Announcement

Collapse
No announcement yet.

Habu Jet fra Smallsize

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Habu Jet fra Smallsize

    Modellen så rask og morsom ut og ble veldig glad da jeg fikk mulighet til å teste den fra Smallsize shopping - Smallsize Shopping

    Da den kom inn tok det 15-20 minutter fra jeg pakket opp til modellen sto ferdig med radioen programmert.

    Spesifikasjoner etc her: ParkZone Habu Jet fra Smallsize! - (MFN) ModellflyNytt.no

    Ellers noen bilder, video er på vei også etter testflight i dag!
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Vinge

    Jeg starter med å sette inn mottaker. Hadde en AR5200 liggende så den skulle passe bra. Først monterer man y-kabelen på balanserorsservoene, så trykkes vingen med styrepinnene inn i kroppen. Deretter fiskes y-kabelen opp inne i kroppen og vingen presses opp mot krppen og skrus fast med en 3 mm skrue. Ferdig !
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Deretter skal man sette på plass stab og finne. Staben settes nedpå kroppen og kablene fra servoen kobles til de som ligger inne i kroppen og disse er merket. Jeg måtte dog trekke de litt ut av kroppen for å se at jeg fikk riktig polaritet.

      Staben skrus fast i bakkant med medfølgende skruer.

      Satt så finnen i sporet sitt og stablet disse to plastdekslene på hver sin side. De har "han-hun" tilpassing og man skrur da inn i dekslet, gjennom finnen, kroppen og inn i det andre dekselet. Koblet på linken og staben er klar!
      I manualen er det vist at man bruker blanke skruer. Disse var for korte og i min versjon var skruene sorte og litt lengre....

      Tidsforbruk 5 minutter
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Etter dette var det bare å sette inn nesehjulet og skru dette til.

        Kobl til servoen og sett enheten på plass. Skrur så fast med de blanke skruene og setter i neseleggen, justerer retningen og strammer opp med umbraco.

        Batteriet legges på plass og jeg sjekker CG. Dette passet meget bra. På mine lette batterier måtte jeg ha batteriet helt fremme for å få ett passende CG.
        Attached Files
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by affa View Post
          Ellers noen bilder, video er på vei også etter testflight i dag!

          Og vi venter i spenning

          Comment


          • #6
            Har fått testflydd den for noen dager siden og det var skikkelig moro. Første turen ble unnagjort med understell. Den var i luften på ganske kort stripe og klatrer opp mot vertikalen fra avgang. Masser av effekt. Den føltes lett ut og under sakteflyging kan den bremses opp til svært rolig hastighet, dessuten er det lett å se når den nærmer seg stall. Begynner å vobble og dropper oftest høyre ving. Men Y-kabel på balanseror får man litt tønneroller, men har tenkt til å sette den opp med balanserorene på hver sin kanal slik at jeg kan diffrensiere disse for finere roller. Litt akrobatikk med store looper, ryggflygning, vingovers osv bløe prøvd og den takler alt 100%. Landingene er meget kontrollerte og fant ut etterhvert at man kan fly den ganske sakte. I videoen som kommer provoserer jeg den med høy nese og lav hastighet i lav flare helt til den staller og tipper med høyre ving.

            På batteri 2 og 3 ble den håndkastet og fløyet uten understell. Hiv den rett frem og den flyr ut av hånden. På batteri tok jeg faktisk av bare på kroppen. Det gikk men brukte lang stripe. Muligheten for å lage en liten rullende krybbe er nok ideelt. Men en ting er sikkert. Det er først uten understell den våkner til liv og ser knallbra ut. Ett skikkelig hviiin og den har økt hastigheten betydelig. Lange deilige lowpasser og mye moro i lav høyde.

            Må si jeg er mektig imponert over modellen og synes det er moro å fly den. Første oppgave til uka blit å skaffe meg ett par batterier til. Jeg timet ikke flygningene, men antar at den var airborne 6 min med litt variert flyging, dog mest mye power ble brukt.
            ESC kutter ganske brått og når den først har gått i LVC så får man ikke utnyttet den mer og må lande umiddelbart der du er. Skal jobbe litt med saken og se om jeg kan sette den ned slik at man merker det litt tidligere. ALternativet er selvfølgelig å time den og bruke stoppeklokka på radioen.

            Video er nesten ferdig og håper jeg får tid i morgen til å redigere det siste samt legge den ut.
            Attached Files
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Video

              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Dette ser ut som en nydelig modell.
                Har du noe anelse på hastighet på modellen?
                Lower, Lower, oops.
                Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                Comment


                • #9
                  Har ikke målt den og har ikke utstyr til å måle hastighet, men googlet litt og ser at folk måler den uten stup, men i levelflight til 85-90 mph (136-145 km/t)

                  Den går ihvertfall fort nok til mitt bruk og flyr meget bra. Utrolig fleksibel i hastighet!
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    det er fort nok det.
                    sikler litt på den, for det her var en utrolig stilig sak.
                    bråkjøpte meg jo en multiplex funjet her om dagen, men lurer litt på om jeg må ha denne også.
                    Lower, Lower, oops.
                    Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                    Comment


                    • #11
                      Har flydd Funjet tidligere og kan love deg at dette er betydelig mer moro
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        det er godt og høre.
                        er kvaliteten på denne bra?
                        Lower, Lower, oops.
                        Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                        Comment


                        • #13
                          Har jo knapt rukket å teste den 3 pakker, men den ser god ut og såfremt man ikke krasjlander så holder den nok meget bra. Servoer etc virker mer enn sterke nok og det inntrykket jeg har hittil er meget bra.
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            høres bra ut.
                            finner den ikke på siden til smallsize..
                            vet du noe om pris ca?
                            Lower, Lower, oops.
                            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

                            Comment


                            • #15
                              vet ikke prisen på Habu jet?
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X