Announcement

Collapse
No announcement yet.

LUFTANKER til retract bremser og luker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LUFTANKER til retract bremser og luker.

    Holder på med min f4d Skyray men finner ikke plass i det hele tatt til de 2 store luftankene som fulgte med .
    Da slo tanken meg hva med disse små engangs gassflaskene?? som man bruker i redningsvester luftpistoler etc..
    Finnes det ventiler som man kan koble sammen sånn at man får et jevnt trykk på 10 bar ut?
    Da er det jo bare å bytte flaske når den er tom!!!
    Noen som har noe forslag til meg her????

    Mvh Tor Andersen
    Attached Files
    Oi en perfekt landing

  • #2
    Vet ikke hvor store de er, de lufttankene du har: Towerhobbies har Robartsystemet: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin...&I=LXET21&P=ML , Air Vessel Length: 6 1/2" Diameter: 1-3/4" Den skulle da bli 16cm lang. De gasspatronene du snakker om koster rundt 200 kroner pr. stk og jeg tror ikke de rekker til så mange operasjoner.
    Flisespikkeri er gøy!
    Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
    Dyrøy MFK
    ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
    http://rolv.info

    Comment


    • #3
      Hei Tor.

      Tror ikke de gastankene ville funke noe særlig hvis de inneholder co2.
      co2 blir kald når den utvider seg og ville antagelig ført til lekkasjer pga stive O-ringer og laget frys i ventilen.
      Luftanker får du i alle størelser, så jeg hadde heller satset på det. Norwegian modellers har endel her i Norge eller Tower som sagt over...

      Ellers kan DreamworksRC - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories også varmt anbefales for oss som flyr jet. Har stort sett alt vi har bruk for og mer til, men advarer mot sterk vanedannelse. Fort gjort og brenne av noen tusen daler på hver bestilling...

      Skyrayen min skal sendes fra fabrikken ila kort tid nå. Gleder meg fælt
      Attached Files
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #4
        Originally posted by sap_2000 View Post
        Hei Tor.

        Tror ikke de gastankene ville funke noe særlig hvis de inneholder co2.
        co2 blir kald når den utvider seg og ville antagelig ført til lekkasjer pga stive O-ringer og laget frys i ventilen.
        Luftanker får du i alle størelser, så jeg hadde heller satset på det. Norwegian modellers har endel her i Norge eller Tower som sagt over...

        Ellers kan DreamworksRC - Dreamworks Model Products - #1 in Radio Controlled Jets and Accessories også varmt anbefales for oss som flyr jet. Har stort sett alt vi har bruk for og mer til, men advarer mot sterk vanedannelse. Fort gjort og brenne av noen tusen daler på hver bestilling...

        Skyrayen min skal sendes fra fabrikken ila kort tid nå. Gleder meg fælt
        Ja du kan glede deg for det er stilige fly
        Men du kommer til å skjønne problemet med plass når du ser det
        Ellers noe jeg synes var rart er hengslinga utsperringene er på oversiden ikke undersiden så det er nesten finere å se på på undersiden hehe.
        Ellers så skal jeg dytte inn en simjet 1200 oppgradert til 2009 modell skyver 7,4kg i benk hos crister.
        Satser på at det vil være nok pådrag til kjerra ca 1-1 da jeg tenker de vil veie rundt 7 kg tørr med header full.
        De to formstøpte tankene som følger med rommer ca 2,6 liter noe jeg kommer til å bruke ser noen har tatt ut den ene pga vekten 2,6 liter parafin + header veier.
        Da får man jo en plss å plasere luftanker etc.
        Skal nok finne ut av det da men.

        tenker tilbake på de patronene med co2 de holder etter det jeg husker ca 200 bar så mengde er det nok av i de tenker jeg.
        Og det fryser når man kaster ut større mengder i slengen om jeg hadde redusert dette trykket til 10 bar så burde ikke det kjølt noe spesielt ned ved bruk av flaskene, i verste fall går det jo an å koble 2 og 2 i paralell da tømmes de enda senere.

        Ellers så er vel prisen ca 100kr for 4 flasker sko jeg tro på billigste plass.
        Hadde jo egentlig vert stili og :P
        Oi en perfekt landing

        Comment


        • #5
          Jeg satser på å holde min lett.
          Jeg putter inn en Wren 44 Gold og vurderer å kutte ut den ene tanken. GJC kommer også med mindre tanker på nyåret.

          Grunnen til at hengslene er i overkant (som full sizen) nok at roret har betydelig mer utslag oppover av samme grunn som at flaps som regel er hengslet i underkant...

          Slipper hengslingen selv. En av forskjellene på 2010 modellen er at de nå har skin-hengsling og at åpninger til servoer i finne og vinger er instøpt med lokk.

          Ellers anbefales det også å kikke litt på understellsfestene. Spes i ytterkant da de ikke har noe særlig støtte. Dette er det også gjort noe med nå.

          Er skeptisk til co2 patronene da jeg frykter du vil oppleve frysing, men hadde jo vært artig om du hadde prøvet. Det du i så fall trenger er en trykkregulator som regulerer ned til 8-10bar slik som førstetrinnet på en dykkerventil gjør.

          Har kikket på flyet du har nå, og tror det skal las seg gjøre med mindre luftanker. Alternativt får det bli en j**** lang luftslange fra bakken...
          Time will show.
          Mvh. Ståle
          http://www.jetsofnorway.no/

          Comment


          • #6
            Originally posted by sap_2000 View Post
            Jeg satser på å holde min lett.
            Jeg putter inn en Wren 44 Gold og vurderer å kutte ut den ene tanken. GJC kommer også med mindre tanker på nyåret.

            Grunnen til at hengslene er i overkant (som full sizen) nok at roret har betydelig mer utslag oppover av samme grunn som at flaps som regel er hengslet i underkant...

            Slipper hengslingen selv. En av forskjellene på 2010 modellen er at de nå har skin-hengsling og at åpninger til servoer i finne og vinger er instøpt med lokk.

            Ellers anbefales det også å kikke litt på understellsfestene. Spes i ytterkant da de ikke har noe særlig støtte. Dette er det også gjort noe med nå.

            Er skeptisk til co2 patronene da jeg frykter du vil oppleve frysing, men hadde jo vært artig om du hadde prøvet. Det du i så fall trenger er en trykkregulator som regulerer ned til 8-10bar slik som førstetrinnet på en dykkerventil gjør.

            Har kikket på flyet du har nå, og tror det skal las seg gjøre med mindre luftanker. Alternativt får det bli en j**** lang luftslange fra bakken...
            Time will show.
            Det må hvertfall gjøres noe når det gjelder luft da retracten er ikke spring air mye forbruk.

            Andre ting man forsterker på denne modellen er legge noe finer langs hengslene på sideror så de får noe støtte.
            Og fjærene i understellet er noe stive vell for stive så jeg får åpne de og se om det lar seg gjøre å få de noe mykere.
            når det gjelder flapsen så tror jeg at jeg låser de av da slipper jeg vekten med de 2 servoene også, etter lesing av tråden på rcuniverse så sier de at de er unødvendige, noe jeg kan tenke meg da dette er en deltavinge.

            Tenker meg jeg skal ha meg en tur til tess og snakke med de ang bruk av co2 da de har erfaring med oringer festo koblinger etc kanskje de har en løsning for meg når det gjelder lufta om bord.

            Valget havnet på simjet 1200 da det er den eneste motoren jeg har liggende.

            vektofskjellen er 250 gram på simjet 1200 og wren 44 men skyvekraften er 18lbs på simjet og 10 lbs på wren.
            Oi en perfekt landing

            Comment

            Working...
            X