Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D+turbin+nomore

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3D+turbin+nomore

    Se hele filmen.


  • #2
    Modellen ble reparert igjen. Den skulle brukes i et flyshow.

    Comment


    • #3
      Gutten virker ikke helt smart - først legger han den i bakken (sjekk videoen - du ser at den får en skikkelig knekk rett bak canopy'en", etter et par minutter er han i lufta igjen og hvor knekker den......

      Legger jeg noe i bakken så er normal prosedyre å ta en skikkelig sjekk og ikke noe mer flyving den dagen.
      Last edited by Quadrocopter; 08-02-10, 19:39.

      Comment


      • #4
        Helt riktig det. De diskuterte det ''over there'' også.

        Comment


        • #5
          Denne 3D Eurosporten er jo så vanvittig tynn i glassfibern og da. Tittet på en slik på Jet-Power messa i Tyskland... Når du tar på kroppen og vingene er det som og kjenne på et depron fly. er kunn lagd for og flatspinne og hovre med.. Står noe om hastigheter på C-arf sine sider om dette flyet, mener det var at man ikke skulle fly over 150kmt for da kunne flyet gå i oppløsning.. kunn lagd for og hovre med..

          Eier av kjærra burde vel dratt hjem etter første buklanding, og tatt en skikkelig kontrol av det..
          Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
          Viking-Smackdown.com

          Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
          PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

          Jerofuel
          Lynx Heli Innovations

          Comment


          • #6
            merkelig måte å behandle sakene sine...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Jeg tror han fikk noe kluss med choke servoen, det så sånn ut. Var nok derfor den knakk. Rett før den knekker så hører man at servoen drar til skikkelig for å choke 9.6 volts batteriet til antenna, og da knekker den fordi antenna trekkes bakover taket bak cockpitglasset. Det vises godt i filmen, en stripe på toppen av modellen. Man ser ledningen mellom antenna og halehjulet henger ut i sprekka der. Og så hører man at den børsteløse børste motoren i turbinen roer seg, fordi killswitchen som aktiverer luft sylinderen til luka på neseleggen aktiveres når bensin kommer inn i ventilen på venstre hovedhjul.

              Men dette er nå bare min mening da
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Det var nok det ja
                Ler meg skakk jeg.............................
                Last edited by anders e; 08-02-10, 20:06.

                Comment


                • #9
                  Heftig flyging

                  Må helt klart kontrolere flyet etter en slik kontakt med bakken ..
                  Mvh.

                  Fredrik

                  Comment


                  • #10


                    Ser mer ut som han får en komprimerings bruddskade på undersiden av av flykroppen rett bak canopyen - hvis du går bilde for bilde på filmen så ser du at nesepartiet bøyes langt ned og bakover i den første "landingen"

                    Så når har prøver på en 90 grader stig ser man at g-kreftene presser nesepartiet nedover (vekten av alt han har i cockpiten hjelper på) og samme stedet som fikk juling i det første havariet begynner å komprimeres på nytt men nå kollapser det og hele frontpartiet rives av nedover.

                    Min mening.....
                    Last edited by Quadrocopter; 08-02-10, 21:02.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Eagle View Post
                      Jeg tror han fikk noe kluss med choke servoen, det så sånn ut. Var nok derfor den knakk. Rett før den knekker så hører man at servoen drar til skikkelig for å choke 9.6 volts batteriet til antenna, og da knekker den fordi antenna trekkes bakover taket bak cockpitglasset. Det vises godt i filmen, en stripe på toppen av modellen. Man ser ledningen mellom antenna og halehjulet henger ut i sprekka der. Og så hører man at den børsteløse børste motoren i turbinen roer seg, fordi killswitchen som aktiverer luft sylinderen til luka på neseleggen aktiveres når bensin kommer inn i ventilen på venstre hovedhjul.

                      Men dette er nå bare min mening da
                      Ja, det derre jet greiene er no avanserte greier hehe
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Traff nok spikeren på hodet der ja Quadrocopter.

                        Dette blir for meg like kokko som den filmen jeg la ut tidligere av waco´n med moki OG turbin.
                        Hvorfor fly 3D med en jet? At den er lagd så sped og lett at det kan gjøres er ikke god nok grunn for meg..

                        Lars.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Larsern View Post
                          .....Dette blir for meg like kokko som den filmen jeg la ut tidligere av waco´n med moki OG turbin.
                          Hvorfor fly 3D med en jet? At den er lagd så sped og lett at det kan gjøres er ikke god nok grunn for meg.......
                          Dyr leke for "godt" voksne barn.....
                          Har heller aldri forstått at man skal rote rundt med en jet for å gjøre semi 3D, men det må vel ha noe å gjøre med potensen..... billigere å gå over på Viag.....

                          Skal man rote rundt med stikkene så er det bare å skaffe seg et helikopter..........


                          men dette er også min mening
                          Last edited by Quadrocopter; 08-02-10, 21:05.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Quadrocopter View Post
                            Dyr leke for "godt" voksne barn.....
                            Har heller aldri forstått at man skal rote rundt med en jet for å gjøre semi 3D, men det må vel ha noe å gjøre med potenesen.....

                            Skal man rote rundt med stikkene så er det bare å skaffe seg et helikopter..........
                            Roter du ikke rundt med stikkene når du flyr PA'n din heller da?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by anders e View Post
                              Roter du ikke rundt med stikkene når du flyr PA'n din heller da?
                              Jo, men det har jo propell og minner om et helikopter når jeg hovrer

                              Comment

                              Working...
                              X