Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opera fungerer ikke med rcpro.no

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Opera fungerer ikke med rcpro.no

    Hei,

    Handlet nettopp på rcpro.no og oppdaget til min store irritasjon at eg ble trukket(reservert) for beløpet men ordren ble ikke fullført. Ringte til de og fikk snakke med en hyggelig kar som raskt forstod at eg brukte Opera. Han forklarte at de har problemer med nettbutikken i Opera og at de var klar over problemet. Ny versjon av nettbutikken var på vei men han visste ikke om dette problemet er løst til da.

    Men, de var raske med å svare på telefonen og alle eg snakket med var hyggelige. I tillegg fikk eg inntrykk av at de også er relativt raske på levering. Prisene er absolutt konkurransedyktige så eg skal ikke dømme de helt nord og ned. Eg besøker de nok senere

    Tenkte det var greit for andre å vite dette også.
    Last edited by nomore; 24-10-09, 11:26.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

  • #2
    Hei,

    Rcpro har en SUPER service og er veldig hyggelig å snakke med. Jeg mener det er veldig mange leverandører som har veldig mye å lære av Rcpro. All ære til Rcpro.

    Du kan nok være helt trygg på at Rcpro ordner opp i forhold til din ordre.

    - Erik -
    - Erik -

    ------------------------------------------
    Logo 600SX + 6003D
    Logo 400SE

    Futaba 18MZ

    Comment


    • #3
      Joda, som sagt, de var hyggelige og alt det der, og varene ble sendt i dag som avtalt.

      Men, eg mener at det er for dårlig at en nettbutikk ikke fungerer med en nettleser. Dette er så klart Visma sin feil, og ikke RCpro. Men samtidig vet RCpro om det, uten å informere/advare brukerene sine. Og de har heller ikke tatt ansvaret sitt med å sørge for at leverandøren(Visma) retter opp feilen. De visste ikke engang om feilen ble rettet i neste oppdatering.

      Ulempen, som butikken er fullt klar over, går ut over meg som bruker. Det er snakk om et firesifret beløp, men ikke større en at eg fint kunne legge inn en ny ordre og eg går ikke sulten pga at beløpet er reservert, men allikevel, irriterende.

      RCpro har for øvrig et ganske stort vareutvalg i motsetning til konkurrenter, og mye av det var på lager. Så eg vil uten tvil besøke dem igjen og da forventer eg at nettbutikken fungerer som den skal, i en nettleser eg selv ønsker å bruke.
      Thorbjørn Kirkeleit
      Haugaland Modellflyklubb

      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

      Comment


      • #4
        Emil hos rcpro har en fantastisk service, MEN han er vel såvidt jeg vet alene om å drifte rc-delen av sjappa (som heter sveis og maskin e.l.) nærmest på hobbybasis ved siden av industri delen som er hovedgeskjeften.

        Jeg tviler ikke på at han vil ordne opp enten etter tlf'en med deg, eller etter han ser denne tråden.

        Vi trenger butikker som rcpro, og jeg personlig syns det er litt unødvendig å klage på ting som blir ordnet opp i....

        Forøvrig så var det Emil som etter jeg la inn en ordre på noen småting som hastet, kontaktet meg en fredags kveld og lurte på om det var greit om han kappet carbonrøret jeg bestilte i to slik at det gikk som brev og jeg hadde pakken raskere!

        DET er service det.
        Hilsen Rune Marcussen

        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
        JR DSX9

        Fitjar Modellflyklubb
        ---------------------------------------------------------------------------
        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

        Comment


        • #5
          Emil og Rcpro er det beste jeg har vært borti.
          Min erfaring

          Comment


          • #6
            Joda det stemmer at vi har hatt et noen få tilfeller av at andre nettlesere enn IE kan skape litt problemer. Er såvidt jeg har blitt forklart i dag, noe med kommunikasjon mellom vårt økonomisystem og Teller som står for innsamling av reserverte beløp. Tror vi har hatt 3-4 sånne tilfeller på to år, så selv om det er et problem, så er det ikke stort, men vi tar det like seriøst som alt annet på huset her. I hvert tilfelle så er beløp frigjort til kunde i løpet av 1-3 dager.

            Den nye nettløsningen vår løser dette, og vi regner med at denne er klar om ca 2-3 uker. Intens testing og siste finpuss pågår, og vi håper alle blir fornøyd.
            Emil Nilsen
            www.rcpro.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by roadrune View Post
              Emil hos rcpro har en fantastisk service, MEN han er vel såvidt jeg vet alene om å drifte rc-delen av sjappa (som heter sveis og maskin e.l.) nærmest på hobbybasis ved siden av industri delen som er hovedgeskjeften.

              Jeg tviler ikke på at han vil ordne opp enten etter tlf'en med deg, eller etter han ser denne tråden.

              Vi trenger butikker som rcpro, og jeg personlig syns det er litt unødvendig å klage på ting som blir ordnet opp i....

              Forøvrig så var det Emil som etter jeg la inn en ordre på noen småting som hastet, kontaktet meg en fredags kveld og lurte på om det var greit om han kappet carbonrøret jeg bestilte i to slik at det gikk som brev og jeg hadde pakken raskere!

              DET er service det.
              Konstruktiv kritikk vokser vi på, og hvis vi får tilbakemelding og tid til å fikse på ting etterhvert, så blir vi bedre hver dag som går
              Emil Nilsen
              www.rcpro.no

              Comment


              • #8
                Eg ser poenget med tråden har kommet litt dårlig frem. Sitter og reparerer et helikopter her akkurat nå(og siden det er første gang så må eg konsentrere meg litt) men så snart eg har fått vraket sammen igjen så skal eg endre litt på førsteposten og utdype meningen min litt.

                Eg har som sagt ikke tvilt på servicen, og siden "problemet" mitt nå uansett er mellom meg og banken så skal eg ikke laste RCpro for tiden det tar

                Flott uansett at dere tar dere tid på en fredags kveld å svare på "kritikk". Men det var ikke meningen å gå så kraftig ut at det var nødvendig.
                Thorbjørn Kirkeleit
                Haugaland Modellflyklubb

                Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                Comment


                • #9
                  For å ikke fjerne for mye av det opprinnelige startinnlegget så har eg kun fjernet det mest negative avsnittet. Da eg snakket med rcpro.no så forstod eg det slik at de ikke visste om ny versjon ville løse problemet. Siden SMT bekrefter at problemet løses så er problemet mye mindre

                  Meningen med tråden var å informere andre brukere om at nettbutikken til rcpro.no ikke fungerer slik den skal i Opera(ikke rcpro.no sin feil) men samtidig gi de "et lite spark" til å enten få fikset problemet(via Visma) eller legge ut tilstrekkelig informasjon på nettsiden om dette. For å si det på en annen måte; hadde eg kommet inn på siden og fått beskjed om at betalingsløsningen/nettbutikken ikke fungerte i Opera før neste versjon, så hadde eg byttet til Explorer for å handle det eg skulle ha. Men siden det ikke var informasjon ute om dette og butikken visste om problemet, så ble eg litt irritert når beløpet blir reservert på konto.

                  Og eg er enig i at vi trenger gode nettbutikker og eg tviler ikke på at rcpro.no er en av disse.
                  Thorbjørn Kirkeleit
                  Haugaland Modellflyklubb

                  Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                  Comment


                  • #10
                    Kan informere om at i påvente av ny nettløsning, så er det nå lagt ut informasjon om at det kan oppstå problemer ved bruk av Opera eller Firefox nettleser.
                    Denne informasjonen kommer fram når du klikker "gå til kasse" i netshop.

                    Vi har full forståelse og respekt for alle som vil bruke andre nettlesere enn IE, skulle bare mangle, og jobber med å kvalitetssikre at dette fungerer knirkefritt i ny løsning
                    Emil Nilsen
                    www.rcpro.no

                    Comment


                    • #11
                      Et pluss i boka til rcpro.no i fra min side nå

                      Nå har eg to nettbutikker i Norge eg liker
                      Thorbjørn Kirkeleit
                      Haugaland Modellflyklubb

                      Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by nomore View Post
                        Et pluss i boka til rcpro.no i fra min side nå
                        En pluss i boka fra meg også! Jeg er veldig begeistra for Opera, men også opptatt av at det skal være valgmuligheter. Konkuranse er bra, både på nettlesere og nettbutikker. RCpro lytter til kundene sine, det gjør dem konkuransedyktige.

                        Comment

                        Working...
                        X