Announcement

Collapse
No announcement yet.

75% skala....... av puddelmaster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 75% skala....... av puddelmaster

    Jeg har lenge vært sugen på et eller annet som kan flys fra vann. valget av modell falt da jeg fant en annonse på finn om en puddelmaster. problemet var bare at flyet var solgt.

    Men jeg VILLE ha en slik. hva gjør man? jo man søker på nett. der dukket det opp en som hadde lagd en skalamodell av et modellfly i 75% størrelse. Hvorfor akurat 75%? jo for å spare penger var orginalsettene utstyrt med skrogtegningen i 75% størrelse. God ide. men hvor får man en slik tegning fra? jeg la ut noen følere på div forum og traff på en hyggelig kar fra fagernes omerådet som sente meg en kopi. jeg krympet vingetegningen deretter til rett størrelse og la til litt på vingespennet for å få litt mer løft. flyet er egentlig designet for kun side og høyderor men jeg ville ha med balanseror så det ble lagt til. Flyet er designet lenge før det var noe som het lipo og brushless men i fornuftens navn ble børstemotor og fjernstyrt av og på bryter erstattet med lipo og bl. flyet er ferdig bygd og er klar for testflight, det er bare litt dårlig med åpent vann for tiden. lurer litt på å teste det på snø isteden.....
    Attached Files

  • #2
    flere bilder
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Stilig

      Stilig kreasjon, er ikke ofte man ser hjemmebygg.
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #4
        Kult fly,har også veeldig lyst på et sjøfly....Ser for fine stille sommerkvelder ved et lite vann: )

        Lykke til med maiden. Bør vel kunne gå greit på snø også den der?
        Bare flygreier: )

        Comment


        • #5
          Har en fullscala liggende som jeg tenkte lage ballanseror på. Kom så vidt opp fra vannet med 7 cellers Nicad pakke. Blir nok som natt og dag med børsteløst og litt lithium, ja.
          Fred Larssen

          Comment


          • #6
            Kan du fortelle litt mer om den motorpoden? Hva er det du har brukt?
            Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

            Steinar B Johansen
            Lillehammer mfk

            Comment


            • #7
              Originally posted by bad scientist View Post
              Kan du fortelle litt mer om den motorpoden? Hva er det du har brukt?
              jeg dreide meg to "plugger" en litt bullet formet og en med litt inspirasjon fra stjernemotor. smørte deretter på vaselin og la et lag med "mat plast" over for å lette fjerning av pluggen. jeg la deretter ett lag med tynn glassfibervev og epoxy over som ble forsterket med noen strimler glassfiber. når det hadde tørket ble de slipt , sparklet, slipt og lakket mattsvart.

              jeg skal si fra når maiden er foretatt

              Comment

              Working...
              X