Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arvika 09 1-2 August

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arvika 09 1-2 August

    Tenkte jeg skulle lodde stemningen litt
    Har satt av denne helgen faktisk i ett helt år,for dette er ett treff og anbefale !
    Kommer 4 stk fra nordmøre som blir der fra torsdag .
    Er det flere som skal dit da ? Om du vurderer det så er det bare
    å slutte å vurdere det er bare å ta turen !!!

    404
    Mvh Geir Mogstad
    ---------------------------------------
    slapp av det kommer helt sikkert ned!

  • #2
    Skal dit.
    Regner med å dra bortover på tirsdagen.....
    Truls
    -------------------------
    Morro er det lell............?

    Comment


    • #3
      Hei Geir!
      Har tenkt på å dra men vet ikke helt når og hvor lenge. Må drøfte det litt med sambo`n først.
      Christen
      http://jetsofnorway.com/

      Comment


      • #4
        Hei.

        Dere er hjerlig velkommen alle sammen.
        Gå inn på hjemmesiden og anmeld dere.
        www.arvika-mfk.se
        Campingen begynner å fylles opp.
        Tre stykker blir trekt ut til å bo/flyge gratis under treffet.

        En fullscala DC-3 kommer til treffet og det blir muliheter får tur med denne.


        Mvh. Johnny.

        Comment


        • #5
          Hei!
          Vurderer å ta turen fra Sunndalsøra.
          Noen som vet hvor flyplassen ligger iforhold til denne ruta:
          http://maps.google.com/maps?f=d&sour...9,0.22007&z=12
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #6
            Hei.

            Sving til venstre i første og andre rundkjøring når du kommer til Arvika.
            Kjør så noen hundre meter på riksvei 61 til Karlstad og sving til venstre.
            Det er skiltet Gunnarskog og Flyplass.
            Gå inn på Eniro.se - Upptäck närheten. og søk under Kartor.
            Skriv Arvika Flygplats og søk.
            Håper dette hjelper litt.

            Mvh. Johnny.

            Comment


            • #7
              Takk!

              http://maps.google.com/maps?daddr=Ar...7,0.07021&z=13
              EF 60" Edge. Torque.
              EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
              3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
              CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
              Multiplex FunCub XL on floats.
              Jeti DS-16

              Comment


              • #8
                To stk, minst, fra Grenland som kommer hvis alt går etter planen. Vi tar sannsynligvis med Lavvo, så hvordan er campingmulighetene der? Må vi forhåndspåmelde oss?
                Geir


                3D plane - 1D brain

                Comment


                • #9
                  Glem siste. Kjekt å lese info på hjemmesiden
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kommer en tur
                    Vet også om en god del andre som også har tenkt seg og ta turen...

                    Fra når tid er det mulig og fly fra hovedstripa??
                    Mvh. Ståle
                    http://www.jetsofnorway.no/

                    Comment


                    • #11
                      Hei.

                      Det lønner seg å forhåndmelde seg.
                      Vi trekker ut 3 stk. som bor gratis på våres camping samt flyr gratis under helgen.
                      Det er vel fri flyging fra kl. 1800 på fredag. Asfalt.

                      Mvh. Johnny.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by arvika View Post
                        Hei.

                        Det lønner seg å forhåndmelde seg.
                        Vi trekker ut 3 stk. som bor gratis på våres camping samt flyr gratis under helgen.
                        Det er vel fri flyging fra kl. 1800 på fredag. Asfalt.

                        Mvh. Johnny.
                        Hei Johnny og takk for ett Flott stevne og flott service som vanlig
                        Stevnet var en suksess selv om det ikke var så mange piloter som vanlig, kanskje pga flere andre ting som foregikk samme helg her hjemme i norge. skala em og elefunfly pluss notodden bluesfestival.

                        Men vi fra Haugesund koste oss masse og hadde det utrolig flott

                        skal få lagt ut bilder senere når ting er roet seg ned litt i heimen.

                        Så stoor takk igjen til alle dere fra arvika modellflyklubb som gjordet dette stevnet mulig


                        mvh Tor Andersen
                        Oi en perfekt landing

                        Comment


                        • #13
                          Hei.

                          Må bare si tusen takk til dere fra Norge.
                          Uten dere så hadde det vert lite piloter.
                          Det har jo regnet i 4 uker før treffet så bløtt var det.
                          At det ble et slikt fint vær på lør-søndag, gjorde jo at treffet ble en suksess.
                          Håper alle har kost seg og takk til alle.
                          Velkommen tilbake neste år.

                          Mvh. Johnny.

                          Comment


                          • #14
                            Vil også takke for en fin helg

                            Vi har lagt ut en haug av bilder fra Arvika på JetsOfNorway sitt forum. Direktelink for de late her...

                            Vil samtidig også komme med noen velmenende råd sett fra en deltagers side...
                            Man kan ikke ungå å legge merke til at Arvikastevnet ikke er helt det samme som det det var før.

                            De siste årene har det blitt færre deltagerere, og i år hørte jeg mange som sa at dette nok ble siste året de tok turen.
                            Dette synes jeg er trist da Arvika i mange år for meg har vært et av de største høydepunktene som jeg gleder meg til i lang tid i forveien.
                            Mange sa også at de følte nedturen begynte da Halden MFK forsvant ut av bildet.... Ikke vet jeg...

                            Det de fleste jeg pratet med var missfornøyde med er at de føler at det de siste årene mer og mer har gått fra og være et stevne for piloter med masse flyging dagen lang, til å bli et flyshow mer rettet mot publikum med egne show og avbrudd med oppvisninger med og uten utstillerpiloter.
                            I år kom også den Norske dakotaen som fløy 3 turer med passasjerer og som lagde ytterlige 7-8 avbrudd i flygingen...
                            Jeg synes også det var imponerende og se den nydelige Dakotaen, men jeg har dratt til et modellflystevne for og fly. Dakotaen kan jeg se på mange andre full-size tilstellninger rundt omkring om jeg så vil.

                            Pratet også med en av utstillerene som kunne rapportere om 50% reduksjon i omsetning i forhold til tidligere. Fikk inntrykk av at det da var mer styr og jobb enn det var verdt...
                            Omsetningssvikten skyldes nok i tillegg til færre piloter også de var plassert i et gjørmehull bak flightline som resultat av den store mengden nedbør den siste tiden....
                            I år var det mange som ikke orket og vasse i gjørma og tilbringe mer tid enn høyst nødvendig hos utstillerene, meg inkludert.
                            Hva med og plassere utstillerene langs med taxeveien eller på den store parkeringsplassen for fly?? Da ville de ligget mer i traffikken fra publikum + at alle pioter også går forbi flere ganger om dagen.
                            Dere har jo selv flyttet kiosken opp i den ene hangaren, og etter det jeg kunne dømme var den mye mer populær i år enn tidligere...

                            Jeg skjønner at dere vil ta hensyn til publikum og tjene mest mulig penger til klubben på dette stevnet, men dere må ikke glemme de som i utgangspunktet er grunnen til at dette har blitt så stort som der er (var?), nemmelig pilotene.

                            Min personlige mening er at dere i fremtiden bør satse mer på pilotene og lage et flystevne med fri flyging dagen lang enn et show for publikum.
                            Det er uansett så mange fine fly og dyktige piloter på plass at publikum vil få mer enn nok og se på.
                            Fortsetter det i samme bane som nå med så mange avbrudd er jeg redd det bare blir færre og færre piloter igjen. Og skjer det, er det ikke mye grunn for publikum og komme til slutt heller...

                            Jeg håper ikke dere tar dette på feil måte. Dette er bare noe jeg skriver i beste mening med ønske om å få Arvikastevnet tilbake til det det (i min mening) det en gang var, nemmelig et jæ*** bra flystevne

                            En annen ting er at Hotel Oscar var blitt frytelig dyrt i år... 1.020,- pr natt for enkelt og 1.250,- for dobbelt var en stor oppgang fra tidligere, ca 750,- pr. natt for enkelt om jeg husker rett.
                            Men skitt au.. Er stevnet bra nok skal nok det gå bra i fremtiden også...

                            Vi prates
                            Mvh. Ståle
                            http://www.jetsofnorway.no/

                            Comment


                            • #15
                              Hei Ståle.

                              Takk får inlegget. Håper flere kan skrive litt.
                              Det er dette vi behøver å lese å høre fra dere som kommer å flyver.
                              Dette med å flytte handlerne har vi snakket om.
                              Det blir vel noen områkkeringer til neste år.
                              samarbeidet med Halden savner jeg og jeg tror flere gjør det.
                              Vi får bare håpe det blir ca. 150mm nedbør mindre i juli neste år.
                              Velkommen tilbake.

                              Mvh. Johnny.

                              Comment

                              Working...
                              X