Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellfly på Sotra

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellfly på Sotra

    Noen som har flydd modellfly på Sotra før? De eneste plassene eg ser for meg, er fotballbaner, og der er de vel ikke helt begeistret for flyging. Vet det finnes noen bra områder på Askøy også, men slik eg skjønner det, så er det ganske strengt når det gjelder lyddemping og slikt i disse områdene.

    Noen som vet om en bra plass å fly? som er åpent for alle??
    Alt som går opp... kommer garantert ned igjen! spørsmålet er om du koste hele plassen etterpå :-S

  • #2
    I Bergensområdet har vi et problem - vi har ikke noe egnet plass å fly.

    Bergen Modellflyklubb ble for noen år siden kastet bort fra flyplassen vi hadde på Stend i Fana. Nå er det fremdeles noen som flyr der, men det er for det meste elektromodeller og helikopter som ikke krever så gode landingsforhold. Så det er litt opp til deg hva du flyr.

    En del av BMFK's medlemmer er også aktive i Os aeroklubb og flyr på Ulven.
    I BMFK jobber vi med en permanent flyplassløsning, men det vil enda ta noe tid å få dette på plass.
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

    Comment


    • #3
      Fly på Sotra

      Originally posted by kilroy View Post
      Noen som har flydd modellfly på Sotra før? De eneste plassene eg ser for meg, er fotballbaner, og der er de vel ikke helt begeistret for flyging. Vet det finnes noen bra områder på Askøy også, men slik eg skjønner det, så er det ganske strengt når det gjelder lyddemping og slikt i disse områdene.

      Noen som vet om en bra plass å fly? som er åpent for alle??
      hei
      jeg har flyd endel på sotra men det er på fotballbaner og skoler.jeg flyr med el helikopter og når jeg har flyd har det ikke vært folk i nærheten så det har gått greit...
      Det beste er å fly tidlig om morgen i helger,jeg bruker grusbanen bildøy skole og noen ganger straumeparken når det ikke er folk..Nå har jeg kjøp meg et el fly som jeg prøve
      når snøen forsvinner.
      MVH
      Per Helge
      T-Rex 450 sport pro
      T-Rex 450 SE New V2
      T-Rex 700 Pro 3D
      Futaba 6EX 2.4 GHz
      Futaba 10ch CHP 2,4GHZ
      Multiplex Easycub
      Clouds Fly
      Seawind GP
      Spitfire
      Corsair
      X650 Xaircraft

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ben_E View Post
        I Bergensområdet har vi et problem - vi har ikke noe egnet plass å fly.

        Bergen Modellflyklubb ble for noen år siden kastet bort fra flyplassen vi hadde på Stend i Fana. Nå er det fremdeles noen som flyr der, men det er for det meste elektromodeller og helikopter som ikke krever så gode landingsforhold. Så det er litt opp til deg hva du flyr.

        En del av BMFK's medlemmer er også aktive i Os aeroklubb og flyr på Ulven.
        I BMFK jobber vi med en permanent flyplassløsning, men det vil enda ta noe tid å få dette på plass.
        Forbundet er vel på banen?
        Geir


        3D plane - 1D brain

        Comment


        • #5
          Forbundet har vært med siden starten, men det er ikke så mye de kan gjøre nå som alle politikere i byen er ultrapositive og alt egentlig ser svært bra ut, mens fylkesmannen stikker kjepper i rotoren - for å si det slik...
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment

          Working...
          X