. Sålangt har jeg satt på understell, halehjul og satt i motor og tilpasset cowling. 91 motoren passet perfekt uten modifikasjoner. Må jo bare si at phoenix modellene er meget ferdigstilte fra fabrikk og monteringen går raskt. Imorgen skal jeg sette inn servoer og det øvrige utstyret, samt ta masse bilder som jeg skal legge ut på forumet Noen som vet om waypoint servoene trekker mye strøm sammenliknet med andre servoer i samme størrelse?

                          Comment


                          • #14
                            Heisann! Her har dere noen bilder av modellen slik den ser ut pr dags dato.
                            Kroppen er nå 100% ferdig, gjenstår kun litt forsterkninger her og der.
                            Beklager dårlig kvalitet på bildene men finner ikke laderen til kameraet så jeg brukte mobilen.
                            Er meget imponert over kvaliteten på dette flyet, veier svært lite også.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Dette ser jo bra ut. Hva servoer trekker av strøm vil variere avhengig av vibrasjoner og hvor fritt støtstengene kan bevege seg. På min Scorpion med 140 motor,flyvekt fulltanket på 5,5 kg og 5 servoer så trekker den 110 - 120 mAh pr 10 minutters flytur.

                              Bruker lipo regulert til 5,5 v og batteri på 1500 mAh.
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

                              Mange fly og mye moro

                              Comment

                              Working...
                              X