Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hotliner med futt??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hotliner med futt??

    Noen med tips her? Hva er hotteste hotlineren med rundt 2m v.s man får for penger.Det må vere plass til en Hacker B50 i snuta,og aller helst eit 4S 4000mah batt til å mate den med.
    Har en Greatplane Siren nå,synest ikke den er super sprek da.
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    Tror dette bør være hot nok:
    http://www.stratair.com/
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

    Comment


    • #3
      Surprise 14 1,8m er rå!
      I den kjører jeg 4S 5000mAh pakker eller 5S 3750mAh på Neu motor!
      Det som og er fint er at viss du skulle trenge nye deler får du det rett fra produsent i Østerike til ok pris..


      Går som på skinner! Og med en fantastisk finish!

      Men Jim har sikkert flere forslag her
      Svein Kjetil Litlehamar
      Stavanger

      Futaba 10C Fasst
      -------------------
      Demon F5D

      Comment


      • #4
        Den F5d kjerra var bra futt i ja,var noe slikt eg tenkte på,takk for link.
        surprise 14 virker også som eit bra alternativ
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Hehe..Er så mye å velge i i denne kategorien, at man blir helt svimmel..Er kun pengeboka som setter stopper for hva man kan handle..
          Noen linker du bør sjekke er:
          SoaringUSA > new products
          www.stratair.com
          Freudenthaler Modellbau, Spezialist fuer Elektroflug, mit eigener RFM Produktlinie
          Carbon Werke
          Rc-seilfly.no - Modellflysport
          www.fvk.de
          NAN Models

          Har selv en Surprise XV og en Alex XXL... Sinnsyk kvalitet og finish...
          Lå en Zoom på rcmarked for en stund siden, ny i eske og billig....

          Beste model i forhold til pris og performance er nok denne: http://www.fvk.de/Kamelot.html
          Uten å ta hensyn til pris er nok Avionik det råeste...
          Last edited by jijohans; 08-07-09, 11:32.
          -Jim Johansen-
          Flyklart:
          Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
          Under construction:
          Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

          Comment


          • #6
            Originally posted by elektrodude View Post
            Noen med tips her? Hva er hotteste hotlineren med rundt 2m v.s man får for penger.Det må vere plass til en Hacker B50 i snuta,og aller helst eit 4S 4000mah batt til å mate den med.
            Har en Greatplane Siren nå,synest ikke den er super sprek da.
            Er det en F5B modell eller en pylonracer du jakter på?
            De fleste videoene viser F5B brukt som mer som en pylonracer - durer avgårde med motoren på både oppover og nedover.

            Hvilken B50 er det du har tenkt å bruke (XL,L,S)
            Hadde en lang og hyggelig telefonsamtale med Rudi Freudenthaler for en tid tilbake angående valg og riktig dimensjonering av propell til en Fimex Zahir (MIBO Enigma F5B)
            Hadde tenkt å bruke 900W løsning med B50 og 16x10 prop for å holde meg innen for spesifikasjonene til Hacker - men da han anbefalte helt opp i 16x18 lurte jeg på om vi snakket samme språk - denne prop'en vil trekke 1500W - men han forklarte hva F5B gikk ut på så ble valget fornuftig.
            Som han sa - du trenger 2-3 sekunder motoren for å komme opp i riktig høyde - resten er glideflukt og på de 3 sekundene blir ikke motoren varmere en det den greier å kjøles på nedturen!

            Om dette stemmer vet jeg ikke enda fordi motor og vinge ligger ved siden av meg i delere stadig vekk (det er mer moro med en 90cm Pylon racer )
            Men denne kombinasjonen vil kunne gi vesentlig mer "futt" ut av en 900W motor!
            Her er et video klipp av samme vinge med noenlunde samme ytelse på motoren.

            Lykke til
            -Frank-
            Last edited by Quadrocopter; 08-07-09, 13:39.

            Comment


            • #7
              Vet egentlig ikke hva eg er på jakt etter skal bare ha noe med ca 2m v.s som flyr fort.som sagt har eg en Greatplane Siren med en Hacker B50/11S med en 18"x10" propp og synest dette går for tregt. Dette trekker 59A og rundt 760W
              En pylonracer føler eg blir for smått,må ha 2m+ v.s for att eg skal se det igjen på himmelen (begynner å bli gammel sikkert)
              flyet skal ikke brukes til annet en brifing på stripa
              Har også liggende noen Mega motorer som kunne egnet seg til slik reser, Mega 16/15/2 og 16/15/5
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Her er min og en kamerat`s, ferdige herligheter!

                Surprise XIV
                -Neu 1512 1D
                -CC 180
                -NeuE 4S 5000mAh 35-70C
                -TP 5S 3750mAh 30-60C
                -RFM 16*17 slim, uten twist på spinner.


                Enigma
                -Neu 1512 1D
                -Markus SL250
                -NeuE 4S 5000mAh 30-60C
                -RFM 16*17 slim, uten twist på spinner.
                Attached Files
                Svein Kjetil Litlehamar
                Stavanger

                Futaba 10C Fasst
                -------------------
                Demon F5D

                Comment


                • #9
                  Etter en del søking på rcgroups, kan det se ut som at den Hacker motoren du har er mest brukt til store 3m+ modeller men opp til 20" prop på 4S.
                  Tror nok du skulle ha godt litt opp på en hot'ere motor for å få det til å gå unna på 4S...Alternativet er å teste med en 17x13 eller en 18" med mer pitch...
                  -Jim Johansen-
                  Flyklart:
                  Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                  Under construction:
                  Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                  Comment


                  • #10
                    Ja er smertelig klar over det,er en 9S og ikke 11S eg skulle hatt.Vil nesten kalle det feilkjøp. Gå opp i propellstørrelse går ikke,da det er kunn 2-3 mm klaring til vingene når den er inklappet. Men kan prøve med mer pitch,18x12?? eller mer?

                    Men har lyst til å snu det litt på hodet her. Er det noe mer å hente utav en Siren med tanke på fart, med å bytte motor til en Mega 16/35/1 f.eks
                    Eller er ikke denne bygget for slik fart.
                    Om eg handler meg nytt fly,tror eg det blir en Viper F5D (litt mindre v.s en eg ønsker da)med en Mega 16/35/1 og Camspeed 4.7x4.7 eller finnes det foldepropell som tilsvarer den Camspeed'n
                    Alt som kan fjernstyres.
                    ---------------------------------------------
                    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                    Steinar Kvarme.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg ville ha prøvd en RFM 17x13 og sett om det ble noe bedre, får jo litt mer turtall og skal få teoretisk høyere topp fart, men mindre thrust...
                      Evnt. så har Robbe en 18x12 CFK prop som kunne vært greit å prøvd..
                      Last edited by jijohans; 09-07-09, 15:20.
                      -Jim Johansen-
                      Flyklart:
                      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                      Under construction:
                      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                      Comment


                      • #12
                        Hva med å gå opp et 2-4 tommer på pitch'en (18x12-14) - dette kan fort gi deg 30% eller mer i høyere hastighet så lenge motoren greier og holde turtallet oppe. Her er det bare å begynne med eksperimenteringen....
                        Hacker'en greier dette bare du ikke holder max hastighet over lengre tid.

                        Mega'en (trekker ikke mer enn 1,2-1,5Kg) virker litt liten for Siren, den egner seg bedre til litt mindre (lettere) glidere.
                        Last edited by Quadrocopter; 09-07-09, 15:26.

                        Comment


                        • #13
                          Ja er med på den,å teste med andre propeller.Virker som eg har en del å gå på med pitch på den hackeren så lenge eg får bare 58A trekk med en 18x10 prop. Eg og tror att hackeren klare brasene,men klarer Siren det ?
                          Begynner å tvile på om Siren klarer å tilfredstille meg, etter å ha sett Viperen i sving
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Ta en titt på denne..


                            Svein Kjetil Litlehamar
                            Stavanger

                            Futaba 10C Fasst
                            -------------------
                            Demon F5D

                            Comment


                            • #15
                              Joda,den er nok litt raskere en hva Siren min er nå,men det der er ikke nok tror eg
                              Har bestilt meg ny spinner og proppell og skal gi siren en sjangse til.Om det ikke blir som eg hadde tenkt kommer eg til å selge den og handle noe annet. Tror det blir en F5D kjerre av eit eller annet merke.
                              Anngående klappropeller,er det ingen i norge som har eit skikkelig utvalg av dette på webshop?
                              Alt som kan fjernstyres.
                              ---------------------------------------------
                              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                              Steinar Kvarme.

                              Comment

                              Working...
                              X