Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp!

    Har akkurat bestilt en siren Hotliner fra Elefun.

    Dette er mitt første fly av noen type, bortsett i fra en easy fly jeg handla i fra HC!
    JEG har brukt endel tid på å besteme meg for denne seilern. Og dette er den eneste i den prisklassen jeg hadde skikkelig lyst på.

    Det som er probleme for meg er hva skal jeg ha som fremdrift.
    Kravet er at det skal gå på 3c lipo, og ikke koste skjorta. Jeg vil helst handle i norge.
    Har en flighttech esk på 40 amp.
    Må også ha en fold prop og spinner,

    Jeg er ikke ute etter en hotliner oppsett som gjør 60m/s. Men et fly som har gliegenskaper (håper at jeg har handlet riktig) og mulighet for å komme opp av egen maskin. Da vinsj og andre måter er for mye arbeid for å få avveksling fra helikopter.

    Som dere skjønner så er jeg helt grønn når det gjelder fly. Har kunn erfaring i fra Heli.

    Håper at det er noen som kan gi noen tips.
    Last edited by jakobsen; 25-10-09, 21:27.
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



    Only electric!!



    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

  • #2
    Originally posted by jakobsen View Post
    Har akkurat bestilt en siren Hotliner fra Elefun.

    Dette er mitt første fly av noen type, bortsett i fra en easy fly jeg handla i fra HC!
    JEG har brukt endel tid på å besteme meg for denne seilern. Og dette er den eneste i den prisklassen jeg hadde skikkelig lyst på.
    Vet ikke om du har gjort det beste valget her med Siren som det første flyet etter EasyFly glideren....
    Hotlinere er definitivt ingen glidere som går på skinner og har også relativt dårlige egenskaper som et seilfly som skal henge lengst mulig på løftet som finnes.
    Den er også ekstremt rask i landingen (ser ikke ut som Siren har Flaps som kan hjelpe deg her)

    For å finne riktig motor må du lete litt rundt på nettet (finnes en tråde under RCG - men denne har et relativt hot motor oppsett) - eller kontakte Elefun og be dem komme med et forslag på et snilt oppsett!
    Flyet veier en 1,1Kg flyklart så du bør ha en motor/prop kombinasjon som drar litt over dette.

    Siden du sier at det er en vingen med dette potensialet du ønsker så er min anbefaling å "varmet opp" med en MPX Blizzard først. Denne flyr fort nok til å skremme de fleste + at den tåler mye juling!
    Last edited by Quadrocopter; 30-07-10, 00:03.

    Comment


    • #3
      JEg håper du har flydd "mye" helikopter

      Som det sies over er dette et råskinn av en seiler. Men med gode nerver og en på forhånd planlagt flytur.
      En erfaren helikopter pilot behersker et seilfly bedre en en garva motorflyver. ( noe av det mest posetive jeg har å si om hjulvisper )

      Ellers lykke til
      **********************
      Mvh
      Stig Olsen
      Lillehammer MFK


      Nan Xplorer FullCarbon X tail
      Pike Perfect X tail
      Pike Brio / Giant
      Alpina 4001
      DG 500/22 Elan under opppussing
      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

      Futaba 12Fg Fasst

      Comment


      • #4
        Jada, jeg har noen år bak spakene på hjulvisp som det også blir kalt. Har noen timer med esyfly og det går jo sakte, mulig jeg har gapt over litt mye her, men den som inte våger inte vinner.
        Skal se litt etter et motoralt. Takker for svar, så skal jeg gi en tilbakemelding på maiden når den tid kommer. Skal være et lite prosjekt, men kjenner jeg meg selv rett så er den vel i lufta om et par tre uker.
        Raymond Jakobsen
        Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
        Mikado Logo 400se,v-bar
        Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



        Only electric!!



        http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

        Comment


        • #5
          Nå er det snart klart for maiden med denne saken, det ble en hyperion motor og digitale futaba på balanse ror, den sist futaba servoen som jeg skulle ha til høyde ror var def. Det var loddinga til motoren som hadde løsnet, så det ble en hs55 til høderor. Batteri er 3c i starten, men har et 4c som ligger å venter i spenning. Bruker også balanserorene til luftbrems.

          Må si jeg gleder meg litt til dette.
          Raymond Jakobsen
          Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
          Mikado Logo 400se,v-bar
          Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



          Only electric!!



          http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

          Comment


          • #6
            Maiden er unnagjort og det gikk så det suste. Hadde litt forsyrrelser på mottakern så jeg kommer til å klemme inn en 2.4 mottager. Fløy fint, men ble litt rart med så mye støy på mottakern.
            Og i -12 så vår fingerne nesten av etter 10 min.
            Raymond Jakobsen
            Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
            Mikado Logo 400se,v-bar
            Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



            Only electric!!



            http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

            Comment


            • #7
              Gratulerer

              Bra og høre at du er fornøyd og at det flyr greit.

              Post et innlegg som inneholder eksakt type / navn på alle komponentene du har brukt så slipper nestemann å finn opp hjulet igjen

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                Post et innlegg som inneholder eksakt type / navn på alle komponentene du har brukt så slipper nestemann å finn opp hjulet igjen
                Det skulle vel passe godt med en kopi i denne tråden som egentlig er altfor lite brukt.
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment

                Working...
                X