Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: AeroWorks 50cc Ultimate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montering: AeroWorks 50cc Ultimate

    Okei folkens, nye prosjekter renner inn og det siste blir en 50cc Ultimate fra Aeroworks da min Carden yak forsvant til Danmark under Nordisk i Imac tidligere i år. Siden den gang har jeg lett etter et fly å konkurrere med og valget har denne gang havnet på en ultimate i 50cc str. Maskinene er i øyblikket i Frankfurt og håper å få den i hende før helga kanskje.

    Motor er allerede på plass og det ble en DLE55 denne gangen og det skal bli spennede å se hvordan den ter seg. Ellers så er det bestillt HD servoer og 123 pakker rund baut. Kjører Spektrum sin 9100 mottager og trenger derfor ingen separat strømskinne. Flyet er ikke klargjort for cannister desverre så her må jeg undersøke litt når jeg får flyet av hva det er plass til. Håper å få dyttet inn en liten cannister evt. at jeg mekker en Toni Clark Zenoah potte eller noe sånt, de har et akseptabelt støynivå samt at de er veldig kompakte.

    Legger ved et par bilder av flyet som jeg fant på FG. Skjemaet blir som på bildene.
    Attached Files
    Last edited by flypilot; 15-07-09, 20:14.
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Og så bare må man ha seg en sån en da
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Dette gleder jeg meg til

      Kommer den fra tbm?

      Comment


      • #4
        Originally posted by anders e View Post
        Dette gleder jeg meg til

        Kommer den fra tbm?
        Hehe, jeg og...jepp, bestillt via TBM men sendt direkte fra AW...
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Hei.
          Har du sendt flyet i retur.................?
          Jeg er nysgjerrig!

          Last edited by anders e; 22-07-09, 17:07.

          Comment


          • #6
            Neida, det står i esker på hobbyrommet, har ikkegjort anna enn å kikke oppi ennå, sitter nemlig i Spania skjønner du Kommer hjem om 1,5 uke og da blir det litt montering..
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Jævli bra..
              Detta gleder jeg meg stort til. Har siklet på denne modellen (eller storebroren) siden jeg så de først i FlyRC bladet jeg abonnerer på. Håper på en fyldig beskrivelse og plenty bilder. -Og du... Si fra om den tar for mye plass i hangarden din

              Meg bekjent er det kun bygget to stk av denne fullsize. Jeg har dok. på begge, men det er usikker om det er bygget flere. De kom jo som tegninger dissa her.. Var visst noe av det siste som kom fra The Ultimate Aircraft Company.
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Hei Audun,
                Jeg har bilder av 10 forskjellige fullsize Ultimater, både 1 og 2 seter. Det er laget en god del utgaver av den. En av 10-300 er i Finland, mens det er en mindere utgave i Danmark.
                mvh Rolf

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rolf Meum View Post
                  Hei Audun,
                  Jeg har bilder av 10 forskjellige fullsize Ultimater, både 1 og 2 seter. Det er laget en god del utgaver av den. En av 10-300 er i Finland, mens det er en mindere utgave i Danmark.
                  mvh Rolf


                  Ja, 10-100/180, 10-200 og 10-300 er det en del av... Men har du bilder av 10 forskjellige fullsize 20-300 vil jeg gjerne ha!!

                  Legger ved orginalskrivet fra 1987 på 20-300. Denne blei aldri bygget av The Ultimate Aircraft Company. (og et par bilder av orginalen, en 10-100/180)
                  Attached Files
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    Da er vi i gang folkens og her er noen bilder av fremgangen så langt.

                    Ikke mye å si, hardwaren som følger med er ypperste kvalitet og alle huller er ferdig drillet og klare for skruer...

                    Motor
                    Ang. motor montering passet de standoff som fulte med DLE-55 motoren perfekt, og det er bare å bruke DA-50 malen på brannveggen for å borre hull så passer den sånn høvelig. Med DLE-55 motoren følger det med en type "kina" plugg og denne anbefales å byttes mot ekte vare da motoren garantert vil få en bedre gange med skikkelig plugg - NGK CM6 ble derfor montert. Det følger også med en fin arm i armert glassfiber til å skru fast på throttle armen på forgasseren, veldig greit så slipper man å lage sin egen.

                    Høyderoret
                    Ved montering av mine HD servoer, som forøvrig har en ganske elendig oppløsning og endel slark i center(mye tyder på at disse vil bli byttet ut med Hitec servoer i nærmeste fremtid) var jeg nødt til å heve monteringsflaten med et par distansestykker i plywood da rorflatene er ganske tynne. Dette vil også gjelde servoene i vingene da de også ikke er stort tykkere i profilen enn høyderoret

                    Sideroret
                    Sideroret som er eneste roret som ikke kommer ferdig hengslet ble hengslet med polyuretan lim og var en kort prosess...husk å olje hengslepunktet før du legger på lim.

                    Så til bildene...
                    Attached Files
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Flere bilder....
                      Attached Files
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Denne er drit fin sikle!!!

                        Men... ikke bruk orginal bensinslange som følger med.
                        Den blir stiv etter veldig kort tid.
                        Kødda mye før jeg fant ut at klunk-slangen var stiv og at den trakk falsk luft ved påkobblingen til forgasser.
                        Da var modellen 14 dager gammel.
                        Last edited by anders e; 04-08-09, 18:11.

                        Comment


                        • #13
                          Takk for tipset Anders, da skal jeg bytte ut slangene...
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by flypilot View Post
                            husk å olje hengslepunktet før du legger på lim.
                            Eller enda lurere. Legg på litt vaselin på hengslepunktet. Varm forsiktig opp med varmepistol slik at det trekker inn i hengselen. Etter kort tid får vaselinen tilbake sin geleaktige form. På denne måten slipper du å være redd for at oljen skal renne nedover og ødelegge for festet av hengselen.

                            Håvard;
                            Tipper det klødde i byggefingrene dine når du var på ferie
                            Fin modell, gleder meg til å se den i lufta. Vi får ta en flydate på Maarud snart. Jeg begynner pappaperm i dag, og har planer om å ta med småttissen på flystripa mer enn et par ganger
                            Lars Henrik Kjølberg

                            http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                            Klubber:
                            Jets of Norway
                            Nittedal modellflyklubb

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by anders e View Post
                              Denne er drit fin sikkle!!!

                              Men... ikke bruk orginal bensinslange som følger med.
                              Den blir stiv etter veldig kort tid.
                              Kødda mye før jeg fant ut at klunk-slangen var stiv og at den trakk falsk luft ved påkobblingen til forgasser.
                              Da var modellen 14 dager gammel.
                              Dette kan jeg verifisere. I tillegg så krymper den litt.
                              Jeg mailet med Aeroworks ang dette for en god stund siden. De mente at det var noe vi hadde i bensinen her i Norge som gjorde dette. Dette viste seg å være tullprat, da flere har rapportert om problemet. Også i USA.
                              Lars Henrik Kjølberg

                              http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                              Klubber:
                              Jets of Norway
                              Nittedal modellflyklubb

                              Comment

                              Working...
                              X