Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dave Platt FW190A8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dave Platt FW190A8

    Hei!
    Bygger en Platt FW190A8 som jeg håper å få ferdig innen våren. Fikk tak i en glassfiberkropp og ett gammelt byggesett.
    Jeg har fra før en TA152C og har under planlegging en TA152H. Det er også bygd på samme lest som Platt sin FW190. Skalaen er 1/5,2
    Motoren blir i første omgang en Laser200V, men jeg går og lurer på en Saito eller Seidel også.
    Attached Files
    Balsa

  • #2
    Det er gutten sin det!!!
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      Flott sak!
      FW`ene er pene fly.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Flott...

        fly. En av mine favoritter. Også fra skalabyggingens far!
        Hans-Peter Röder
        http://www.phoenix-rc.org/
        www.jetsofnorway.no

        Comment


        • #5
          Nå er "Ingeborg" klar for montering av motor og styring. Håper på maiden snart
          Attached Files
          Balsa

          Comment


          • #6
            Da er jomfruturen foretatt. Litt vel mye utslag på høyderoret, men ellers eksemplarisk. Nå er det tid for resten av detaljeringen!
            FW190 A8 Based at Herdla in Norway.
            Attached Files
            Balsa

            Comment


            • #7
              Gratulerer.
              Da er du i rute til BWW, må være litt fi der også.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Nydelig
                På mine tegninger er understellet til Platt endel lenger enn Sierra sine.. ( Som passer perfekt til BT`s FW, blåst opp til 80" av Bob) Gjorde du noe for å flytte på bærerne og få rette vinkel på de?
                Hva er det for en smekker 109 i bakgrunnen?
                Stian

                Comment


                • #9
                  Hei Stian!
                  Hvis du titter på de første bildene i tråden, ser du at jeg har limt inn en finerplate. Sierra var litt kortere ja, men de er utrolig bra.
                  Jeg måtte bende akslene litt for å få den rette toe-in. Leggene er jo fast, så det er ingen muligheter for å vri på dem.
                  Har prøvd å få understellet så lang frem som mulig, og da blir hjulstillingen litt feil med Sierra.
                  Darrel hos Sierra anbefaler å bøye akslingen for å rette opp dette.
                  Jeg har sett en byggetråd på en BT FW190 med vingespenn 203cm. Ser ut som cowling og canopy er ferdiglagd. Kunne tenkt meg å bygge en slik stor BT Focke Wulf en gang, da tegningene hans er helt fantastiske.
                  Ellers har jeg en TA152H i samme skala som "Ingeborg" på beddingen og.Messershmitten i bakgrunnen er en ESM modell som jeg kjøpte i høst. Shindin retracts og Laser120 motor. Flyr absolutt nydelig og ser bra ut til å være ARF

                  http://www.youtube.com/user/Wulfmeis.../0/CnxADS3sHXM
                  Attached Files
                  Balsa

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by joo View Post
                    Gratulerer.
                    Da er du i rute til BWW, må være litt fi der også.
                    Tar med 3 stk fra "The Dark side" oppover tenker jeg.
                    Balsa

                    Comment


                    • #11
                      Satan, nå fikk jeg lyst på en 109!
                      Jeg har Sierra`ene liggende å kose seg i skapet, planen er å hoppe på en platt FW når jeg er ferdig med Spitfire, men det tar litt tid...
                      Har tro på at sierra har riktig lengde. Men ( en stund siden jeg studerte tegninger.. ) det er også lagt inn en vinkel i selve benet, så jeg såg for meg at jeg måtte flytte på bærere og styre...
                      Den store BT FW er ikke designet av Brian Taylor, den er kun forstørret av Bob, så skal man bruke en Don Lien Cowl ( som ikke er helt eksakt ) og canopy fra Bob ( bra den om jeg husker riktig) Spinner husker jeg ikke, tror ikke jeg fikk den, jeg kommer til å lage en Platt da jeg har laserskårne deler til den, Har lyst å lage en A4 utav den, får se om det lar seg gjøre..

                      Stian

                      Comment


                      • #12
                        Hei Stian!
                        Det er egentlig bare å korte inn nesa 2,88cm og forandre Gun-cowlingen.

                        Trond
                        Balsa

                        Comment


                        • #13
                          Jepp, men da blir den ørlite grann mindre..

                          Men jeg tror den er ørlite grann for stor i utgangspunktet så det blir spennende.
                          Gleder meg til å begynne!

                          Hvordan ble tyngdepunktet på din, måtte du bruke bly i nesa? Planlegger å sette inn ca 2Kg høyttaler med CG ca 5 cm foran forkant på vingen. Med elektrobeistet mitt og Solopropell må jeg neste forsøke å sette batteriene lengst mulig bak.....? Servoer i bakkroppen kanskje..

                          Stian
                          Last edited by Stian; 27-05-10, 14:07.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har ikke noe bly i nesa, men har plassert mottagerbatteri og glødebatteri langt fremme. Laseren veier ca 1250g. Platt spinneren har også solid tyngde.
                            Har to servoer i luka på siden av kroppen, og en i bagasjerommet. Vekten ligger nå på 8500g, men regner med 9000g når den er ferdig.
                            Attached Files
                            Balsa

                            Comment

                            Working...
                            X