Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aboveall Pitts Bulldog.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aboveall Pitts Bulldog.

    Da har maskineriet kommet i hus og skal prøve meg på en bygge/monteringsblogg av denne kjerra..
    Flyet ser veldig bra ut selv om det trengs en runde med strykejernet..
    Det blir en RCGF 50cc i nesa på den.
    Servoer er Futaba 3305 i balanseror og høyde, hitec 645MG i sideror og en standardservo til throttle..
    2 stk 6 volt batterier på 3300mA
    Prop er jeg usikker på enda
    Må ta meg en tur innom en eller anna butikk for det virker som det kommer til å gå en "kilometer" eller to med servokabler... hehe

    Lurer på om det er noen der ute som har denne flymaskina???

    Kommer bilder og diverse omtaler etterhvert som tida går og det tar form..
    Per Reidar Bremseth



    Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
    PA BadBoy med sc70fs
    Seagull Harrier46 med os 70fs
    pluss litt depron da..


    Alt som går opp kommer før eller siden ned....

  • #2
    Fin modell som sies å fly bra
    Hvor har du kjøpt den?

    Comment


    • #3
      anders e
      Mikronor har Above all modellene...

      perreidar
      Bruk f,eks wess 23/8 på en eller xoar 23/8
      Kan hende 22/10 passer bedre..

      Ring meg en dag Per Reidar. har en del propeller du kan prøve. Så slipper du og kjøpe
      haug for og finne ut hva den flyr bra med..
      Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
      Viking-Smackdown.com

      Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
      PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

      Jerofuel
      Lynx Heli Innovations

      Comment


      • #4
        Da har monteringa såvidt begynt, men det hel........ kameraet skulle jo selvsagt t akvelden lenge før jeg hadde tenkt til å finne senga.. og mobilkameraet sku en tru var fra forrige århundre. Så bilder i startem blir det jaggu dårlig med..


        Limte pinne hengslene i balanserorene i kveld, det var ferdig borra hull så bare å dytte i litt epoxy og vips så var det gjort..
        Understell og toppvinge stag ble skrudd på plass og alle innslagsmuttrene satt der fra fabrikk. Veldig lettvint for en ganske så fersk montør i dette flyfaget.

        så smått begynt å montere servoer i vingene men må finen frem loddebolt for å forlenge kabler på servoer da det går en del meter i denne maskina, mellom over og undervinge så går kablene ine i støttene, så da blir det en ykabel i undervingen, så det blir bare 2 kabler å sette i mottager etter montering på stripa.

        Kitet ser veldig solid ut til tross for ganske lav vekt, har ikke veid da badevekta gikk i stå sist jeg satte bena på den, hehehe
        Motorbukken og ellers er ferdig limt med trekantlister og metallvinkler i forkant på motorbukken..
        Eneste modifikasjonen som trengs er å lage større hull i front på motorbukken, dette da RCGF motoren har bakmontert gasser og for at jeg skal få riktig åpning mellom prop og cowling så må jeg la gassern gå inn i motorbukken, men det er god plass så det sku la seg gjøre....

        Nei nå skriker puta på at jeg skal finne senga så da er det vel å fortsette i morra, eller utpå dagen heter det kanskje nå...

        Forhåpenligvis så kommer det bilder i morra,,,
        Per Reidar Bremseth



        Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
        PA BadBoy med sc70fs
        Seagull Harrier46 med os 70fs
        pluss litt depron da..


        Alt som går opp kommer før eller siden ned....

        Comment


        • #5
          Originally posted by jan-t View Post
          anders e
          Mikronor har Above all modellene...

          perreidar
          Bruk f,eks wess 23/8 på en eller xoar 23/8
          Kan hende 22/10 passer bedre..

          Ring meg en dag Per Reidar. har en del propeller du kan prøve. Så slipper du og kjøpe
          haug for og finne ut hva den flyr bra med..


          Den er grei Jan T, jeg skal ta kontakt da det blir aktuellt med en testflight..
          Gleder meg som en liten unge på julaften til å løfte greia opp i de øvre luftsjikt...
          Per Reidar Bremseth



          Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
          PA BadBoy med sc70fs
          Seagull Harrier46 med os 70fs
          pluss litt depron da..


          Alt som går opp kommer før eller siden ned....

          Comment


          • #6
            Da har jeg kommet litt lenger i monteringa av bulldogen.

            Fått limt inn høyderor og sideror og trekt alle kabler til servoer.
            Men noe kamera er fortsatt ikke tilgjengelig så hvis noen har et som de vil "GI" bort så si ifra, hehehe

            Det som gjenstår er å tilpasse motor og strekke wirer på vingene og halen, og litt anna småplukk som batterier, mottager, og tenningsanlegg.. Ja får vel slenge inn en throttle servo og da så det kan dure litt.. Er dårlig plass til canister slik jeg ser det så får prøve med originalpotta som er med på RCGF motorn, er nok en del støy i den lille saken men får finne noen løsninger etterhvert som kan dempe støyen..

            Det får bli bilder av den når den er ferdig tru jeg...

            Men det er et knallfint fly som jeg gleder meg til å få opp i lufta, regner med neste helg at den er oppe i sitt rette element.. ( hvis piloten klarer å holde det der ei lita stund da)
            Per Reidar Bremseth



            Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
            PA BadBoy med sc70fs
            Seagull Harrier46 med os 70fs
            pluss litt depron da..


            Alt som går opp kommer før eller siden ned....

            Comment


            • #7
              Jaja, da er faktisk greia sydd i sammen etter beste evne, og er klar for jomfruturen.. kjøre inn motor og så opp i lufta.. skal bli en glede å få flydd den..

              Ting har tatt litt tid pga, jobb og diverse, men nå er den ENDELIG ferdig...

              Skal få tatt bilder på stripa da været tillater en testflight..
              Men det spørs om det blir i detta århundre da, regngudene har jo virkelig lagt sin vrede over her ihvertfall..
              Per Reidar Bremseth



              Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
              PA BadBoy med sc70fs
              Seagull Harrier46 med os 70fs
              pluss litt depron da..


              Alt som går opp kommer før eller siden ned....

              Comment


              • #8
                Et bilde fra innkjøring av motor, starta lett denna RCGF 50cc'n gitt.. Jaggu morro. men så kom detta hersens regnet igjen da så da var det bare å pakke sammen, men blir det finvær i morra så skal den til himmels enten den vil eller ikke, hehe
                Attached Files
                Per Reidar Bremseth



                Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                PA BadBoy med sc70fs
                Seagull Harrier46 med os 70fs
                pluss litt depron da..


                Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                Comment


                • #9
                  Tøff bokhylle detta der da!! Ser frem til å høre hvordan turen går
                  Stein Arne Kjøraas

                  Fly:

                  1,6m trainer
                  Graupner cherokee 1,6m "Brick"
                  Multiplex Gemini
                  Seagull Edge 540 2m /w 3w 28i "3d trainer"

                  Hitec Aurora 9

                  På vei inn:

                  Pilot Sbach 29% w/Hacker A60 + + +

                  Medlem av innherred modellflyklubb
                  www.innherredmodellflyklubb.ning.no

                  Comment


                  • #10
                    Jepp, det er ei tøff bokhylle, eneste jeg trenger nå er noen som har god kontakt med dissa værgudene så jeg slipper å fly i regnvær, hehe..
                    Per Reidar Bremseth



                    Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                    PA BadBoy med sc70fs
                    Seagull Harrier46 med os 70fs
                    pluss litt depron da..


                    Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by perreidar View Post
                      Jepp, det er ei tøff bokhylle, eneste jeg trenger nå er noen som har god kontakt med dissa værgudene så jeg slipper å fly i regnvær, hehe..
                      Kommer det noe mer???. Jeg er veldig spent fordi jeg har nettopp kjøpt samme modellen (med MT57 motor). Snart ferdig montert.


                      mvh
                      Olav Aga
                      Olav Aga
                      Sekretær AHMFK

                      Comment


                      • #12
                        Har helt glemt denne tråden...

                        Men den funker veldig bra, men noen modifikasjoner måtte til..
                        Forgassern på RCGF motorn stikker langt ut bak og derfor måtte jeg lage hull i torpedoveggen, med det resultat at jeg måtte sett inn tykkere plate der.
                        Justere litt høyre trekk og nedtrekk da den dro til venstre i vertikal og cowla litt mye..

                        Understellet er mykt på den, tåler ikke hard landing, men hvis en er stø på hånda så slipper en å stuke propellen i bakken, slik jeg har gjort noen ganger, hehe
                        Men flekser veldig godt i taksing og tar opp ugjevnheter i stripa veldig godt...
                        Driver å ser meg om etter andre understell som kan passe og som er litt høyere da 22*10 prop har liten klaring til bakken.
                        Men den funker bra med 20*10 3 blader, vurderer å kjøpe inn igjen en slik etter en litt for hard landing..

                        Ellers er det ei morro bokhylle, tar av på 4 meter og flyr som en drøm, snill i landingene og kan nesten settes rett ned..
                        Ikke mye flikke tendenser på den..
                        Litt vanskelig å holde i knivegg, men det er nok mest piloten som det skorter på der...
                        Torquer i hover da balanserorene sittr langt ut på vingene..

                        Men eller så er jeg veldig fornøyd med bokhylla mi, og håper på mange fine turer med den etterhvert.
                        Attached Files
                        Per Reidar Bremseth



                        Aerowroks ultimate 20-300 (seilfly ) DLE55
                        PA BadBoy med sc70fs
                        Seagull Harrier46 med os 70fs
                        pluss litt depron da..


                        Alt som går opp kommer før eller siden ned....

                        Comment


                        • #13
                          TNT lager understell akkurat som du vil ha det

                          http://www.tntlandinggear.com/store/...ne_catalog.htm

                          Comment


                          • #14
                            Takk for linken Anders. Der var mye snacks jeg trenger til et par av byggene mine
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by perreidar View Post
                              Har helt glemt denne tråden...


                              Understellet er mykt på den, tåler ikke hard landing, men hvis en er stø på hånda så slipper en å stuke propellen i bakken, slik jeg har gjort noen ganger, hehe
                              Men flekser veldig godt i taksing og tar opp ugjevnheter i stripa veldig godt...
                              Driver å ser meg om etter andre understell som kan passe og som er litt høyere da 22*10 prop har liten klaring til bakken.
                              Men den funker bra med 20*10 3 blader, vurderer å kjøpe inn igjen en slik etter en litt for hard landing..

                              Men eller så er jeg veldig fornøyd med bokhylla mi, og håper på mange fine turer med den etterhvert.


                              Takk for nyttig info. Hyggelig om du holder tråden varm, spesielt interessant er det om du gjør endringer på understellet.


                              Mvh
                              Olav Aga
                              Olav Aga
                              Sekretær AHMFK

                              Comment

                              Working...
                              X